Schumixx írta: ↑2021.06.07. 21:21
Krisztián írta: ↑2021.06.07. 21:19
Jó, de ezzel kb. azt mondod, hogy a Mercedes direkt hátráltatta Hamiltont, hogy Rosberg legyen a bajnok 16-ban. Nekem meg ezt nem veszi a gyomrom.
Inkább csak nem volt sürgős kisegíteni, az nem hátráltatás, de azt hiszel amit akarsz. Ahogy nekem is megvan a véleményem róla.
Hát ez elég sok sebből vérző nézet. De valószínűleg így születnek a sportban a városi legendák.
A valóság ezzel szemben az, hogy a Mercedes gőzerővel, rögtön az év elejétől próbált mindenféle módon segíteni Hamiltonnak is, közösen a Daimlerrel - mivel a kuplungproblémák Rosberget ugyanúgy érintették, csak ő meg tudta oldani őket (méghozzá hatékonyan és gyorsan), Hamilton pedig sokáig nem.
2016 áprilisi nyilatkozat Wolfftól: „Úgy gondoljuk, hardveres problémáról van szó, nem pedig a vezérlőelektronika problémájáról. Ezt pedig nem lehet egyik versenyről a másikra megoldani, és dolgozunk rajta, hogy megoldjuk.”
Ekkor Hamilton azt mondta, hogy „nem aggódik” a rossz rajtjai miatt, mert az ausztrál rajtprobléma kuplunggal kapcsolatos volt, a bahreini pedig „valami más” – ezzel lényegében elismerte, hogy egyszerűen nem reagált elég gyorsan a kialvó rajtlámpákra (utóbbit nem én mondom, hanem az autosport.com)
https://www.autosport.com/f1/news/merce ... 3/4991573/
2016 júniusa: Hamilton elrontja a kanadai rajtot is, és elmondta, hogy egész hétvégén ettől eltekintve a próbarajtok során minden flottul ment, szerinte a kuplung mindig máshol fog.
https://www.motorsport.com/f1/news/clut ... 11/778411/
2016 szeptembere: Hamilton bevallja, hogy nem fognak egyhamar megoldódni a rajtproblémái, plusz saját maga mondja el, hogy Rosberget is érintette a dolog, és azt is elmondja, hogy folyamatosan dolgoztak és dolgoznak a dolgon.
„Javulást értünk el, szóval lehetett tőlünk látni jobb rajtokat, de még mindig kifog rajtunk az a véletlenszerű változékonyság, ami az egyes rajtok között van. Minden hétvégén próbarajtokat csinálunk, és egy kicsit különböznek egymástól, aztán néha egészen drasztikus a különbség.
A problémákat láthattuk Nicónál is, láthattuk nálam is, szóval ez olyasvalami, amin
továbbra is dolgoznunk kell.”
https://www.autosport.com/f1/news/lewis ... 1/5036271/
Arról meg már nem is beszélve, hogy Hamilton már Kínára teljesen új, átdolgozott kormányt kapott, áthelyezett és ergonómiailag megváltoztatott kuplungkarral, hozzá megváltoztatott, speciális kesztyűkkel, hogy minél jobban érezze a kuplung fogáspontját.
Előtte:
Utána:
Hasonlítsd össze a második képen a piros nyilakkal jelzett kar helyzetét és formáját az első képen látható pillangókarokkal. Ezeket a módosításokat külön Hamilton kedvéért, Hamiltonnak csinálták csak meg, Rosbergnek nem.
Szóval nem, szegény Lewist nem hagyta magára a kuplungproblémákkal a gonosz Mercedes, miközben Rosberget meg ármányos módon hozzásegítették a jobb rajtokhoz, és ezzel a címhez