De várj, mert valamit nem értek. Gaslynak miért kellett volna jobban kiállni mint a környezetének?
Semennyivel, de kiállás nélkül nem teljesíthet futamot. Ha nincs a baleset, normál kiállás lett volna, és visszaesik. Így szerencsére veszteség nélkül tudott cserélni, hisz maradt a helyén.
Ezért tartom szerencsésnek, amit persze teljesen megérdemelt. Tőle nem sajnálok egy jó eredményt.
De várj, mert valamit nem értek. Gaslynak miért kellett volna jobban kiállni mint a környezetének?
Semennyivel, de kiállás nélkül nem teljesíthet futamot. Ha nincs a baleset, normál kiállás lett volna, és visszaesik. Így szerencsére veszteség nélkül tudott cserélni, hisz maradt a helyén.
Ezért tartom szerencsésnek, amit persze teljesen megérdemelt. Tőle nem sajnálok egy jó eredményt.
Gasly a 11. körben járt a boxban. Gondolom, kereket is cseréltek neki.
Jól értettem, hogy a fék hűtő nyílás méretét a versenyző belülről tudja allitani?
Ez szabályos megoldás?
A Mercedesnel igen
Nem hiszem - remélem - hogy nem erről van szó.
A versenyző menet közben állíthatja a fékerő elosztását az első és a hátsó tengely között, azonban ez csak bizonyos határok között dolgozik.
Ha jól gondolom, itt arról van szó, hogy azzal a bizonyos kapcsolóval az alapbeállítástól függetlenül tudja a hátsó tengelyről levenni a teljes fizikai fékhatást.
Bár tény, hogy azért itt vannak homályos részletek.
Más. Wolff még mindig gondolkodik azon, hogy óvjanak-e a hátsó szárnyak hajlékonysága miatt. Szerintem érdemes lenne megnéznie azokat a saját belső kamerás felvételeket, amiken látszik a Merci első hajlékony szárnya - igaza volt Hornernek.
Maxnak a saját csapatával kell először ezt megtárgyalni mivel tudott volt, hogy lágyabb gumikon vannak mint 2019-ben, azaz nem biztos, hogy a gumik az egy kiállást kibírják.
Ez az egy gumi gyártós formula egyébként a bögyömben van.
Pont te ne tudnál arról, hogy a pirelli gyakorlatilag csak az egy cserés stratégiát hozta futam előtt
lágy -----kemény
közepes -----kemény
kombinációban...
Nehogy már egy csapat legyen a hibás gyártási szerkezeti problémákért mikor maga a gyártó is azt a stratégiát kinálja...
Itt nem volt olyan opcio hogy biztonsági okokból kimegyek cserélni, mert azonnali bukta
senki nem számit arra, hogy szétrobban egy abroncs főleg a legtartósabbnak gondolt egy futamon kétszer is ez a gyártó és az FIA szégyene
Re: Formula 1 Azerbaijan Grand Prix 2021
Elküldve: 2021.06.07. 08:22
Szerző: Lancelot
Pereznek és Hamiltonnak is majdnem annyi lett (úgy értem utóbbinál már korábban):
Maxnak a saját csapatával kell először ezt megtárgyalni mivel tudott volt, hogy lágyabb gumikon vannak mint 2019-ben, azaz nem biztos, hogy a gumik az egy kiállást kibírják.
Ez az egy gumi gyártós formula egyébként a bögyömben van.
Pont te ne tudnál arról, hogy a pirelli gyakorlatilag csak az egy cserés stratégiát hozta futam előtt
lágy -----kemény
közepes -----kemény
kombinációban...
Nehogy már egy csapat legyen a hibás gyártási szerkezeti problémákért mikor maga a gyártó is azt a stratégiát kinálja...
Itt nem volt olyan opcio hogy biztonsági okokból kimegyek cserélni, mert azonnali bukta
senki nem számit arra, hogy szétrobban egy abroncs főleg a legtartósabbnak gondolt egy futamon kétszer is ez a gyártó és az FIA szégyene
A Pirelli saját jóslatát én raktam be persze hogy tudom. De volt ott 2 kerékcserés verzió is. 2019-ben is voltak akik 2 boxkiállással csinálták végig és most egy fokkal lágyabb gumikon voltak. De ne rugózzunk rajta, Max ideges volt teljes joggal. De ne feledjük Bottas korábbi esetét amikor utolsó körben az élről kapott defektet, nem kezdett el vagdalkozni a Pirelli irányába.
Re: Formula 1 Azerbaijan Grand Prix 2021
Elküldve: 2021.06.07. 09:59
Szerző: Lancelot
Stroll kiesése után, mikor Verstappen kezdte szórni a legjobb köröket, azon gondolkodtam, a csapat miért nem szólt rá, hogy vigyázzon a gumikra Lógott ennek lehetősége a levegőben másnál is. Lsd. Hamilton!)
Stroll kiesése után, mikor Verstappen kezdte szórni a legjobb köröket, azon gondolkodtam, a csapat miért nem szólt rá, hogy vigyázzon a gumikra Lógott ennek lehetősége a levegőben másnál is. Lsd. Hamilton!)
mert ha 0,5 mp-vel lassabbat megy mi változik? semmi, ugyan úgy eldurran,nem ezeken a fél másodperceken múlik, sokat meg nem lassulhat, ha 3-6mp-re mögötte jönnek.
nem véletlenül nem lassítanak, és szinte sohasem látunk olyat, hogy vegyél vissza, mert defekt lehet, nem így működik a fizikája, de lehet bertone jobban tudja, szeretném meghallgatni a véleményát, szerintem az, hoyg egy kihegyezett gumi 170, vagy 165km/h átlaggal megy ráadásul a verseny utolsó 10%-ában nem oszt nem szoroz.
Re: Formula 1 Azerbaijan Grand Prix 2021
Elküldve: 2021.06.07. 10:28
Szerző: vollebak
Azért nagy rendező az élet. Monacóban enyhén szólva is visszás volt Hamilton futam utáni nyilatkozata, amikor a kérdésre, hogy mi a lecke a futam kapcsán, azt mondta, hogy “nekem semmi, a csapatnak annál inkább”.
Képzeljétek el, ha valamelyik csapattag mondaná most, hogy nekik csapatként nincs tanulni való Bakuból, Lewisnak annál inkább
Stroll kiesése után, mikor Verstappen kezdte szórni a legjobb köröket, azon gondolkodtam, a csapat miért nem szólt rá, hogy vigyázzon a gumikra Lógott ennek lehetősége a levegőben másnál is. Lsd. Hamilton!)
Olyan gumikat kellene kapniuk amelyeknek ki lehet nyomni a szemét, de nem így esnek szét.
A Pirelli ráadásul 1 kiállást (is) ajánlott, tehát símán ki kellene bírnia a hozott legkeményebb guminak 30-35 kört.
Azért nagy rendező az élet. Monacóban enyhén szólva is visszás volt Hamilton futam utáni nyilatkozata, amikor a kérdésre, hogy mi a lecke a futam kapcsán, azt mondta, hogy “nekem semmi, a csapatnak annál inkább”.
Képzeljétek el, ha valamelyik csapattag mondaná most, hogy nekik csapatként nincs tanulni való Bakuból, Lewisnak annál inkább
mert ha 0,5 mp-vel lassabbat megy mi változik? semmi, ugyan úgy eldurran,nem ezeken a fél másodperceken múlik, sokat meg nem lassulhat, ha 3-6mp-re mögötte jönnek.
nem véletlenül nem lassítanak, és szinte sohasem látunk olyat, hogy vegyél vissza, mert defekt lehet, nem így működik a fizikája, de lehet bertone jobban tudja, szeretném meghallgatni a véleményát, szerintem az, hoyg egy kihegyezett gumi 170, vagy 165km/h átlaggal megy ráadásul a verseny utolsó 10%-ában nem oszt nem szoroz.
Soha nem állítottam, hogy technikai kérdésekben kompetens vaqgyok, ezért csak annyit jegyzek meg erre halkan, hogy az időmérős kötrök talán mégsem tesznek túl jót az ilyesminek.
Egyetértve viszont azokkal, akik pedig mondják, a gumiknak ki kellene bírniuk a futamokat és nem a gumikezelésről, spórolásról kellene egy átkozott F1-es futamnak szólnia.
Azért nagy rendező az élet. Monacóban enyhén szólva is visszás volt Hamilton futam utáni nyilatkozata, amikor a kérdésre, hogy mi a lecke a futam kapcsán, azt mondta, hogy “nekem semmi, a csapatnak annál inkább”.
Képzeljétek el, ha valamelyik csapattag mondaná most, hogy nekik csapatként nincs tanulni való Bakuból, Lewisnak annál inkább
A magam részéről nagyon jónak tartanám, ha egy ilyen "kompenzációs nyilatkozat" megszülethetne. Ám attól tartok a Nagy Wolff és Hamilton árnyékában ilyet legfeljebb a legbelső zugában engedhet meg magának bárki is a csapton belül. De azt is hozzáteszem, hogy feltehetően a csapattagok jobban tudnak csapatban gondolkodni és inmtelligensebbek is annál, semhogy ilyen böszme szövegekkel borzolják a kedélyeket. Ők talán ismerik az "együtt sírunk, együtt nevetünk" elvet.
Abban feltétlenül szerencséje volt ma is, hogy 4 pont hátránya van a bajnokságban, pedig lehetett volna 15 is. Ebben igaza volt háromnegyedtíznek: a technikai erőviszonyokat és a megbízhatóságot ismerve, ez a mai kölcsönös nullázás hosszú távon Maxnak fog jobban fájni, nem Lajosnak. Hiszen nézd meg: Maxot pech érte, Lajos saját hibát vétett. Egyszerűen a Mercedes nem csak, hogy a leggyorsabb csomag is a turbóérában, de a legmegbízhatóbb is.
abból a szempontból mondjuk Maxnak reményt adhat, hogy ha ő nem hibázik, a pech előbb-utóbb Hamira is le fog csapni.
(mondjuk kíváncsi vagyok, ha megint történne az évad vége felé egy '16 Malajziához hasonló motorhiba és azon múlna a cím, hány Hami-drukker emlékezne erre a defektre itt az év elején)
abból a szempontból mondjuk Maxnak reményt adhat, hogy ha ő nem hibázik, a pech előbb-utóbb Hamira is le fog csapni.
(mondjuk kíváncsi vagyok, ha megint történne az évad vége felé egy '16 Malajziához hasonló motorhiba és azon múlna a cím, hány Hami-drukker emlékezne erre a defektre itt az év elején)
Sajnos az a tévhit, hogy 2016 az a malajziai motorhiba miatt lett Rosbergé, még ma is erős. Kábé része lett az F1-es folklórnak, mint az, hogy Senna mindig a leggyorsabb és lényegében legyőzhetetlen volt, Prost csak biztonsági autózással pontokat gyűjtögetett, és Balestre segítségével ármánykodott, vagy a Palik-féle hülyeség, amit úgy egy évtizeden át sulykolt a magyar nézőkbe: a Schumacher-effektus, hogy azonos autóban, azonos feltételek mellett bármilyen pályán bárkire körönként egy másodpercet ver Michael.
Ezzel sokat nem lehet kezdeni, ezek a téves nézetek mindig népszerűek lesznek.
Stroll kiesése után, mikor Verstappen kezdte szórni a legjobb köröket, azon gondolkodtam, a csapat miért nem szólt rá, hogy vigyázzon a gumikra Lógott ennek lehetősége a levegőben másnál is. Lsd. Hamilton!)
mert ha 0,5 mp-vel lassabbat megy mi változik? semmi, ugyan úgy eldurran,nem ezeken a fél másodperceken múlik, sokat meg nem lassulhat, ha 3-6mp-re mögötte jönnek.
nem véletlenül nem lassítanak, és szinte sohasem látunk olyat, hogy vegyél vissza, mert defekt lehet, nem így működik a fizikája, de lehet bertone jobban tudja, szeretném meghallgatni a véleményát, szerintem az, hoyg egy kihegyezett gumi 170, vagy 165km/h átlaggal megy ráadásul a verseny utolsó 10%-ában nem oszt nem szoroz.
Korábban én is írtam, hogy éreztem, nem lesz ennek jó vége Verstappennél.
Ahogy Strollnál látszott, mondták, nem a futófelülettel volt gond, hanem a futófelület és az oldalfal találkozásánál. Azt pedig nem a sebesség terheli, hanem az oldal terhelés. Érzésre annyit kellett volna tenni, hogy a kanyarsebességet csökkenteni, valamint a rázóköveket kevésbé használni. Biztos jelentett volna pár tized veszteséget, azonban ez pont elég lehetett volna a végéig. Max a 41. kört követően körönként kb 2 tizeddel volt gyorsabb Péreznél. (Sajnos, az FIA oldalán már nem találom azt a lehetőséget, ahol minden pilóta, minden körének ideje olvasható volt, de a 41. körben valami 3,8 mp, míg a 45. körben 4,6 mp előnye volt. Ennek nem volt értelme. Persze, nem garantált, hogy amennyiben visszavesz kicsit, akkor ez nem történik meg, de talán segített volna.
De mindez egy "fotelértékelés".
Stroll kiesése után, mikor Verstappen kezdte szórni a legjobb köröket, azon gondolkodtam, a csapat miért nem szólt rá, hogy vigyázzon a gumikra Lógott ennek lehetősége a levegőben másnál is. Lsd. Hamilton!)
Olyan gumikat kellene kapniuk amelyeknek ki lehet nyomni a szemét, de nem így esnek szét.
A Pirelli ráadásul 1 kiállást (is) ajánlott, tehát símán ki kellene bírnia a hozott legkeményebb guminak 30-35 kört.
állítólag Hami gumiján egy vágást találtak.
ha törmelék miatt voltak ezek a defektek, arról nem a Pirelli tehet.
én azt se zárom ki, hogy egy csatornafedél, vagy valami más éles lófasz volt pont egy olyan helyen, ahol pont a bal hátsóval mentek rajta keresztül.
mert ha 0,5 mp-vel lassabbat megy mi változik? semmi, ugyan úgy eldurran,nem ezeken a fél másodperceken múlik, sokat meg nem lassulhat, ha 3-6mp-re mögötte jönnek.
nem véletlenül nem lassítanak, és szinte sohasem látunk olyat, hogy vegyél vissza, mert defekt lehet, nem így működik a fizikája, de lehet bertone jobban tudja, szeretném meghallgatni a véleményát, szerintem az, hoyg egy kihegyezett gumi 170, vagy 165km/h átlaggal megy ráadásul a verseny utolsó 10%-ában nem oszt nem szoroz.
Korábban én is írtam, hogy éreztem, nem lesz ennek jó vége Verstappennél.
Ahogy Strollnál látszott, mondták, nem a futófelülettel volt gond, hanem a futófelület és az oldalfal találkozásánál. Azt pedig nem a sebesség terheli, hanem az oldal terhelés. Érzésre annyit kellett volna tenni, hogy a kanyarsebességet csökkenteni, valamint a rázóköveket kevésbé használni. Biztos jelentett volna pár tized veszteséget, azonban ez pont elég lehetett volna a végéig. Max a 41. kört követően körönként kb 2 tizeddel volt gyorsabb Péreznél. (Sajnos, az FIA oldalán már nem találom azt a lehetőséget, ahol minden pilóta, minden körének ideje olvasható volt, de a 41. körben valami 3,8 mp, míg a 45. körben 4,6 mp előnye volt. Ennek nem volt értelme. Persze, nem garantált, hogy amennyiben visszavesz kicsit, akkor ez nem történik meg, de talán segített volna.
De mindez egy "fotelértékelés".
persze nem értek hozzá, igaz is, de nekem valahogy az a véleményem, hogy nem oszt nem szorozz ott már az 1 mp-cel lassab kör. Ráadásul mindegyik egyenesben durrant el, akkor mit kellett volna csinálni? 250-nel menni ott? az foglamam nincs, de lehet hogy körönként 4-6 mp veszteség is lett volna
lehet úgy volt vele menjünk még goyrsabban, akkor hamarabb vége van a két körnek...
Ti meg ezekre. https://formula.hu/f1/2014/05/13/a-merc ... n-dolgozik
2014-ben ez Rosbergnél fontos volt a Mercinek(és még ki is emelték hogy a gond a kocsiban van) ha jól rémlik Hamiltont is bevonták hogy megoldják a gondot, valahogy 2016-ban ezt 6 elbaszott után is ignorálták Hamiltonnál. Nem nem csak malajzián múlott, egyéb tényezőkön is.
Egyébként én már leírtam hogy ezt az évet Verstappen érdemli.