Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hogy végződik a két éllovas küzdelme?

Tovább nő Verstappen előnye
4
44%
Csökken Verstappen előnye, de marad az élen
4
44%
Fordul a kocka, Hamilton átveszi a vezetést
1
11%
Azonos pontszám alakul ki
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 9

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.09. 05:00

bertone írta:
2021.11.08. 22:58
vollebak írta:
2021.11.08. 20:54


A némettel hadilábon állok, csak szavakat értek belőle :D Majd bedobom a gúglitrenszlétörbe.

Én egy olyat olvastam, ahol Ricciardo elismerte, hogy túl optimista volt. Mivel első körben, sőt, első kanyarban történt, az ilyen benne van, de attól még ő volt a sáros egyértelműen. Bottas és a Mercedes nem különösebben érdekel (utóbbiban pláne elfér a lófasz :D), de az, hogy ezzel a hibájával most a Ferrari megelőzte négy futammal a vége előtt a McLarent a konstruktőriben, az nagyon is.
Én úgy találtam, hogy 2 nyilatkozata is volt. Az első közvetlenül a verseny után, de abban is megemlítit, hogy azért majd megnézi a felvételeket. A másodikban azt mondja - már a felvételek megnézése után, hogy "azért most nyugodtabban alszom".
Elismeri, hogy "talán túl optimista volt", de már úgy fogalmaz, hogy már kezelte a helyzetet (volt egy blokkoló fékezése, de utána már ismét uralta az autót), de Bottas "átvágott előtte". És pont ezt mondtam én is.
Nem akarom teljesen felmenteni, de ebben azért Bottas is elég vastagon benne volt.
Akkor még itt van a magyar oldalon, lényegében ugyanaz.

https://hu.motorsport.com/f1/news/ricci ... e/6759590/
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.11.09. 07:13

vollebak írta:
2021.11.08. 23:57
Button írta:
2021.11.08. 22:33
driver of the day

Sergio Perez - 36.9%
Max Verstappen - 13.5%
Pierre Gasly - 7.4%

azér értem én, hogy a RB-t behozni harmadiknak sokkal nagyobb teljesítmény volt mint az Alphataurit negyediknek (:u

oké.. itt voltunk, mexikóban :mosoly:
de azért ennek a szavazásnak így egyre kevesebb értelmét látom
Kicsit túltoljátok ezt a Gasly-sztárolást, srácok :) Ügyes volt, de ez az AlphaTauri bizonyos hétvégéken bivalyerős kocsi. Mexikóban tisztán, simán harmadik erő volt.

Őszintén, ki fenyegette volna Gasly negyedik helyét? A Mercikre, Red Bullokra nem volt veszélyes, viszont rá meg a Ferrarik, McLarenek, Alpine-ok nem voltak veszélyesek. Lényegében egész futamon egyedül ment. Ötödiknek rajtolt, kicsapták előle Bottast, aztán a végére kapott egy percet Verstappentől, ő meg adott majdnem 20 másodpercet Leclerc-nek, így jött be negyediknek. Tényleg nem értem, mitől kéne hasraesni :) Bőven voltak már ennél sokkal kiemelkedőbb futamai, most lényegében a kötelező minimumot csinálta meg a kocsijával, senkitől sem zavartatva.
Akkor mégegyszer.
Miért kapott 5x annyi %-ot Perez, akit a csapattársa is megvert a hazai pályán?
De még Hamilton is a gyengébb Mercedessel.
Ez volt a kérdés lényege, túl azon, hogy szerinted egy negyedik hely egy Alphataurival maga a természetesség (:v
Kép

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: trutya » 2021.11.09. 07:49

bertone írta:
2021.11.08. 22:58
vollebak írta:
2021.11.08. 20:54


A némettel hadilábon állok, csak szavakat értek belőle :D Majd bedobom a gúglitrenszlétörbe.

Én egy olyat olvastam, ahol Ricciardo elismerte, hogy túl optimista volt. Mivel első körben, sőt, első kanyarban történt, az ilyen benne van, de attól még ő volt a sáros egyértelműen. Bottas és a Mercedes nem különösebben érdekel (utóbbiban pláne elfér a lófasz :D), de az, hogy ezzel a hibájával most a Ferrari megelőzte négy futammal a vége előtt a McLarent a konstruktőriben, az nagyon is.
Én úgy találtam, hogy 2 nyilatkozata is volt. Az első közvetlenül a verseny után, de abban is megemlítit, hogy azért majd megnézi a felvételeket. A másodikban azt mondja - már a felvételek megnézése után, hogy "azért most nyugodtabban alszom".
Elismeri, hogy "talán túl optimista volt", de már úgy fogalmaz, hogy már kezelte a helyzetet (volt egy blokkoló fékezése, de utána már ismét uralta az autót), de Bottas "átvágott előtte". És pont ezt mondtam én is.
Nem akarom teljesen felmenteni, de ebben azért Bottas is elég vastagon benne volt.
nekem is az volt az első gondolatom, hogy Bottas hagyhatott volna több helyet is puszta óvatosságból (ha már ő ment a középső íven), de azért ez többnyire Ricciardo sara - én 60-40%-ot mondanék a javára. ez azért egy klasszikus divebomb volt és rajtnál jobb az óvatosságra törekedni... az mindenesetre furcsa volt hogy nem is vizsgálták.

azon gondolkodom mit csinálhatott volna Bottas. túl sok választása nem volt. talán Verstappennek felajánlani a középső ívet? ő nem lett volna olyan punci hogy ennyire korán fékez. Bottas egyértelműen ki akart maradni a csetepatéból és ennek itta meg a levét. Verstappen simán később fékezett vonla középen is és kiszorítja azt aki kívülről rá akar fordulni. nem tudom lett-e volna jó megoldás ilyen esetben, mondja meg a függönylábú :)
Kép

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.09. 09:29

Button írta:
2021.11.09. 07:13
Akkor mégegyszer.
Miért kapott 5x annyi %-ot Perez, akit a csapattársa is megvert a hazai pályán?
De még Hamilton is a gyengébb Mercedessel.
Ez volt a kérdés lényege, túl azon, hogy szerinted egy negyedik hely egy Alphataurival maga a természetesség (:v
Hát most kiforgathatod, amit írtam az AT/Gasly csomagról, attól még nem lesz igazad :) Ez az AlphaTauri most, Mexikóban harmadik erő volt. Cáfold meg, ha szerinted nem így volt, és sorold fel, mely csapatok voltak mind egykörös, mind versenytempóban Gaslyék előtt a Merciken és a Red Bullokon kívül. Még Tsunoda is ott volt ezzel a kocsival a Q3-ban, és ha nem cseszi el az utolsó gyorskörét, valahol Sainz vagy Ricciardo környékén végez – milyen kommentár kell még ehhez? :) És igen, volt már olyan versenyhétvége, amikor az AT ugyanígy harmadik erő volt idén, például Bakuban. Harmadik erő kocsival pedig bejönni negyediknek úgy, hogy a két erősebb csapat egyik versenyzőjét kicsocsózzák az első kanyarban, tehát marad három gyorsabb kocsi a pályán, igen, nem akkora gurítás. Szép, jó, de semmi rendkívüli. Ha Gasly akkora ász, akkor főleg ez egy ujjgyakorlat volt neki az adott körülmények között.

Azt meg nem értem, mit nem értesz a nap versenyzője dolgon :D Régóta szimpátiaszavazás, mit vártál? Rendszeresen születnek vagy az adott versenyhelyszín miatt, vagy amiatt vicces eredmények, mert sokat mutatnak valakit éppen az adott futamon, és mondjuk sikerül kettőt előznie DRS-sel. Lényegében nincs olyan népszerűbb versenyző, aki ne lett volna már így, „érdemtelenül” nap versenyzője legalább egyszer. Pérez egyébként ettől függetlenül jól ment, mert akkor sem természetes az, hogy ő egy Hamiltont kergessen, ha jobb csomag is az adott pályán a Red Bull. Nem volt még példa erre, odatette magát a hazai pályáján, ez látszott. Egyébként nyilván nem ő volt a nap embere, hanem Verstappen (szerintem). De mondom, nem értem, hogy mit néztél eddig, ha most először csodálkoztál rá arra, hogy teljesen elfogult nap versenyzője szavazást látsz :D Háromnegyedtízzel legalább egy évvel ezelőtt megbeszéltük már ezt a témát, mennyire súlytalan szavazósdi ez.

Nem lényeg amúgy, csak városi legenda ne legyen belőle: nem kapott Pérez ötször annyi szavazatot, mint Verstappen. 36,9% jött Checóra, 13,5% Maxra.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.09. 10:00

Közben Hamilton újabb mélységekig süllyed, mint az F1 legnagyobb seggfeje.

Szombaton még atyáskodott Bottas felett a pole miatt („büszke vagyok rá”, baszd meg, az apja vagy, vagy mi? :D ), de most hallottam, hogy a futam után már azt mondta, hogy Bottas „nyilvánvalóan nyitva hagyta az ajtót” Verstappennek, burkoltan utalva arra, hogy a csapattársa szabotálja a világbajnoki esélyeit :D

Senna óta nem éreztem versenyzőt ennyire ellenszenvesnek emberileg, mint ezt a tagot.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2021.11.09. 13:08

vollebak írta:
2021.11.09. 10:00
Közben Hamilton újabb mélységekig süllyed, mint az F1 legnagyobb seggfeje.

Szombaton még atyáskodott Bottas felett a pole miatt („büszke vagyok rá”, baszd meg, az apja vagy, vagy mi? :D ), de most hallottam, hogy a futam után már azt mondta, hogy Bottas „nyilvánvalóan nyitva hagyta az ajtót” Verstappennek, burkoltan utalva arra, hogy a csapattársa szabotálja a világbajnoki esélyeit :D

Senna óta nem éreztem versenyzőt ennyire ellenszenvesnek emberileg, mint ezt a tagot.
nem védem hamilton, sem a harminchármast, sajnos hiába szoros pontokban az év, az az igazság, hogy sajnos olyan embernek, aki nem szimpatizál egyikkel sem, rém unalmas, szóval csak van valami ebben a szurkolósdiban, és ha embered vezet 100 ponttal,a kkor is lerágod a körmöd, de visszatérve, bottast vasárnap este kirúgtam volna a picsába, ha én vagyok toto wolf.
Az arc ugyanis lehet akaratlanul, de versenyek óta, mintha tényleg hamilton ellen játszana és ez egy olyan sportban, ahol egy csapat kát versenyzőből áll, megengedhetetlen. Persze lehet sértett, hogy elkdüldik, lehet nem lehetne megvenni plusz nem tudom 5 millió dollárral, de akár az is lehet, hogy direkt úgy probálja alakítani a helyezteket, már amennyire lehet, hogy az ne legyen hamiltonnak maximálisan jó.
én kiraktam volna és hoztam volna russellt, ugyanis russellel szerintem mivel van 5 futam az évból meg lehetett volna beszélni, hogy srác, most nézd ez van, 2022-től van a te éved. veltari "fuck you all" bottas meg mehet haza, pihizzen az alfára, mert a mezőny végén kóborolni nem lesz ám annyira gyönyörűséges meló.
Lehet ezzel a véleménnyel nem egyet érteni, de év végén igen, van olyan helyzet, hogy elkel a segítség, lehet, hogy ha most a 33-ast megkérdezé erről valakit, akkor beleböfögne a kamerába, hogy jaj öcsi, önerőből felszántok mindent, csakkhát ő még nem volt ilyen helyzetben, hogy a végén kelljen extra plusz, ami nem tőle függ. A DTM-ben volt ilyen valami 10-15 éve, amikor azt hiszem Tomczyk nyert az audival és kellett neki a végén x pont és az audik elkezdték megpróbálni egymást megelőzni és 3 audi ment csont ugyan akkora sebességgel egymás mellett mögöttük meg a bmw nem tudott előrébb kerülni. Pofátlan volt, de kellett a bajnoki címhez... Le mans-ban is volt, mondjuk az végképp pofátlan volt, mert ott a lekörözött peugeot folyamatosan vissazvette a helyet az auditól, hogy zavarja...
na hosszú volt, de szerintem a mercedes óriási hibát vét, most hogy nem küldi el bottast.... persze szerződés szerződés... ezen a szinten mindent meg lehet oldani.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: trutya » 2021.11.09. 13:32

9_46_20 írta:
2021.11.09. 13:08
vollebak írta:
2021.11.09. 10:00
Közben Hamilton újabb mélységekig süllyed, mint az F1 legnagyobb seggfeje.

Szombaton még atyáskodott Bottas felett a pole miatt („büszke vagyok rá”, baszd meg, az apja vagy, vagy mi? :D ), de most hallottam, hogy a futam után már azt mondta, hogy Bottas „nyilvánvalóan nyitva hagyta az ajtót” Verstappennek, burkoltan utalva arra, hogy a csapattársa szabotálja a világbajnoki esélyeit :D

Senna óta nem éreztem versenyzőt ennyire ellenszenvesnek emberileg, mint ezt a tagot.
nem védem hamilton, sem a harminchármast, sajnos hiába szoros pontokban az év, az az igazság, hogy sajnos olyan embernek, aki nem szimpatizál egyikkel sem, rém unalmas, szóval csak van valami ebben a szurkolósdiban, és ha embered vezet 100 ponttal,a kkor is lerágod a körmöd, de visszatérve, bottast vasárnap este kirúgtam volna a picsába, ha én vagyok toto wolf.
Az arc ugyanis lehet akaratlanul, de versenyek óta, mintha tényleg hamilton ellen játszana és ez egy olyan sportban, ahol egy csapat kát versenyzőből áll, megengedhetetlen. Persze lehet sértett, hogy elkdüldik, lehet nem lehetne megvenni plusz nem tudom 5 millió dollárral, de akár az is lehet, hogy direkt úgy probálja alakítani a helyezteket, már amennyire lehet, hogy az ne legyen hamiltonnak maximálisan jó.
én kiraktam volna és hoztam volna russellt, ugyanis russellel szerintem mivel van 5 futam az évból meg lehetett volna beszélni, hogy srác, most nézd ez van, 2022-től van a te éved. veltari "fuck you all" bottas meg mehet haza, pihizzen az alfára, mert a mezőny végén kóborolni nem lesz ám annyira gyönyörűséges meló.
Lehet ezzel a véleménnyel nem egyet érteni, de év végén igen, van olyan helyzet, hogy elkel a segítség, lehet, hogy ha most a 33-ast megkérdezé erről valakit, akkor beleböfögne a kamerába, hogy jaj öcsi, önerőből felszántok mindent, csakkhát ő még nem volt ilyen helyzetben, hogy a végén kelljen extra plusz, ami nem tőle függ. A DTM-ben volt ilyen valami 10-15 éve, amikor azt hiszem Tomczyk nyert az audival és kellett neki a végén x pont és az audik elkezdték megpróbálni egymást megelőzni és 3 audi ment csont ugyan akkora sebességgel egymás mellett mögöttük meg a bmw nem tudott előrébb kerülni. Pofátlan volt, de kellett a bajnoki címhez... Le mans-ban is volt, mondjuk az végképp pofátlan volt, mert ott a lekörözött peugeot folyamatosan vissazvette a helyet az auditól, hogy zavarja...
na hosszú volt, de szerintem a mercedes óriási hibát vét, most hogy nem küldi el bottast.... persze szerződés szerződés... ezen a szinten mindent meg lehet oldani.
a pluszpontokról, meg az esetekről amiket írtál, két eset ugrott be, egyik sem túl régről:


(a rajtbaleset egy dolog csak, mivel a Renault sokkal gyorsabb volt és a rajt előtt pontegyenlőség volt, di Grassi végig próbálta Buemit megakadályozni a leggyorsabb kör megfutásábaj, mikor már mindketten a mezőny végén voltak)

a másik meg pár hete volt csak :D


mindkettő mondjuk elég véleményes volt, de 10 év múlva senki nem fog emlékezni rá (jó néhány rajongó igen), hogy dőlt el.
Kép

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2021.11.09. 14:49

trutya írta:
2021.11.09. 13:32


mindkettő mondjuk elég véleményes volt, de 10 év múlva senki nem fog emlékezni rá (jó néhány rajongó igen), hogy dőlt el.
az a baj, hogy mivel ezeket nem követem, fogalmam nincs mit kell nézni. :mosoly: (:v
Nem azt mondom meg kell torpedózni a másikat, vagy keresztbe kell előtte állni, hanem azt, hogy bottas simán akadályozhatta volna, normálisan a 33-ast a rajt után. Nem oszt nem szoroz, mivel a redbull 0,5 mp-cel gyorsabb volt körönként (helló, csalót kiáltók, hol vagytok?), szóval kb 3 kör és a 33-as van előrébb, vagy lehet megint kiesnek mind a ketten, nem tudjuk.
De nekem a normális akadályoztatással semmi bajom nincs, benne van, ez nem a magányos harcosok klubja.
Bottasnál az nem mindegy, hogy kb a szezon fele óta balfaszkodik, miközben tudja mi a tét, kérdéses, hogy egy ilyen arcot, egyltalán leszertődtetnék e bárhova is ezek után.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: trutya » 2021.11.09. 15:19

9_46_20 írta:
2021.11.09. 14:49
trutya írta:
2021.11.09. 13:32


mindkettő mondjuk elég véleményes volt, de 10 év múlva senki nem fog emlékezni rá (jó néhány rajongó igen), hogy dőlt el.
az a baj, hogy mivel ezeket nem követem, fogalmam nincs mit kell nézni. :mosoly: (:v
Nem azt mondom meg kell torpedózni a másikat, vagy keresztbe kell előtte állni, hanem azt, hogy bottas simán akadályozhatta volna, normálisan a 33-ast a rajt után. Nem oszt nem szoroz, mivel a redbull 0,5 mp-cel gyorsabb volt körönként (helló, csalót kiáltók, hol vagytok?), szóval kb 3 kör és a 33-as van előrébb, vagy lehet megint kiesnek mind a ketten, nem tudjuk.
De nekem a normális akadályoztatással semmi bajom nincs, benne van, ez nem a magányos harcosok klubja.
Bottasnál az nem mindegy, hogy kb a szezon fele óta balfaszkodik, miközben tudja mi a tét, kérdéses, hogy egy ilyen arcot, egyltalán leszertődtetnék e bárhova is ezek után.
Götz úgy lett bajnok, hogy - Lawson gyakorlatilag kiesése után - az összes előtte lévő Merci félreállt, így nyerte meg a versenyt és vele a bajnokságot.
persze a DTM mindig is ilyen volt...

a Formula E-s esetet leírtam az előző hsz-ben nagy vonalakban. egy pont járt a leggyorsabb körért, helyezéstől függetlenül. Mivel a Renault (Buemi) akkoriban sokkal gyorsabb volt, próbálta feltartani, mindig elé kolbászolt a pályán, több kör hátrányban szarakodtak egymással miközben ment a verseny...

Bottashoz: mezőnyben nagyon homály tud lenni, de egy Giovinazzinál szerintem még mindig sokkal jobb lesz.
Kép

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.11.09. 17:41

vollebak írta:
2021.11.09. 09:29
Button írta:
2021.11.09. 07:13
Akkor mégegyszer.
Miért kapott 5x annyi %-ot Perez, akit a csapattársa is megvert a hazai pályán?
De még Hamilton is a gyengébb Mercedessel.
Ez volt a kérdés lényege, túl azon, hogy szerinted egy negyedik hely egy Alphataurival maga a természetesség (:v
Hát most kiforgathatod, amit írtam az AT/Gasly csomagról, attól még nem lesz igazad :) Ez az AlphaTauri most, Mexikóban harmadik erő volt. Cáfold meg, ha szerinted nem így volt, és sorold fel, mely csapatok voltak mind egykörös, mind versenytempóban Gaslyék előtt a Merciken és a Red Bullokon kívül. Még Tsunoda is ott volt ezzel a kocsival a Q3-ban, és ha nem cseszi el az utolsó gyorskörét, valahol Sainz vagy Ricciardo környékén végez – milyen kommentár kell még ehhez? :) És igen, volt már olyan versenyhétvége, amikor az AT ugyanígy harmadik erő volt idén, például Bakuban. Harmadik erő kocsival pedig bejönni negyediknek úgy, hogy a két erősebb csapat egyik versenyzőjét kicsocsózzák az első kanyarban, tehát marad három gyorsabb kocsi a pályán, igen, nem akkora gurítás. Szép, jó, de semmi rendkívüli. Ha Gasly akkora ász, akkor főleg ez egy ujjgyakorlat volt neki az adott körülmények között.

Azt meg nem értem, mit nem értesz a nap versenyzője dolgon :D Régóta szimpátiaszavazás, mit vártál? Rendszeresen születnek vagy az adott versenyhelyszín miatt, vagy amiatt vicces eredmények, mert sokat mutatnak valakit éppen az adott futamon, és mondjuk sikerül kettőt előznie DRS-sel. Lényegében nincs olyan népszerűbb versenyző, aki ne lett volna már így, „érdemtelenül” nap versenyzője legalább egyszer. Pérez egyébként ettől függetlenül jól ment, mert akkor sem természetes az, hogy ő egy Hamiltont kergessen, ha jobb csomag is az adott pályán a Red Bull. Nem volt még példa erre, odatette magát a hazai pályáján, ez látszott. Egyébként nyilván nem ő volt a nap embere, hanem Verstappen (szerintem). De mondom, nem értem, hogy mit néztél eddig, ha most először csodálkoztál rá arra, hogy teljesen elfogult nap versenyzője szavazást látsz :D Háromnegyedtízzel legalább egy évvel ezelőtt megbeszéltük már ezt a témát, mennyire súlytalan szavazósdi ez.

Nem lényeg amúgy, csak városi legenda ne legyen belőle: nem kapott Pérez ötször annyi szavazatot, mint Verstappen. 36,9% jött Checóra, 13,5% Maxra.
Az Alphataurival az az egyik legnagyobb baj, hogy néha a harmadik legjobb, néha a hatodik legjobb. Nyilván ahogy fekszik a kocsinak, motornak. Azért úgy gondolom, hogy ahhoz meg pilóta is kell, hogy néha itt tartson. És egy megfelelő hozzáállás is a csapattól, ez az amit Gasly nem kapott meg a RB-nál, egyébként vélhetően Perez sem kapja meg, ellenben azért Ő 3x annyi időt viszont kapott (mint Gasly vagy éppen Albon). Tsunoda pedig általában ha valamennyire közel van, akkor piros gumival van.

De azért lásd már mit írsz:
"Harmadik erő kocsival pedig bejönni negyediknek úgy, hogy a két erősebb csapat egyik versenyzőjét kicsocsózzák az első kanyarban, tehát marad három gyorsabb kocsi a pályán, igen, nem akkora gurítás"
"Pérez egyébként ettől függetlenül jól ment, mert akkor sem természetes az, hogy ő egy Hamiltont kergessen, ha jobb csomag is az adott pályán a Red Bull"

Ha nem látod a hozzáállásbeli különbségedet, akkor mindegy is :D

"nem kapott Pérez ötször annyi szavazatot, mint Verstappen"
ezt nem is írtam, Gaslyhoz képest kapott 5x annyit ;)

na egyébként mindegy, meggyőzni egymást úgysem fogjuk ebben a témában, mert nem friss az ügy, viszont a mai napig a felszínen van :)
Kép

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.09. 22:02

Button írta:
2021.11.09. 17:41
Az Alphataurival az az egyik legnagyobb baj, hogy néha a harmadik legjobb, néha a hatodik legjobb. Nyilván ahogy fekszik a kocsinak, motornak. Azért úgy gondolom, hogy ahhoz meg pilóta is kell, hogy néha itt tartson. És egy megfelelő hozzáállás is a csapattól, ez az amit Gasly nem kapott meg a RB-nál, egyébként vélhetően Perez sem kapja meg, ellenben azért Ő 3x annyi időt viszont kapott (mint Gasly vagy éppen Albon). Tsunoda pedig általában ha valamennyire közel van, akkor piros gumival van.

De azért lásd már mit írsz:
"Harmadik erő kocsival pedig bejönni negyediknek úgy, hogy a két erősebb csapat egyik versenyzőjét kicsocsózzák az első kanyarban, tehát marad három gyorsabb kocsi a pályán, igen, nem akkora gurítás"
"Pérez egyébként ettől függetlenül jól ment, mert akkor sem természetes az, hogy ő egy Hamiltont kergessen, ha jobb csomag is az adott pályán a Red Bull"

Ha nem látod a hozzáállásbeli különbségedet, akkor mindegy is :D

"nem kapott Pérez ötször annyi szavazatot, mint Verstappen"
ezt nem is írtam, Gaslyhoz képest kapott 5x annyit ;)

na egyébként mindegy, meggyőzni egymást úgysem fogjuk ebben a témában, mert nem friss az ügy, viszont a mai napig a felszínen van :)
Úgy írod ezeket, mintha én amellett kardoznék, hogy Pérez a nap versenyzője volt :) Annyiról beszéltem, hogy szerintem annyiban jobb volt a teljesítménye, mint Gaslynak, hogy Hamiltonhoz képest, aki nyilván más liga, milyen versenytempót tudott futni a szokásoshoz képest. Látszott, hogy nagyon akart, és ahelyett, hogy nem erőlködik, hanem Hamiltontól is kap mondjuk 20 másodpercet (senkinek a szeme sem rebbent volna, mert Hamiltonról van szó), odatette magát. Egyébként igen, neki sem ez volt élete versenye, de megint csak, én nem is mondtam ezt egy szóval sem. Csak nem értettem, te miért hozod fel Gaslyt úgy, mint aki bezzeg itt csodát csinált :)

Ami Pérez red bullos ülését illeti, ha van rá igény, majd beteszem azt a statisztikát, hogy versenytempós átlag deltaidőben Maxhoz viszonyítva milyen előrelépést jelent Pérez Albonhoz és Gaslyhoz képest úgy, hogy egyrészt Max most minden korábbinál magasabb szinten teljesít, másrészt ez az autó hiába gyors, még Verstappen szerint is nehezebben vezethető, mint a korábbi évek modelljei. Szerintem nem véletlen az, hogy Pérezt tartották meg jövőre is, pedig lehetett volna Gasly 2.0, aki jelezte is, hogy nyitott lenne a dologra („megérdemelném”, így fogalmazott, ha jól emlékszem). Szerinted miért nem döntöttek mellette? Fiatalabb is, vélhetőleg olcsóbb is Péreznél. Miért nem kellett, ha jobb kettes számú lehetne belőle Péreznél? Ennyire a Red Bullnál sem hülyék, hogy ne a lehető legjobb csapattal álljanak fel ;) Mert azt szerintem senki sem gondolja komolyan, hogy Gasly hirtelen gondokat okozna Verstappennek, és borulna a harmónia csapaton belül.

Az a helyzet, hogy Pérez a Red Bull legjobb választása a komplett mezőnyből és az utánpótlás programból is arra, amire szükségük van.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Phoebe
Főnök!
Hozzászólások: 5520
Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
Mi vagy?: Balszerencse hozója
Tartózkodási hely: BP

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Phoebe » 2021.11.09. 22:12

Az én elméletem az, hogy Gasly emberileg vágta el magát igazán a RedBull-nál, nem csak az akkori teljesítményével. Szerintem neki oda nincs visszaút.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.10. 01:24

Lehet, hogy ez is benne van, de ha így is van, az a kisebbik része a dolognak. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy nála jobb választása is a csapatnak, és ehhez elég csak megnézni a számokat.

Két mutató a legfontosabb és a legpontosabb abban, hogy objektívan meg lehessen ítélni a kocsi versenyképességétől függetlenül a csapattársak relatív teljesítményét Verstappenhez képest. Az egyik a közösen befejezett futamoknál az időkülönbség, a másik pedig, hogy az aktuális csapattárs hány százalékát tudta hozni Max pontjainak.

Az, hogy most ki hány dobogót lőtt, meg Checo nyert már futamot, Gasly és Albon pedig nem, macerás fokmérők, mert az idei Red Bull versenyképesebb a tavalyi és tavalyelőtti verziónál. Viszont adott autóval Verstappen is csak n időt tud futni a versenyen, ezért az, hogy a csapattárs versenyideje (n+1) mennyi, tök független attól, hogy az adott kocsi bajnoki esélyes-e, vagy éppen harmadik erő csak. Ugyanígy igaz a pontkülönbség százaléka, sőt - ebben most Pérez még szarabb helyzetben is van, mert a legnagyobb különbség az első és az alacsonyabb helyek között van a pontokban. Idén pedig Verstappen már kilenc győzelemnél tart, vagyis ez a leggyakoribb helyezése. Ezért a vele szemben elérhető pontszázalék, hogy már a második helyért járó 18 pont is csak 72%-a az első helyért járó 25-nek, idén még nehezebb dolog, mintha mondjuk a tavalyi vagy tavalyelőtti állapotot nézed. 2019-ben például Max leggyakoribb helyezése a 4. volt. Ha csak egyetlen hellyel mögötte végez az adott csapattárs ilyenkor, akkor is 83%-át szerzi Max pontjainak, de még két hellyel hátrébb, hatodiknak végezve is 75%-ot.

Nézzük akkor a konkrét számokat. Gasly 12 versenyt tudott teljesíteni 2019-ben, mielőtt menesztették. Ez alatt 10 futamot tudott közösen befejezni Verstappennel. Ezt a két dolgot vettem alapul Albonnál és Gaslynál is. Összeszedtem egy táblázatba azt, hogy:
1) Mekkora időhátránya volt az első közösen befejezett 10 futam alatt az adott csapattársnak Verstappennel szemben
2) Max pontjainak hány százalékát érte el a csapattárs 12 futam után

Albon esetében 2020 első 10 közösen befejezett futamával/12 futam utáni pontállásával számoltam, mert 2019-et nem lenne fair nézni, mivel beugró volt az év közepén.

Kép

Sok magyarázatra nem szorulnak ezek a számok. A csapattársak átlagos hátrányában is látszik, bár nem jelentősen, hogy Pérez előrelépés. Ami hatalmas különbséget jelent, az a százalékos pontarány Gaslyhoz és Albonhoz képest úgy, hogy idén ez nehezített mutatvány Verstappen csapattársaként. A másik pedig, hogy kiemeltem pirossal azokat a futamokat, amikor kiugróan magas, egy percnél több volt a különbség Verstappenhez képest. Pérez esetében ott van Imola, karrierje egyik legszarabb futama, amikor esett-kelt, meg ott van Zandvoort, amikor motorcsere miatt a bokszból rajtolt, és a rövid pályán kapott két percet. Ezek ellenére nem volt rendszeres, hogy egy perceket kapogasson Verstappentől a futam végére. Még Bahreinben sem, amikor pedig a felvezető kör alatti műszaki hiba miatt a boxból kellett rajtolnia.

Ezzel szemben Gasly a teljesített futamok felén, ötször, Gasly pedig négyszer kapott több mint egy percet Verstappentől egy futamon. Egyáltalán nem rémlik, hogy ennyiszer kellett volna nekik a mezőny végéről vagy a boxutcából rajtolniuk valami műszaki gebasz miatt, vagy valami boxbaki miatt álltak 20 másodpercet a kerékcsere alatt.

Pérez nem váltja meg a világot, de amire a Red Bullnak kell Max mellé egy kettes számútól, arra tökéletes, és egyértelműen előrelépés Gaslyhoz és Albonhoz képest mind a versenytempót, mind pedig azt tekintve, Max pontjainak hány százalékát tudja hozni.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.10. 03:45

Gasly, mielőtt beülhetett a RB-ba, 26 futamot teljesített (1,25 év) az F1-ben és 23 éves volt.
Perez, mielőtt beülhetett a RB-ba, 196 futamot teljesített (10 év) az F1-ben és 31 éves volt.

Max 2019-es átlagos helyezésszáma 3,5 és Gaslyé 7,3 a közösen célbaérős futamokon. A különbség 3,8.
Max 2021-es átlagos helyezésszáma 1,3 és Perezé 5,3 a közösen, normálisan célbaérős futamokon. A lülönbség 4,0. (Kihagytam a belga futamot.)
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.10. 11:11

bertone írta:
2021.11.10. 03:45
Gasly, mielőtt beülhetett a RB-ba, 26 futamot teljesített (1,25 év) az F1-ben és 23 éves volt.
Perez, mielőtt beülhetett a RB-ba, 196 futamot teljesített (10 év) az F1-ben és 31 éves volt.

Max 2019-es átlagos helyezésszáma 3,5 és Gaslyé 7,3 a közösen célbaérős futamokon. A különbség 3,8.
Max 2021-es átlagos helyezésszáma 1,3 és Perezé 5,3 a közösen, normálisan célbaérős futamokon. A lülönbség 4,0. (Kihagytam a belga futamot.)
Most érzésre csak a vita kedvéért vitázol :mosoly:

De akkor a kérdés neked is szól: miért éppen Perez, és nem Gasly? Jövőre Gasly 26 éves, addigra 86 futamnyi tapasztalata lesz, és futamgyőztes is. Ez egy pilóta csúcskorszaka, mégsem kellett ez a 2.0-ás Gasly a Red Bullnak a szerintetek nála jobban nem teljesítő Perez helyett. Miért?
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.10. 12:41

vollebak írta:
2021.11.10. 11:11
bertone írta:
2021.11.10. 03:45
Gasly, mielőtt beülhetett a RB-ba, 26 futamot teljesített (1,25 év) az F1-ben és 23 éves volt.
Perez, mielőtt beülhetett a RB-ba, 196 futamot teljesített (10 év) az F1-ben és 31 éves volt.

Max 2019-es átlagos helyezésszáma 3,5 és Gaslyé 7,3 a közösen célbaérős futamokon. A különbség 3,8.
Max 2021-es átlagos helyezésszáma 1,3 és Perezé 5,3 a közösen, normálisan célbaérős futamokon. A lülönbség 4,0. (Kihagytam a belga futamot.)
Most érzésre csak a vita kedvéért vitázol :mosoly:

De akkor a kérdés neked is szól: miért éppen Perez, és nem Gasly? Jövőre Gasly 26 éves, addigra 86 futamnyi tapasztalata lesz, és futamgyőztes is. Ez egy pilóta csúcskorszaka, mégsem kellett ez a 2.0-ás Gasly a Red Bullnak a szerintetek nála jobban nem teljesítő Perez helyett. Miért?
Akár az is lehetne, hisz Te is szoktál néha: :mosoly:

Egyébként meg nem. Engem alapvetően hidegen hagy mind Gasly, mind Pérez, csak egy nagyon vékony hajszálnyival szimpibb a francia. Viszont nem értem a Te Pérez "rajongásodat". Aztán, eszembe jutott, hogy korábban az ilyen összehasonlításoknál - ha nem csal az emlékezetem - többnyire előhoztad a helyezésszámokat és kíváncsivá tett, most vajon miért nem. Lám-lám! Ez csak azt bizonyítja, hogy mindig lehet találni olyan statisztikát, ami azt mutatja meg, amit szeretnék. (:n

A kérdésedre természetesen nem tudom a választ.
Nyílván azt akarod hallani, hogy mert Pérez jobb, mint Gasly - hiszen ezt is próbáltad a statisztikáiddal megmutatni.
Oké, de akkor menjünk tovább.
Pérezt kivágták az Aston Martinná változott Force Indiából, hogy helyet csináljanak Vettelnek? Miért? A Te logikád szerint azért, mert szerintük Vettel jobb, mint Pérez? Akkor miért nem kapaszkodott a Red Bull is inkább Vettelért?
De hát Vettelt meg a Ferrari picsázta ki és hozta a helyére Sainzot. Bizonyára azért, mert őt jobbnak találták. De akkor a Red Bull miért nem szállt ringbe Sainzért?
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.10. 13:23

bertone írta:
2021.11.10. 12:41
vollebak írta:
2021.11.10. 11:11


Most érzésre csak a vita kedvéért vitázol :mosoly:

De akkor a kérdés neked is szól: miért éppen Perez, és nem Gasly? Jövőre Gasly 26 éves, addigra 86 futamnyi tapasztalata lesz, és futamgyőztes is. Ez egy pilóta csúcskorszaka, mégsem kellett ez a 2.0-ás Gasly a Red Bullnak a szerintetek nála jobban nem teljesítő Perez helyett. Miért?
Akár az is lehetne, hisz Te is szoktál néha: :mosoly:

Egyébként meg nem. Engem alapvetően hidegen hagy mind Gasly, mind Pérez, csak egy nagyon vékony hajszálnyival szimpibb a francia. Viszont nem értem a Te Pérez "rajongásodat". Aztán, eszembe jutott, hogy korábban az ilyen összehasonlításoknál - ha nem csal az emlékezetem - többnyire előhoztad a helyezésszámokat és kíváncsivá tett, most vajon miért nem. Lám-lám! Ez csak azt bizonyítja, hogy mindig lehet találni olyan statisztikát, ami azt mutatja meg, amit szeretnék. (:n

A kérdésedre természetesen nem tudom a választ.
Nyílván azt akarod hallani, hogy mert Pérez jobb, mint Gasly - hiszen ezt is próbáltad a statisztikáiddal megmutatni.
Oké, de akkor menjünk tovább.
Pérezt kivágták az Aston Martinná változott Force Indiából, hogy helyet csináljanak Vettelnek? Miért? A Te logikád szerint azért, mert szerintük Vettel jobb, mint Pérez? Akkor miért nem kapaszkodott a Red Bull is inkább Vettelért?
De hát Vettelt meg a Ferrari picsázta ki és hozta a helyére Sainzot. Bizonyára azért, mert őt jobbnak találták. De akkor a Red Bull miért nem szállt ringbe Sainzért?
Pedig nem szoktam, ezt most hiába akarod rám húzni :) Sőt, csak abba állok bele, amiben kompetensnek érzem magam. A dagonyázás kedvéért soha, mert alapvetően fáraszt az olyan, amikor nincs kilátás semmire, csak megy az állóháború.

Válaszolok sorban minden felvetésedre:

1) Annyiban „rajongok” Pérezért, amennyire te Gaslyért :D Egyébként nem kifejezetten érdekel se Gasly, se Albon - semmi bajom velük az égvilágon, csak nem fognak meg. Pérez annyiban más, hogy kicsit úgy vagyok vele egy ideje, mint te anno Webberrel, mielőtt teljesen a szurkolója lettél: azért kezdtem másként nézni rá, mert a fórum rendszeresen gyakta. Hogy ennek még az az oka, hogy a McLarennél valóban eszetlenül ment, vagy hogy Wéberék dicsérgették (utóbbit nem tudom, nem néztem a magyar közvetítéseket, de azért azt már megtanultam itt, hogy amit a közvetítésekről, wégéékről ilyen-olyan elfogultságáról mondanak, azt mindig osszam el kettővel – itt a fórumon toposz, hogy mekkora Kimi-utáló Wéber, máshol meg épp az a bajuk, hogy csontig nyalja évek óta - így tegyél igazságot. Ugyanígy pro és kontra vádak érték Hamiltonnal, Alonsóval vagy Vettellel kapcsolatban az évek során. Mindenki azt lát bele a magyar közvetítésekbe szerintem, amit akar). A lényeg, hogy amolyan „dacból” kezdtem figyelni, és szerintem egy biztos kezű versenyző, aki emberileg is normális. De ennyi, ez nem rajongás – sok ilyen versenyző van még a mezőnyben, csak őket nem basztatja senki, hogy kialakuljon az általad is megtapasztalt „webberitisz” :D

2) A helyezésszámokat azért nem hoztam elő, mert igazságtalan lett volna Gaslyékkal szemben. Az átlagot az olyan futamok után, mint Imola, le lehet húzni Péreznél, de szegény Gasly összesen kétszer fért bele a top ötbe tizenkét verseny alatt. Most ezeket akárhogy átlagolhatod, aki nézte a versenyeket, az tudja, hogy mennyire nem ment jól Gasly, miközben ezt Pérez az első hét versenyből haton megcsinálta azt, hogy bejött az első ötben. Ugyanezért nem hoztam fel a dobogókat sem, értelmetlen lett volna. Sokkal állandóbb és jobb összehasonlítási alap Verstappenhez viszonyítani őket versenyidőben és pozícióban is.

3) Szerintem egyébként nem csak az a lényeg, hogy láthatóan jobban teljesít Pérez. A világot nem váltotta meg – érezhetően jobb, de nem az van, hogy árkot hugyoz a Mercik köré. Más miatt kellett és kell ő a Red Bullnak: van egy olyan természete, ami egyrészt kiválóan illik a csapatba, másrészt kezelni tud egy sor helyzetet (Max jelenléte, elvárás, esetleges gyenge kvalifikáció utáni verseny). Gasly dacos lett, egy csomó mindenkivel összerúgta a port, Albon pedig rendkívül méla – kapafoggal vigyorog csak mindenre. A másik, hogy be volt szarva mindkettő a lehetőségtől, Maxtól, az elvárásoktól. Gasly ha fizettek volna neki, sem tudott előzni, bolyozni jól, amíg a Red Bullnál volt, Albon pedig a jó beugrása ellenére nem fejlődött, hanem hátrafelé kezdett lépegetni. Az egy dolog, hogy Pérez a korából fakadóan már nem rendelkezik éles fejlődésgörbével, mint egy Gasly- vagy Albon-féle fiatal, de a hajadra kenheted a fejlődési görbét, ha valaki lefagy és/vagy dacos gyerek lesz ilyen szituációkban. Emellett a másik fontos dolog, amire már Horner is utalt, hogy Gaslyval és Albonnal ellentétben Pérez próbál eltérni Max dolgaitól. Gasly és Albon Verstappen setupjaival, Verstappen módján próbáltak működni a csapatban. Pérez nem, és ennek az eredménye az elmúlt néhány futamon látott jelentős javulása az időmérőkön is, mert Monza utántól, szeptember közepétől teljesen elhagyta Max beállításait, és egyedül próbál boldogulni. Ennek az a hozadéka, hogy két fejlesztési filozófiát is tud követni innentől egy tapasztalt versenyzővel a Red Bull, mert azt szerintem ők is belátták mára, hogy Verstappen köré így nem tudnak építkezni, ahogy eddig. Hozhatták volna akármelyik fiatalt, mind Gasly vagy Albon sorsára jutott volna a csapatnál. Szerintem az a tervük, hogy Pérez marad jövőre és akkor 2023-tól jön Vips a helyére – vagy pedig Checo marad 2023-ra is még, a lényeg ugyanaz: ő egy átmenetként szolgál a Red Bullnak arra, hogy hosszabb távon ne az legyen a Red Bullnál, hogy nem lehet építeni egy fiatalra, mert Max jelenléte úgy hat rájuk meg a csapatra is.

4) Az utolsó bekezdésben már csak kötekszel tényleg :) Vettel a Ferrarinál annyira leromlott, hogy bottal sem piszkálták volna meg a legtöbb csapatnál, és az év közepétől már a legtöbbször azért nyilatkozott, mert az esetleges visszavonulásáról kérdezték, másról nem nagyon. Ahogy Checóval bánt az Aston Martin, az minden volt, csak elegáns nem, és kizárólag a bagóról szólt. Strollnak kellett a hely alapvetően, nem Vettelnek. Ha Stroll nem a a csapatmufti fia, talán már nincs is az F1-ben, de ha mégis, biztosan nem Checót menesztik kettejük közül Vettel érkezésével. Vettel marketingértéke és győztes csapatban eltöltött évei, tapasztalata, rálátása persze, hogy értéknek számítanak Checóval szemben. Pusztán a vezetését tekintve már régóta nem jobb Péreznél, nem ez döntött az Astonnál sem.

De ezt mind tudod magadtól is :) Almát próbáltál körtéhez hasonlítani, mert tavaly az Aston Martinnál (illetve akkor még rózsaszín Merciknél) azt kellett eldönteni, melyik öklükbe harapjanak, ezzel szemben 2022-re szabad volt mind Pérez, mind Gasly, és Gasly nyitott is lett volna egy második körre a Red Bullnál. Az AM kelletlenül engedte el Pérezt, a Red Bullnak meg nem kellett Gasly úgy sem, hogy szerződése sem volt, és ment is volna, ha hívják. Ezért kérdeztem, hogy ha tényleg nem jobb Pérez, akkor vajon mi a magyarázat erre.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.11.10. 18:35

vollebak írta:
2021.11.10. 01:24
Lehet, hogy ez is benne van, de ha így is van, az a kisebbik része a dolognak. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy nála jobb választása is a csapatnak, és ehhez elég csak megnézni a számokat.

Két mutató a legfontosabb és a legpontosabb abban, hogy objektívan meg lehessen ítélni a kocsi versenyképességétől függetlenül a csapattársak relatív teljesítményét Verstappenhez képest. Az egyik a közösen befejezett futamoknál az időkülönbség, a másik pedig, hogy az aktuális csapattárs hány százalékát tudta hozni Max pontjainak.

Az, hogy most ki hány dobogót lőtt, meg Checo nyert már futamot, Gasly és Albon pedig nem, macerás fokmérők, mert az idei Red Bull versenyképesebb a tavalyi és tavalyelőtti verziónál. Viszont adott autóval Verstappen is csak n időt tud futni a versenyen, ezért az, hogy a csapattárs versenyideje (n+1) mennyi, tök független attól, hogy az adott kocsi bajnoki esélyes-e, vagy éppen harmadik erő csak. Ugyanígy igaz a pontkülönbség százaléka, sőt - ebben most Pérez még szarabb helyzetben is van, mert a legnagyobb különbség az első és az alacsonyabb helyek között van a pontokban. Idén pedig Verstappen már kilenc győzelemnél tart, vagyis ez a leggyakoribb helyezése. Ezért a vele szemben elérhető pontszázalék, hogy már a második helyért járó 18 pont is csak 72%-a az első helyért járó 25-nek, idén még nehezebb dolog, mintha mondjuk a tavalyi vagy tavalyelőtti állapotot nézed. 2019-ben például Max leggyakoribb helyezése a 4. volt. Ha csak egyetlen hellyel mögötte végez az adott csapattárs ilyenkor, akkor is 83%-át szerzi Max pontjainak, de még két hellyel hátrébb, hatodiknak végezve is 75%-ot.

Nézzük akkor a konkrét számokat. Gasly 12 versenyt tudott teljesíteni 2019-ben, mielőtt menesztették. Ez alatt 10 futamot tudott közösen befejezni Verstappennel. Ezt a két dolgot vettem alapul Albonnál és Gaslynál is. Összeszedtem egy táblázatba azt, hogy:
1) Mekkora időhátránya volt az első közösen befejezett 10 futam alatt az adott csapattársnak Verstappennel szemben
2) Max pontjainak hány százalékát érte el a csapattárs 12 futam után

Albon esetében 2020 első 10 közösen befejezett futamával/12 futam utáni pontállásával számoltam, mert 2019-et nem lenne fair nézni, mivel beugró volt az év közepén.

Kép

Sok magyarázatra nem szorulnak ezek a számok. A csapattársak átlagos hátrányában is látszik, bár nem jelentősen, hogy Pérez előrelépés. Ami hatalmas különbséget jelent, az a százalékos pontarány Gaslyhoz és Albonhoz képest úgy, hogy idén ez nehezített mutatvány Verstappen csapattársaként. A másik pedig, hogy kiemeltem pirossal azokat a futamokat, amikor kiugróan magas, egy percnél több volt a különbség Verstappenhez képest. Pérez esetében ott van Imola, karrierje egyik legszarabb futama, amikor esett-kelt, meg ott van Zandvoort, amikor motorcsere miatt a bokszból rajtolt, és a rövid pályán kapott két percet. Ezek ellenére nem volt rendszeres, hogy egy perceket kapogasson Verstappentől a futam végére. Még Bahreinben sem, amikor pedig a felvezető kör alatti műszaki hiba miatt a boxból kellett rajtolnia.

Ezzel szemben Gasly a teljesített futamok felén, ötször, Gasly pedig négyszer kapott több mint egy percet Verstappentől egy futamon. Egyáltalán nem rémlik, hogy ennyiszer kellett volna nekik a mezőny végéről vagy a boxutcából rajtolniuk valami műszaki gebasz miatt, vagy valami boxbaki miatt álltak 20 másodpercet a kerékcsere alatt.

Pérez nem váltja meg a világot, de amire a Red Bullnak kell Max mellé egy kettes számútól, arra tökéletes, és egyértelműen előrelépés Gaslyhoz és Albonhoz képest mind a versenytempót, mind pedig azt tekintve, Max pontjainak hány százalékát tudja hozni.
Én már kértem Tőled korábban, hogy ne dolgozz ezzel ennyit, mert egyrészt tiszteletlenség ha ezután erre 2 mondatot válaszolok, másrészt hiába teszed, nem lesz semmiképpen 100%-osan objektív, azért mert olyan egyszerűen nincs.
Rengeteg féle statisztikát lehet gyártani, ami éppen fekszik az igazunknak.
De csak hogy kiemeljek egy ilyet, pl Albon esetében a második évét (2020 első fele) veszed figyelembe, Gasly esetében pedig 2019 első felét.
Ez pl mennyiben fair a 2 pilóta között "statisztikailag"? Gasly akkor kezdte, Albon meg fél év "csapatrészvétel" után, a második évében "indul" a statisztikán :D
Többször leírtuk, hogy a 2019-es RB nem hasonlítható a mai RB-vel, kedves Tőled, hogy a dobogókat ezért nem szerepelteted, de ez is kevés, mert tudjuk, hogy egy mezőny közepében levő autó egészen máshogy tud zárkózni (akár a csapattárshoz is), mint aki elől van.. talán egy jó példa erre Bottas, de még csak azt sem hiszem, hogy kell példa.
Egyébként 1-1 rossz futam is elviszi az átlagot és a %-ot teljesen, őszinte leszek, én kardinális különbséget nem látok ebben a táblázatban, pláne azok fényében amit Laci leírt (és valóban, erre én így nem is gondoltam a 2 pilóta Gasly vs Perez esetében.. rutin, futamszám, életkor), viszont mínuszos szám is csak Gaslynál van (:v

Még Phoebe írására
Szerintem Helmut Markó és az emberi kérdések eleve megérne egy disszertációt :D
Nem hiszem, hogy pl Őt ezek a kérdések érdeklik pro és kontra, szerintem ő úgy méri a versenyzőt, mint a lisztet a mérlegen, mit hoz, mennyit hoz, mennyiért..
És igen, ha itt tartunk nem gondolom, hogy emberileg korrekt volt fél év után kirakni (pont annyi esély mint Tsunodának, nem igaz? :D)

Én őszintén szólva nem néztem utána, hogy mennyibe kerül Gasly (valószínű nem sokba, ráadásul a "sajátjuk"), ill mennyibe kerül Perez. Nem feltétlen gondolom, hogy Perez drágább, sőt, úgy sejtem, hogy még jobb pénzeket is hoz. De ehhez nem értek, talán Bertone tudhatja.
Kép

Avatar
Phoebe
Főnök!
Hozzászólások: 5520
Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
Mi vagy?: Balszerencse hozója
Tartózkodási hely: BP

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Phoebe » 2021.11.10. 19:06

Button írta:
2021.11.10. 18:35

Még Phoebe írására
Szerintem Helmut Markó és az emberi kérdések eleve megérne egy disszertációt :D
Nem hiszem, hogy pl Őt ezek a kérdések érdeklik pro és kontra, szerintem ő úgy méri a versenyzőt, mint a lisztet a mérlegen, mit hoz, mennyit hoz, mennyiért..
És igen, ha itt tartunk nem gondolom, hogy emberileg korrekt volt fél év után kirakni (pont annyi esély mint Tsunodának, nem igaz? :D)
Lehet, hogy kifejtésre szorul az írásom. Szigorúan a saját benyomásaimat írom. Nem rossz srác Gasly, csak szerintem túl heves és érzésre szerintem nem a megfelelő stílusban kezelte a nehézségeket a RedBull-nál. Több megnyilvánulásából is érződik, hogy még most sem emésztette meg teljesen az ott történteket, van benne a bizonyítási vágy mellett egy adag sértettség is.

Szerintem erre nincs szüksége Marko-éknak. Nem a mostani teljesítménye a gond, ami egyébként nem garancia rá, hogy egy nehezen kezelhető RedBull-al ne kínlódna ismét.

Valahol egyébként sajnálom Gasly-t, nem nagyon látszik innen a hogyan tovább. Lehetséges, hogy jobban járna azzal, ha követné Sainz példáját és máshol nézelődne. Csak nem igazán látom, hol lenne számára hely ütőképesebb csapatnál.

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.11.10. 20:01

Phoebe írta:
2021.11.10. 19:06
Button írta:
2021.11.10. 18:35

Még Phoebe írására
Szerintem Helmut Markó és az emberi kérdések eleve megérne egy disszertációt :D
Nem hiszem, hogy pl Őt ezek a kérdések érdeklik pro és kontra, szerintem ő úgy méri a versenyzőt, mint a lisztet a mérlegen, mit hoz, mennyit hoz, mennyiért..
És igen, ha itt tartunk nem gondolom, hogy emberileg korrekt volt fél év után kirakni (pont annyi esély mint Tsunodának, nem igaz? :D)
Lehet, hogy kifejtésre szorul az írásom. Szigorúan a saját benyomásaimat írom. Nem rossz srác Gasly, csak szerintem túl heves és érzésre szerintem nem a megfelelő stílusban kezelte a nehézségeket a RedBull-nál. Több megnyilvánulásából is érződik, hogy még most sem emésztette meg teljesen az ott történteket, van benne a bizonyítási vágy mellett egy adag sértettség is.

Szerintem erre nincs szüksége Marko-éknak. Nem a mostani teljesítménye a gond, ami egyébként nem garancia rá, hogy egy nehezen kezelhető RedBull-al ne kínlódna ismét.

Valahol egyébként sajnálom Gasly-t, nem nagyon látszik innen a hogyan tovább. Lehetséges, hogy jobban járna azzal, ha követné Sainz példáját és máshol nézelődne. Csak nem igazán látom, hol lenne számára hely ütőképesebb csapatnál.
Nem tudok belekötni abba amit írsz.
Egy dolgot tud tenni, hozni a jó helyeket, ad abszurdum dobogókat.
És akkor majd felfigyel más.

Nekem amúgy tetszett amikor az orosz nagydíjon odab*szta a kormányt és ment ordibálni a csapattal kicsit.. Mert akiben van efféle vehemencia, az nem csak tölteléknek van itt..
Túl azon, hogy ezt az arcát addig még nem láttam :D

De mindemellett sajnos én meg azt nem fogom elfogadni, hogy Perez egy minőségi csere, mert nem lehet ezt így hasonlítani. De erről szólnak az előzőek úgyis :)
Kép

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2021.11.10. 22:07

vollebak írta:
2021.11.10. 01:24
Lehet, hogy ez is benne van, de ha így is van, az a kisebbik része a dolognak. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy nála jobb választása is a csapatnak, és ehhez elég csak megnézni a számokat.

Két mutató a legfontosabb és a legpontosabb abban, hogy objektívan meg lehessen ítélni a kocsi versenyképességétől függetlenül a csapattársak relatív teljesítményét Verstappenhez képest. Az egyik a közösen befejezett futamoknál az időkülönbség, a másik pedig, hogy az aktuális csapattárs hány százalékát tudta hozni Max pontjainak.

Az, hogy most ki hány dobogót lőtt, meg Checo nyert már futamot, Gasly és Albon pedig nem, macerás fokmérők, mert az idei Red Bull versenyképesebb a tavalyi és tavalyelőtti verziónál. Viszont adott autóval Verstappen is csak n időt tud futni a versenyen, ezért az, hogy a csapattárs versenyideje (n+1) mennyi, tök független attól, hogy az adott kocsi bajnoki esélyes-e, vagy éppen harmadik erő csak. Ugyanígy igaz a pontkülönbség százaléka, sőt - ebben most Pérez még szarabb helyzetben is van, mert a legnagyobb különbség az első és az alacsonyabb helyek között van a pontokban. Idén pedig Verstappen már kilenc győzelemnél tart, vagyis ez a leggyakoribb helyezése. Ezért a vele szemben elérhető pontszázalék, hogy már a második helyért járó 18 pont is csak 72%-a az első helyért járó 25-nek, idén még nehezebb dolog, mintha mondjuk a tavalyi vagy tavalyelőtti állapotot nézed. 2019-ben például Max leggyakoribb helyezése a 4. volt. Ha csak egyetlen hellyel mögötte végez az adott csapattárs ilyenkor, akkor is 83%-át szerzi Max pontjainak, de még két hellyel hátrébb, hatodiknak végezve is 75%-ot.

Nézzük akkor a konkrét számokat. Gasly 12 versenyt tudott teljesíteni 2019-ben, mielőtt menesztették. Ez alatt 10 futamot tudott közösen befejezni Verstappennel. Ezt a két dolgot vettem alapul Albonnál és Gaslynál is. Összeszedtem egy táblázatba azt, hogy:
1) Mekkora időhátránya volt az első közösen befejezett 10 futam alatt az adott csapattársnak Verstappennel szemben
2) Max pontjainak hány százalékát érte el a csapattárs 12 futam után

Albon esetében 2020 első 10 közösen befejezett futamával/12 futam utáni pontállásával számoltam, mert 2019-et nem lenne fair nézni, mivel beugró volt az év közepén.

Kép

Sok magyarázatra nem szorulnak ezek a számok. A csapattársak átlagos hátrányában is látszik, bár nem jelentősen, hogy Pérez előrelépés. Ami hatalmas különbséget jelent, az a százalékos pontarány Gaslyhoz és Albonhoz képest úgy, hogy idén ez nehezített mutatvány Verstappen csapattársaként. A másik pedig, hogy kiemeltem pirossal azokat a futamokat, amikor kiugróan magas, egy percnél több volt a különbség Verstappenhez képest. Pérez esetében ott van Imola, karrierje egyik legszarabb futama, amikor esett-kelt, meg ott van Zandvoort, amikor motorcsere miatt a bokszból rajtolt, és a rövid pályán kapott két percet. Ezek ellenére nem volt rendszeres, hogy egy perceket kapogasson Verstappentől a futam végére. Még Bahreinben sem, amikor pedig a felvezető kör alatti műszaki hiba miatt a boxból kellett rajtolnia.

Ezzel szemben Gasly a teljesített futamok felén, ötször, Gasly pedig négyszer kapott több mint egy percet Verstappentől egy futamon. Egyáltalán nem rémlik, hogy ennyiszer kellett volna nekik a mezőny végéről vagy a boxutcából rajtolniuk valami műszaki gebasz miatt, vagy valami boxbaki miatt álltak 20 másodpercet a kerékcsere alatt.

Pérez nem váltja meg a világot, de amire a Red Bullnak kell Max mellé egy kettes számútól, arra tökéletes, és egyértelműen előrelépés Gaslyhoz és Albonhoz képest mind a versenytempót, mind pedig azt tekintve, Max pontjainak hány százalékát tudja hozni.
Egy dolgot felejtesz el, 2019 óta minden évben brutál szoros volt a középmezőny, 40 sec az egy átlag futamon körönként kb. 6 tized, ez az élcsapatoknál annyit tesz, hogy becsorogsz 4.-nek, de ha a középmezőny eleje mondjuk 3 tizedre van Verstappentől, akkor még 3 tized akár 6 autó is lehet...

Avatar
Phoebe
Főnök!
Hozzászólások: 5520
Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
Mi vagy?: Balszerencse hozója
Tartózkodási hely: BP

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Phoebe » 2021.11.10. 22:14

Krisztián írta:
2021.11.10. 22:07
Egy dolgot felejtesz el, 2019 óta minden évben brutál szoros volt a középmezőny, 40 sec az egy átlag futamon körönként kb. 6 tized, ez az élcsapatoknál annyit tesz, hogy becsorogsz 4.-nek, de ha a középmezőny eleje mondjuk 3 tizedre van Verstappentől, akkor még 3 tized akár 6 autó is lehet...
Így van. Középmezőnyben kisebb lemaradással is több pozíciót lehet bukni. Épp tegnap találtam meg a gépemen 2019-es Japán nagydíjat. Gasly 8. lett, Kvyat 11. és volt köztük kb. 2,5 mp leintéskor.

Régóta vesszőparipám a RedBull-os második számú versenyzők kapcsán. Ha közelebb lenne hozzájuk középmezőny még többe kerülne a csapattársukhoz viszonyított jelentős lemaradás. Úgy el lehet lavírozni 20-30 mp lemaradással, ha a középmezőny legjobb autója is kap ugyanennyit.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.11. 10:09

Krisztián írta:
2021.11.10. 22:07
Egy dolgot felejtesz el, 2019 óta minden évben brutál szoros volt a középmezőny, 40 sec az egy átlag futamon körönként kb. 6 tized, ez az élcsapatoknál annyit tesz, hogy becsorogsz 4.-nek, de ha a középmezőny eleje mondjuk 3 tizedre van Verstappentől, akkor még 3 tized akár 6 autó is lehet...
Nem tértem ki rá, de annak idején pontosan ez volt az egyik legnagyobb baj Gaslyval: teljesen fogalmatlan volt a forgalomban. Vonatozott, kísérgetett lassabb kocsikat fél futamon át, amikor azzal a Red Bull-lal azért illett volna előznie. Bármennyire is szoros volt a középmezőny, a Red Bull tisztán második-harmadik erő volt egész évben. Elég csak megnézni a konstruktőri bajnokságot: több mint kétszer annyi pontja volt a Red Bullnak a gyenge Gaslyval és a beugró Albonnal is, mint az egyébként az azt megelőző éveikhez képest remekelő, negyedik helyezett mclareneseknek. Ez azért mindent elmond arról a kocsiról.

Ehhez képest Ausztráliában Kvyat mögött töltötte a futam 80%-át, és mögötte is futott be. Kanadában Stroll mögé ragadt be vagy 30 körre, aztán Hülkenberg mögé további 25-re. Franciaországban Norris és Ricciardo mögött kábé 15-15, aztán megint Hülkenberg mögött újabb kábé 20 kört töltött. Ausztriában képtelen volt Norris elé kerülni, a futam 80%-ában vonatozott mögötte, közben Verstappen megnyerte a futamot. Ezekre a futamokra tisztán emlékszem, direkt figyeltem Gaslyt, hogy mennyire (nem) tud haladni előre. Nagyon megmaradt bennem, hogy elképesztő volt, hogy semmit nem csinál azzal az autóval, amivel Verstappen folyamatosan a Merciket meg a Ferrarikat vegzálta a mezőny elején.

Volt olyan is többször, hogy Leclerc vagy Vettel mögött ragadt be. Ez nyilván más kávéház, a 2019-es Ferrari nagyon gyors volt, sok pályán gyorsabb, mint a Red Bull. Ezt nem rója fel neki senki. De hogy egy 2019-es McLarent az újonc Norrisszal, a gyengébbik Racing Pointot Stroll-lal, vagy egy Toro Rossóban ülő Kvyatot ne tudjon fél futamokon át valaki egy olyan kocsival legyűrni, amivel a csapattársa három győzelmet lő és a futamok felén dobogóra áll, az nyilván védhetetlen, (akkor is, ha azt a másik kocsit egy korszakos tehetség vezeti).
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2021.11.11. 21:14

vollebak írta:
2021.11.11. 10:09
Krisztián írta:
2021.11.10. 22:07
Egy dolgot felejtesz el, 2019 óta minden évben brutál szoros volt a középmezőny, 40 sec az egy átlag futamon körönként kb. 6 tized, ez az élcsapatoknál annyit tesz, hogy becsorogsz 4.-nek, de ha a középmezőny eleje mondjuk 3 tizedre van Verstappentől, akkor még 3 tized akár 6 autó is lehet...
Nem tértem ki rá, de annak idején pontosan ez volt az egyik legnagyobb baj Gaslyval: teljesen fogalmatlan volt a forgalomban. Vonatozott, kísérgetett lassabb kocsikat fél futamon át, amikor azzal a Red Bull-lal azért illett volna előznie. Bármennyire is szoros volt a középmezőny, a Red Bull tisztán második-harmadik erő volt egész évben. Elég csak megnézni a konstruktőri bajnokságot: több mint kétszer annyi pontja volt a Red Bullnak a gyenge Gaslyval és a beugró Albonnal is, mint az egyébként az azt megelőző éveikhez képest remekelő, negyedik helyezett mclareneseknek. Ez azért mindent elmond arról a kocsiról.

Ehhez képest Ausztráliában Kvyat mögött töltötte a futam 80%-át, és mögötte is futott be. Kanadában Stroll mögé ragadt be vagy 30 körre, aztán Hülkenberg mögé további 25-re. Franciaországban Norris és Ricciardo mögött kábé 15-15, aztán megint Hülkenberg mögött újabb kábé 20 kört töltött. Ausztriában képtelen volt Norris elé kerülni, a futam 80%-ában vonatozott mögötte, közben Verstappen megnyerte a futamot. Ezekre a futamokra tisztán emlékszem, direkt figyeltem Gaslyt, hogy mennyire (nem) tud haladni előre. Nagyon megmaradt bennem, hogy elképesztő volt, hogy semmit nem csinál azzal az autóval, amivel Verstappen folyamatosan a Merciket meg a Ferrarikat vegzálta a mezőny elején.

Volt olyan is többször, hogy Leclerc vagy Vettel mögött ragadt be. Ez nyilván más kávéház, a 2019-es Ferrari nagyon gyors volt, sok pályán gyorsabb, mint a Red Bull. Ezt nem rója fel neki senki. De hogy egy 2019-es McLarent az újonc Norrisszal, a gyengébbik Racing Pointot Stroll-lal, vagy egy Toro Rossóban ülő Kvyatot ne tudjon fél futamokon át valaki egy olyan kocsival legyűrni, amivel a csapattársa három győzelmet lő és a futamok felén dobogóra áll, az nyilván védhetetlen, (akkor is, ha azt a másik kocsit egy korszakos tehetség vezeti).
Oké, de ha pár tizeddel gyorsabb az a Red Bull, soha nem kerül ilyen versenyzők mögé Gasly sem.
Nyilván Perez jobban teljesít, mint anno Gasly vagy Albon, de azért nem annyira fekete-fehér ez, mint ahogy leírtad. Sőt, megfordÍtom, amit most írtál: ezek szerint Perez úgy alig gyorsabb Gaslynál, hogy Gaslyt folyton feltartotta valaki, Perezt meg nem. Szóval Gasly szar volt mezőnyben és ezért volt lassú, Perez meg alapból lassú. Nem?

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Gran Premio De La Ciudad De México 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.11. 22:45

Krisztián írta:
2021.11.11. 21:14
Oké, de ha pár tizeddel gyorsabb az a Red Bull, soha nem kerül ilyen versenyzők mögé Gasly sem.
Nyilván Perez jobban teljesít, mint anno Gasly vagy Albon, de azért nem annyira fekete-fehér ez, mint ahogy leírtad. Sőt, megfordÍtom, amit most írtál: ezek szerint Perez úgy alig gyorsabb Gaslynál, hogy Gaslyt folyton feltartotta valaki, Perezt meg nem. Szóval Gasly szar volt mezőnyben és ezért volt lassú, Perez meg alapból lassú. Nem?
De hát ilyen nincs, hogy ha pár tizeddel... :D Ez ha a nagymamám villamos lett volna jellegű felvetés. Ha pár tizeddel gyorsabb az idei Red Bull, akkor Verstappen már világbajnok, Pérez meg második az összetettben.

Azt meg vedd hozzá, hogy az idei Red Bullról Verstappen mondta el, hogy a legnehezebben vezethető kocsi, amivel dolga volt. Pérez jó teljesítménye ennek fényében még jobban kijön, mert az az 2019-es RB15 meg kifejezetten kezes autó volt az idei modellhez képest, ezt mondta Albon is, amikor beugrott, hogy meglepődött, milyen jól kezelhető a kocsi.

Szóval Gasly nem csak lassabb volt mezőnyben (is), de ráadásul egy kezelhetőbb autóval is volt lassabb. Most őszintén, mindentől függetlenül: mikor volt az benne akár Gaslynál, akár Albonnál, hogy futamot nyerjenek? Kellett hozzá Verstappen kiesése, nyilván, de hányszor volt olyan, hogy azt mondtuk, ej, csak kiesett volna előle egy ember, és nyerhettek is volna? Ráadásul úgy, hogy 30 körön át fogta Hamiltont is, akiről pedig tudjuk, milyen könnyű magad mögött tartani. Sosem volt benne Gaslyékban így a győzelem, de még a dobogó sem nagyon, pedig arra azért azok a Red Bullok lényegében minden futamon alkalmasak voltak.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Lezárt