Azt akartam mondani hogy, ah utolsó futam volt a csúcs, egész évben balfaszkodtak, majd az utolsó futamon odapiritanak egy óriási blődseget.Bandee írta: ↑2021.12.15. 21:36Mivel tudnak meg erre ratenni?9_46_20 írta: ↑2021.12.15. 21:21
Szeitbem nagyon nem erről van szó. Többen is úgy gondolják szeitnem itt is, én is, le is írtam, hogy ez az év a 33-asé. Mellesleg neki is szerencséje volt, mert ugye valami oknál fogva a befagyasztott fejlesztések és a távozó Honda ellenére ez egy ütőképes autó lett, de ettől most tekintsünk el
Szóval ez az év a hollande, de ami történt az utolsó körökben az bizony íróasztal. És lehet jönni, hogy dehát volt íróasztal minden második futamon, ez igaz, de ne játszik már azt, hogy úgy gondoljuk egy harmadik futam 42. köre ugyan az mint az év utolsó köre, marcsak azért sem mert előbbi esetben van korrigálására lehetőséged, ha ott nem egyenlő a feltétel szajhuzogatva azt mondjuk oké. De ennél is fontosabb, hogy itt az egyik arcnak minden lehetőséget elvették, hogy picit is alakítsa a sorsát. És ha már a sors (fia?) úgy hozta hogy nem volt döntés 21 futamon, akkor ez így nem fair.
Azért megnézném itt hányan örvendeznenek azon, ha ki kéne állni párbajra, csak valaki előtte kivenné a töltényeket, mert itt ez történt.
Az már megint egy érdekes kérdés, hogy, nehezen hiszem el, hogy, az fia nem hallja a kritikákat, szóval erre még rátenni egy fasza nagy lapáttal eléggé arcpirító.
De tudom a Jolly Joker kártyát: silverstone...
FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
- 9_46_20
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2964
- Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
- Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
2002-es Japán Koreai rendezésű vb megvan? Lett belőle valami?Bandee írta: ↑2021.12.15. 21:44
Szerintem nem akarod erteni, hogy az irott betu es jog elleneben 1 milliard szeme lattara cselekedtek, a baleseteken meg a vilag vegezeteig lehetne vitatkozni.
Az irott norma az irott norma, raadasul ez a szabaly kurva egyszeru. Elment minden lekorozott? Nem. Ennyi. Innentol ez szabalytalan es nem vita alapja. Pont olyan mintha a VB donton felkuldenenek plusz csatart a palyara, nyer az adott csapat, megovjak , de jol van az ugy alapon megy az elet tovabb. Mert mondjuk a gyoztes csapat meg soha nem nyert.
Erdekes, hogy vannak akik szerint ez helyes. Kurvara mindegy hogyan iteltek silverstoneban mert az egy 100 fele modon magyarazhato eset ez meg fekete/feher
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Nincszola írta: ↑2021.12.15. 22:532002-es Japán Koreai rendezésű vb megvan? Lett belőle valami?Bandee írta: ↑2021.12.15. 21:44
Szerintem nem akarod erteni, hogy az irott betu es jog elleneben 1 milliard szeme lattara cselekedtek, a baleseteken meg a vilag vegezeteig lehetne vitatkozni.
Az irott norma az irott norma, raadasul ez a szabaly kurva egyszeru. Elment minden lekorozott? Nem. Ennyi. Innentol ez szabalytalan es nem vita alapja. Pont olyan mintha a VB donton felkuldenenek plusz csatart a palyara, nyer az adott csapat, megovjak , de jol van az ugy alapon megy az elet tovabb. Mert mondjuk a gyoztes csapat meg soha nem nyert.
Erdekes, hogy vannak akik szerint ez helyes. Kurvara mindegy hogyan iteltek silverstoneban mert az egy 100 fele modon magyarazhato eset ez meg fekete/feher
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.vollebak írta: ↑2021.12.15. 21:49
Csak a kiemeltre: az ugyanúgy teljesen egyértelmű volt. Minden exversenyző, akit megkérdeztek, Hamilton hibájának tartotta. Kivétel nélkül. Tényleg rejtély, hogy még csak egy öt másodpercest sem ért a dolog, máskor meg egy szaros szabadedzésen történt csip-csup dolog miatt repül valami szankció.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Volle, Te hogy fordítanád ezt:
If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW
OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that
have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety
car.
If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW
OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that
have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety
car.
Az apa férfi, a rezsi nő!
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Egyetértek, nekem is pont ez a véleményem az újdonsült papír vilagbajnokrol.zola írta: ↑2021.12.15. 23:12Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.vollebak írta: ↑2021.12.15. 21:49
Csak a kiemeltre: az ugyanúgy teljesen egyértelmű volt. Minden exversenyző, akit megkérdeztek, Hamilton hibájának tartotta. Kivétel nélkül. Tényleg rejtély, hogy még csak egy öt másodpercest sem ért a dolog, máskor meg egy szaros szabadedzésen történt csip-csup dolog miatt repül valami szankció.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Ennek a topiknak a 2. oldalán tettem be képet a szaudi futam első kanyarjáról. Így aztán nem mondok, hanem mutatok - ismét.zola írta: ↑2021.12.15. 23:12Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.vollebak írta: ↑2021.12.15. 21:49
Csak a kiemeltre: az ugyanúgy teljesen egyértelmű volt. Minden exversenyző, akit megkérdeztek, Hamilton hibájának tartotta. Kivétel nélkül. Tényleg rejtély, hogy még csak egy öt másodpercest sem ért a dolog, máskor meg egy szaros szabadedzésen történt csip-csup dolog miatt repül valami szankció.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
Az apa férfi, a rezsi nő!
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Mondhatnám, visszanyalt a fagyi.zola írta: ↑2021.12.15. 23:12Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.vollebak írta: ↑2021.12.15. 21:49
Csak a kiemeltre: az ugyanúgy teljesen egyértelmű volt. Minden exversenyző, akit megkérdeztek, Hamilton hibájának tartotta. Kivétel nélkül. Tényleg rejtély, hogy még csak egy öt másodpercest sem ért a dolog, máskor meg egy szaros szabadedzésen történt csip-csup dolog miatt repül valami szankció.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
Hamilton pontosan ugyanezt csinálta évekig, az első szezonjától kezdve. És be is jött neki. Egészen addig, mígnem jött Verstappen, hasonló, vagy éppen még erősebb módon. (Egyébként, Rosberggel is ezt csinálta, míg Rosberg meg nem unta, és ő is hasonlóan állt hozzá. Azonban Rosberg kiszállt, így Hamilton folytathatta.)
Az apa férfi, a rezsi nő!
- rdaneelolivaw
- Főnök!
- Hozzászólások: 13013
- Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
- Mi vagy?: Level Completed
- Tartózkodási hely: XI
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Akkor kockáztat egy versenyző ha van értelme, vagy ő jöhet ki jobban az esetek nagy részében.zola írta: ↑2021.12.15. 23:12Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
Az F1-ben túl nagy a kockázat előzésnél, akár dupla kiesést is jelenthet ezért érdemes meggondolni ki mit vállal be.
Megnyugodhatsz... a pontállásoktól függően ezek mindig előre lejátszódnak a fejekben.
Az lesz bevállalósabb akinek nincs veszítenivalója, vagy akinek a dupla kiesés is jó.
Az utolsó 4 futamon Verstappen volt a bevállalósabb, nem véletlenül. Neki bármikor jó lett volna a dupla Dugovics Titusz.
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Ez teljesen így van, semmi különbség nincs a 10 évvel ezelőtti Hamilton és a mostani Verstappen közt. Csak ennek mi az olvasata, azon kívül, hogy faszparasztnak kell lenned ha meghatározó bajnok akarsz lenni.bertone írta: ↑2021.12.16. 07:44Mondhatnám, visszanyalt a fagyi.zola írta: ↑2021.12.15. 23:12
Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
Hamilton pontosan ugyanezt csinálta évekig, az első szezonjától kezdve. És be is jött neki. Egészen addig, mígnem jött Verstappen, hasonló, vagy éppen még erősebb módon. (Egyébként, Rosberggel is ezt csinálta, míg Rosberg meg nem unta, és ő is hasonlóan állt hozzá. Azonban Rosberg kiszállt, így Hamilton folytathatta.)
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Melyik szabályzattal ellentétes volt a döntés??zola írta: ↑2021.12.15. 20:34Kivéve az SC-s állítását.
Nem az a baj hogy Verstappen lett vb, hanem hogy az utolsó versenyen nem egy véleményes döntés lett, hanem jogilag is támadható, tényekkel alátámasztható hibás döntés.
Ha fellebbez a merci, akkor nincs az a bíróság, aki ne marasztalná el a FIA-t. Hogy ez VB címbe kerül-e vagy kártérítés a merci felé azt nem tudom.
Véleményes a silverstone, az utolsó versenyen való első körös bevetődés. Szvsz silverstone sima versenybaleset, Abhu Dabi első körös Verstappen bevetődés teljesen rendben volt, ott Hamiltonnak vissza kellett volna adni az első helyet.
De ez nem véleményes döntés volt, ez a saját szabályzatukkal ellentétes döntés.
Én mindenhol azt olvastam, hogy a versenyirányításnak megvolt a hatásköre arra, hogy így döntsön. Sőt azt is, hogy a csapatok külön megegyeztek arról, hogy mindent megtegyenek, hogy amennyiben lehetséges soha ne legyen SC mögötti befutó.
- rdaneelolivaw
- Főnök!
- Hozzászólások: 13013
- Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
- Mi vagy?: Level Completed
- Tartózkodási hely: XI
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Ezen mindig vitázom olyanokkal akiknek nem kell élesben teljesíteni. Sportban.
Ott semmiféle engedékenységet nem alkalmazhatsz, nem kell persze parasztnak lenni, de ez mindig vékony út.
Kíváncsi vagyok ha élesben lenne egy gokartversenyed és lenne tét, paraszt lennél-e?
Mondjuk én csak teniszezem és ott nincs test a test vagy autó az autó ellen, de még ott is könyörtelen, gátlástalan parasztnak kell lenned. (néha)
Pl. párosban tiszta erőből testre ütöd a hálózó játékosra a labdát. (utána elnézést kérsz)
(a csajok a leggecibbek amúgy egymással)
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
„Ha ezt a pályaigazgató biztonságosnak ítéli meg, és az „A LEKÖRÖZÖTT AUTÓK VISSZAVEHETIK A KÖRÜKET” üzenetet az összes résztvevő fél megkapta a hivatalos kommunikációs csatornán, a versenyben vezető által lekörözött összes autó köteles megelőzni a körhátrányban nem lévő autókat és a biztonsági autót.”bertone írta: ↑2021.12.16. 00:27Volle, Te hogy fordítanád ezt:
If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW
OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that
have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety
car.
Értem, hogy miért kérdezted. Érdekesen van megfogalmazva valóban, hogy nem az all szót használták, hanem az anyt, ami önmagában jelenthetné azt is, hogy bármelyik/akármelyik. Ezzel a szóval felületesen olvasva úgy is szólhatna a szabály, hogy a lekörözöttek dönthetik el, hogy visszaveszik-e a körüket (ez már önmagában furcsa, mert ki lenne olyan hülye, hogy visszaveheti szabadon a körét, csak valamiért nem teszi). De utána ott van a will be required rész is, ami meg a kötelező érvényt jelenti. Vagyis bárki, aki kört kapott, az vissza kel, hogy vegye a körét, kivétel nélkül.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Ugyan már. Ilyen erővel akkor mi a fasznak exversenyzőket megkérdezni, ha a 99%-uk úgyis csak irigy, kicsinyes szar.zola írta: ↑2021.12.15. 23:12Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
Emlékszel, amikor az AKR azon nyenyergett, hogy Kimi x évben is azért nyert csak Spában, mert kiszélesítette a La Source bukóterét a rajt után, és ott vett lendületet? Ti, meg nagyjából mindenki értelmes ember, aki életében is látott már F1-es versenyt, azt hozta fel teljesen jogos érvként, hogy oké, kedves AKR, ha nekünk nem hisztek, hallgassátok meg x és y exversenyzőt, akik szerint rendben volt. Minden exversenyző, akit megkérdeztek akkor, ugyanazt mondta: rendben volt a manőver, a versenyzői eligazításon is külön elmondták, hogy az a bukótér más megítélés alá eshet a rajt után, mert szűk a La Source, satöbbi. Most meg lényegében azzal érvelsz, hogy mégis az AKR-nek volt igaza, mert megkeseredett, irigy has been mindenki, aki már nem aktív versenyző.
Az a baj, hogy ti úgy értelmezitek azt, hogy Hamilton sara volt az ütközés, mintha ez azt jelentené, hogy Hamilton feltett szándékkal meg akarta ölni Verstappent.
Dehogy.
Formaautózásban szabály, hogy mindig hátul jövőként van jobb esélyed kijönni egy ilyen koccanásból. Ezért volt hülyeség, amikor azt pedzegették a kocanézők, hogy Verstappen Dzsiddában ráfékezett Hamiltonra. Hülye lett volna, a saját versenyét ilyenkor szinte garantáltan tönkreteszi az illető (váltó, hátsó szárny, hátsó tengely, diffúzor, kipufogó, akármi is sérülhet), míg a másiknak jó eséllyel lesz egy szárnytörése. Szerinted melyikben van nagyobb kockázat, bevállalni, hogy letúrják a kocsi seggéről a váltót, vagy abban, hogy legfeljebb szárnyat kell cserélnem, a másiknak meg DNF?
Hamilton pontosan tudta, hogy mit csinál abban a kanyarban. Nála talán nincs jobb test-test elleni küzdő, centire tudja, melyik kanyarban hogy lehet elférni egymás mellett, mekkora részét lehet itt vagy ott betenni a kocsinak a másik mellé. Ezeket a kiszorításokat, letereléseket, ami a karrierje eleje óta a védjegye, épp ezért fejlesztette tökélyre, és húzta ellene a rövidebbet mindenki. Nézd meg Rosberget, hányszor csinálta meg vele a közös éveik alatt.
Az történt, hogy Hamilton nem tett meg mindent, hogy ne érjenek össze, mert hátulról jövőként és a szűkebb ívet választóként ő tudott volna tenni az ütközés ellen. Vállalta, hogy össze fognak érni, mert úgy gondolta (helyesen), hogy azzal, hogy ő jön hátulról, a szöggel és az adott kanyarral neki sokkal kisebb eséllyel sérül a kocsija, ha össze is érnek. Szóval senki nem tartja egy gyilkos állatnak Hamiltont, de az biztos, hogy pontosan tudta, mit csinál, és fel volt készülve arra, hogy össze fognak érni.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Azért kerdeztem, mert, ha jól értettem a magyarázatokat, akkor Hornerék erre hivatkoztak, miszerint az "any" az nem mindenki. Azaz, jogos a versenyigazgató döntése, mert azoknak kell visszavenni a kört, akik erre utasítást kaptak.vollebak írta: ↑2021.12.16. 12:12„Ha ezt a pályaigazgató biztonságosnak ítéli meg, és az „A LEKÖRÖZÖTT AUTÓK VISSZAVEHETIK A KÖRÜKET” üzenetet az összes résztvevő fél megkapta a hivatalos kommunikációs csatornán, a versenyben vezető által lekörözött összes autó köteles megelőzni a körhátrányban nem lévő autókat és a biztonsági autót.”bertone írta: ↑2021.12.16. 00:27Volle, Te hogy fordítanád ezt:
If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW
OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that
have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety
car.
Értem, hogy miért kérdezted. Érdekesen van megfogalmazva valóban, hogy nem az all szót használták, hanem az anyt, ami önmagában jelenthetné azt is, hogy bármelyik/akármelyik. Ezzel a szóval felületesen olvasva úgy is szólhatna a szabály, hogy a lekörözöttek dönthetik el, hogy visszaveszik-e a körüket (ez már önmagában furcsa, mert ki lenne olyan hülye, hogy visszaveheti szabadon a körét, csak valamiért nem teszi). De utána ott van a will be required rész is, ami meg a kötelező érvényt jelenti. Vagyis bárki, aki kört kapott, az vissza kel, hogy vegye a körét, kivétel nélkül.
Az apa férfi, a rezsi nő!
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Én úgy fordítanám magyarra, megtartva a nyelvi furcsaságot, hogy "bármely autónak, amit a versenyben vezető (autó) lekörözött, kötelező megelőznie a körön belül lévő autókat és a biztonsági autót". A szabály sehol sem beszél olyan utasításról, ami meghatározná, hogy kik vehetik vissza a körüket (azon túl, hogy "a lekörözöttek"). Magát az üzenetet az utasításról pedig mindenki megkapja, az is aki nincs körhátrányban.bertone írta: ↑2021.12.16. 14:01Azért kerdeztem, mert, ha jól értettem a magyarázatokat, akkor Hornerék erre hivatkoztak, miszerint az "any" az nem mindenki. Azaz, jogos a versenyigazgató döntése, mert azoknak kell visszavenni a kört, akik erre utasítást kaptak.vollebak írta: ↑2021.12.16. 12:12
„Ha ezt a pályaigazgató biztonságosnak ítéli meg, és az „A LEKÖRÖZÖTT AUTÓK VISSZAVEHETIK A KÖRÜKET” üzenetet az összes résztvevő fél megkapta a hivatalos kommunikációs csatornán, a versenyben vezető által lekörözött összes autó köteles megelőzni a körhátrányban nem lévő autókat és a biztonsági autót.”
Értem, hogy miért kérdezted. Érdekesen van megfogalmazva valóban, hogy nem az all szót használták, hanem az anyt, ami önmagában jelenthetné azt is, hogy bármelyik/akármelyik. Ezzel a szóval felületesen olvasva úgy is szólhatna a szabály, hogy a lekörözöttek dönthetik el, hogy visszaveszik-e a körüket (ez már önmagában furcsa, mert ki lenne olyan hülye, hogy visszaveheti szabadon a körét, csak valamiért nem teszi). De utána ott van a will be required rész is, ami meg a kötelező érvényt jelenti. Vagyis bárki, aki kört kapott, az vissza kel, hogy vegye a körét, kivétel nélkül.
De amúgy nem is ezen a részen csúszik el az FIA és az RB érvelése főként, hanem két bekezdéssel lejjebb, ami azt taglalja, hogy miután az utolsó autó megelőzte az SC-t, legkorábban a következő körben indulhat újra a futam. Itt meg ez körön belül megtörtént.
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Na! Horner megmondta.Krisztián írta: ↑2021.12.16. 21:53
Én úgy fordítanám magyarra, megtartva a nyelvi furcsaságot, hogy "bármely autónak, amit a versenyben vezető (autó) lekörözött, kötelező megelőznie a körön belül lévő autókat és a biztonsági autót". A szabály sehol sem beszél olyan utasításról, ami meghatározná, hogy kik vehetik vissza a körüket (azon túl, hogy "a lekörözöttek"). Magát az üzenetet az utasításról pedig mindenki megkapja, az is aki nincs körhátrányban.
De amúgy nem is ezen a részen csúszik el az FIA és az RB érvelése főként, hanem két bekezdéssel lejjebb, ami azt taglalja, hogy miután az utolsó autó megelőzte az SC-t, legkorábban a következő körben indulhat újra a futam. Itt meg ez körön belül megtörtént.
"we need only one racing lap..."
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
De végre vége! Jajj de jó, hogy tudjuk 500 millióan mindezt de csinálhatunk úgy, mintha nem lenne.Krisztián írta: ↑2021.12.16. 21:53Én úgy fordítanám magyarra, megtartva a nyelvi furcsaságot, hogy "bármely autónak, amit a versenyben vezető (autó) lekörözött, kötelező megelőznie a körön belül lévő autókat és a biztonsági autót". A szabály sehol sem beszél olyan utasításról, ami meghatározná, hogy kik vehetik vissza a körüket (azon túl, hogy "a lekörözöttek"). Magát az üzenetet az utasításról pedig mindenki megkapja, az is aki nincs körhátrányban.
De amúgy nem is ezen a részen csúszik el az FIA és az RB érvelése főként, hanem két bekezdéssel lejjebb, ami azt taglalja, hogy miután az utolsó autó megelőzte az SC-t, legkorábban a következő körben indulhat újra a futam. Itt meg ez körön belül megtörtént.
- rdaneelolivaw
- Főnök!
- Hozzászólások: 13013
- Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
- Mi vagy?: Level Completed
- Tartózkodási hely: XI
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Mert hamarabb kellett volna elengedni őket.
- rdaneelolivaw
- Főnök!
- Hozzászólások: 13013
- Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
- Mi vagy?: Level Completed
- Tartózkodási hely: XI
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Ahogy tudtuk akkor is, hogy nem helyes, mikor nem büntették Hamiltont, amiért nem lassított sárga zászlónál, amikor nem büntették Bottast, mert feltartotta a mezőnyt a boxbejáratnál, amiért Hamilton átmehetett a sárga vonalon a boxbejártál, amiért ő büntetlenül kiterelhet stb, stb. Tucatnyi olyan ítélet, amikbe semmi következetesség nem volt, de épp a Merci javát szolgálták, ezért senkit nem érdekel. De Te csak engem találsz meg!Bandee írta: ↑2021.12.16. 22:00De végre vége! Jajj de jó, hogy tudjuk 500 millióan mindezt de csinálhatunk úgy, mintha nem lenne.Krisztián írta: ↑2021.12.16. 21:53
Én úgy fordítanám magyarra, megtartva a nyelvi furcsaságot, hogy "bármely autónak, amit a versenyben vezető (autó) lekörözött, kötelező megelőznie a körön belül lévő autókat és a biztonsági autót". A szabály sehol sem beszél olyan utasításról, ami meghatározná, hogy kik vehetik vissza a körüket (azon túl, hogy "a lekörözöttek"). Magát az üzenetet az utasításról pedig mindenki megkapja, az is aki nincs körhátrányban.
De amúgy nem is ezen a részen csúszik el az FIA és az RB érvelése főként, hanem két bekezdéssel lejjebb, ami azt taglalja, hogy miután az utolsó autó megelőzte az SC-t, legkorábban a következő körben indulhat újra a futam. Itt meg ez körön belül megtörtént.
- Button
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1590
- Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
- Mi vagy?: Butt & Gas elvakult
Re: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021
Gondolom lehetett volna, ha bennmaradnak a sorban a többiek is.