zola írta: ↑2021.12.15. 23:12
Minden exversenyző elmarad tehetségben Hamiltonhoz képest. Ők azt mondják, én meg azt, hogy savanyú a szőlő. Teljesen véleményes Silverstone. Nemrég írtam itt valamelyik topicba, ha az elöl haladó úgy be tud venni egy kanyart, hogy pályán marad, nem hagyja el négy kerékkel, és azzal eléfordul a támadónak, akkor az az övé. Silverstonba egy oylan kanyarról beszélünk, ami ebből a szempontból egyenes. Kurva nehéz egy parabola kanyarban megítélni, hogy ki mozdult a másik felé.
Szándékosság inkább Verstappen részéről volt, de egész más értelemben ahogy első olvasatra tűnik. Nem szándékos manőver, hanem szándékos viselkedés: értsd meg Luis, hogy én soha nem fogok engedni, így állj hozzá! És ez Verstappennek be is jött. Mondjatok egy esetet, ahol Verstappen nyitott a kormányon...
Ugyan már. Ilyen erővel akkor mi a fasznak exversenyzőket megkérdezni, ha a 99%-uk úgyis csak irigy, kicsinyes szar.
Emlékszel, amikor az AKR azon nyenyergett, hogy Kimi x évben is azért nyert csak Spában, mert kiszélesítette a La Source bukóterét a rajt után, és ott vett lendületet? Ti, meg nagyjából mindenki értelmes ember, aki életében is látott már F1-es versenyt, azt hozta fel teljesen jogos érvként, hogy oké, kedves AKR, ha nekünk nem hisztek, hallgassátok meg x és y exversenyzőt, akik szerint rendben volt. Minden exversenyző, akit megkérdeztek akkor, ugyanazt mondta: rendben volt a manőver, a versenyzői eligazításon is külön elmondták, hogy az a bukótér más megítélés alá eshet a rajt után, mert szűk a La Source, satöbbi. Most meg lényegében azzal érvelsz, hogy mégis az AKR-nek volt igaza, mert megkeseredett, irigy has been mindenki, aki már nem aktív versenyző.
Az a baj, hogy ti úgy értelmezitek azt, hogy Hamilton sara volt az ütközés, mintha ez azt jelentené, hogy Hamilton feltett szándékkal meg akarta ölni Verstappent.
Dehogy.
Formaautózásban szabály, hogy mindig hátul jövőként van jobb esélyed kijönni egy ilyen koccanásból. Ezért volt hülyeség, amikor azt pedzegették a kocanézők, hogy Verstappen Dzsiddában ráfékezett Hamiltonra. Hülye lett volna, a saját versenyét ilyenkor szinte garantáltan tönkreteszi az illető (váltó, hátsó szárny, hátsó tengely, diffúzor, kipufogó, akármi is sérülhet), míg a másiknak jó eséllyel lesz egy szárnytörése. Szerinted melyikben van nagyobb kockázat, bevállalni, hogy letúrják a kocsi seggéről a váltót, vagy abban, hogy legfeljebb szárnyat kell cserélnem, a másiknak meg DNF?
Hamilton pontosan tudta, hogy mit csinál abban a kanyarban. Nála talán nincs jobb test-test elleni küzdő, centire tudja, melyik kanyarban hogy lehet elférni egymás mellett, mekkora részét lehet itt vagy ott betenni a kocsinak a másik mellé. Ezeket a kiszorításokat, letereléseket, ami a karrierje eleje óta a védjegye, épp ezért fejlesztette tökélyre, és húzta ellene a rövidebbet mindenki. Nézd meg Rosberget, hányszor csinálta meg vele a közös éveik alatt.
Az történt, hogy Hamilton nem tett meg mindent, hogy ne érjenek össze, mert hátulról jövőként és a szűkebb ívet választóként ő tudott volna tenni az ütközés ellen. Vállalta, hogy össze fognak érni, mert úgy gondolta (helyesen), hogy azzal, hogy ő jön hátulról, a szöggel és az adott kanyarral neki sokkal kisebb eséllyel sérül a kocsija, ha össze is érnek. Szóval senki nem tartja egy gyilkos állatnak Hamiltont, de az biztos, hogy pontosan tudta, mit csinál, és fel volt készülve arra, hogy össze fognak érni.