trutya írta: ↑2021.07.21. 09:01
Nigel Hill írta: ↑2021.07.21. 08:53
Hát pont ezaz. ez az autó kevés ahhoz, hogy stratégiával előreugorjon. Maximum az van, hogy jó a rajthely és kibekkeli a végéig hátha sikerül egy pont. A sprintfutam kb ettől a lehetőségtől is megfosztja az underdogokat. Hiába raksz össze briliáns kört ha a jobb autóval rendelkezők kétszer is esélyt kapnak, hogy versenyen könnyedén lelépjenek.
idén már csak két ilyen lesz.
Monzában pl. szerintem nem lesz esélytelen a Williams, ott még a Stroll-Szirotkin korszakban is jók voltak - pedig az minden idők egyik leggyengébb párosa lehetett náluk.
de nem azért, de ha össze tud rakni olyan kört hogy 4-5 tizeddel jobb időmérőn Latifinél úgy átlagban, akkor úgy gondolom versenyen is hozhatna legalább stabil 2-3 tizedeket.
Ami azt illeti Ausztriában nem volt sprintfutam, de versenyen ott is hátrafelé lépdelt (nyilván a második versenyről beszélek). de leginkább szerintem akkor is a rajton ment el most a versenye, ha -4 helyett mondjuk +2 pozit hoz, az az első kör végén már egy 9. hely, onnan meg már sok minden történhet.
a lényeg hogy a versenyeit még így három év rutin után se tudja összerakni kellő megbízhatósággal - legalábbis mikor az esély ott lenne rá tempóból. biztos voltak kurva jó versenyei is szarásig mikor a kocsi alapból sokkal lassabb tempót tudott.
ezzel együtt is megérdemli a mercedeses helyet, csak nem tartom helyesnek a körülményeket okolni ebben az esetben.
Szóval azt állítod, hogy jó, de szar mert a csapattársát szerinted nem verte el elég meggyőzően. (úgy hogy a futamát nem követted egyáltalán). Oké elfogadom. De az én indoklásomat ez nem írja felül, legalábbis szerintem.
Ez az autó eleve alkalmatlan pontszerzésre, a legutolsó pontot is Kubica a 2019-es hockenheimi káoszfutamon szerezte. Már szerintem az is csodaszámba megy (bármennyire is megszokott) hogy Q2-be, mostanában meg a Q3-ba bekerül. Én mindig kiemelten figyelem a versenyeit. Egyszerűen ennek az autónak a versenytempója egy kaki. Amióta George itt van, mindig is az volt. A fent említett Sirotkin-Stroll páros is ezerszer jobb technikával mehetett. Csak a Haas rosszabb náluk idén. Ez már 3 éve tart. Egyik évben sem volt pontszerzésre alkalmas ez a technika alatta. Így nem róható fel neki hogy 50 futam van mögötte és nincs pontja a Williams-el. Nincs olyan, hogy esély tempóból. Ezzel a vassal nincs olyan, hogy tempó. Mák van vagy nincs. Ennyi. Vagy kinyomja a szemét és jó helyről indul majd a futamot kibekkeli (mint azt írtam előbb) vagy "no chance at all". Tavaly a mercivel bebizonyította 2 perc alatt, hogy bizony nincs gond a versenytempójával és a képességeivel. Csak hát ott is ugye a balszerencse utolérte. Neki a 3 év alatt nem volt akkora mákja mint sok másnak a mezőnyben.A mezőny végén szopni folyamatosan a brét, miközben mindenki tudja körülötted, hogy a fél mezőnyt simán agyonvernéd és a kortársaid jobb autókban ülve fürdenek a lehetőségekben és a pontokban szerintem a legrosszabb helyzet amibe egy fiatal pilóta lehet. De közben maradj képben, és vágj jó pofát hozzá. Alap elvárások.
Azzal meg nem értek egyet, hogy ha a 8. helyről bukik 4 helyet vagy a 12-helyről az ugyanazt éri. (nem is értem hogy lett volna elvárható tőle, hogy 2-3 helyet jöjjön előre, amikor előtte csak gyorsabb autók voltak) A 12. helyre meg a sprintfutam juttatta. És a meglátásom az hogy a többi ilyen spint szarságon sem lesz jobb a helyzet, elveszi a kevés eséllyel rendelkezők lehetőségét, mert 1 helyett 1,5 futamnyi lehetőség van rá, hogy a sokkal jobb technikával rendelkezők leléphessék. (ráadásul a gumiválasztás mint stratégiai előny sem él ilyenkor) Nem a körülményeket okolom, hanem a sprintfutamot magát. Itt (az elrontott főfutam rajton kívül) az volt az oka, hogy elmaradt a hazai pontszerzés esélye.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"