Re: Sebastian Vettel
Elküldve: 2019.11.20. 16:55
nekem ez sem mond többet.
Van ilyen pontja az autónak. Vettel különösen érzékeny erre. Annyira centiken múlt ez is amúgy, nem tudom nagyon hibáztatni, mint ahogy Lecercet sem, mert ő azt gondolta hagyott elég helyet és Szerintem minél jobban a külső ív felé akarta terelni Vettelt az egyenes végén. Vettel meg ezt akarta megakadályozni hogy inkább befele kezd el húzni. Csak a két autó között abban a pillanatban nem volt annyi, összeért a két kerék. Nem egy Mansell-Senna előzés volt felirjuk a Vettel lajstromba azt jóvan.
Ilyen esetekben a fizikai törvények (áramlás) kő keményen nyomják egymáshoz a két gyorsan mozgó tárgyat mivel köztük jelentős nyomáskülönbség lép fel. Könnyű ezt a jelenséget demonstrálni. Egy papírlapot tartsunk a csap mellé és közben folyassuk a vizet. A fellépő nyomáskülönbség miatt a papírlap elhajlik a vízsugár irányába.Nigel Hill írta: ↑2019.11.20. 20:45Van ilyen pontja az autónak. Vettel különösen érzékeny erre. Annyira centiken múlt ez is amúgy, nem tudom nagyon hibáztatni, mint ahogy Lecercet sem, mert ő azt gondolta hagyott elég helyet és Szerintem minél jobban a külső ív felé akarta terelni Vettelt az egyenes végén. Vettel meg ezt akarta megakadályozni hogy inkább befele kezd el húzni. Csak a két autó között abban a pillanatban nem volt annyi, összeért a két kerék. Nem egy Mansell-Senna előzés volt felirjuk a Vettel lajstromba azt jóvan.
Erre szokták mondani, hogy ez az olaszos lezserség, nemtörődömség. Bizony szemléletváltás kellene. Schumi, Brawn, Todt, stb. vittek, és be is vált. Lehetne ismételni. De persze ahhoz kell egy csapat.Gocpont írta: ↑2019.11.20. 11:00Nem Vettelt kell kárhoztatni. A Ferrari szurkolóinak a második hely már nem eredmény. Megérdemlik a sorsukat, bár tisztelem őket a kitartásukért. Nem a pilótái miatt nem nyer a Ferrari már 12 éve. Illetve nem csak. Ha a pilóta véletlenül épp topformában van, mindig akad egy szerelő, nyalókás ember, üzemanyagtöltő aki nem... vagy Grosjean a falban és b@sszameg széftikár. Ebben a pirosra festett gépezetben mindig valami megakad. Mióta figyelem őket (10. éve) még soha nem volt 3 egymást követő verseny, amikor minden olajozottan működött volna. Ráment erre Massa, Alonso, Vettel, bizonyos értelemben Räikkönen is. Leclerc-nek is kinéz pár reményteljes, de eredménytelen év.
szerintem meg csak engedjük ezt el.
ez szepen latszodik ket kamion kozt (kidudorodik a ponyva), vagy ket hajo kozt (a hires balesetek). ket forma1-es kocsi kozt ez alighnem elhanyagolhato lesz. az autok oldalai nem egyenesek, hanem nagyon is tagoltak, rengeteg bonyolult aramlassal - szoval nem hinnem, hogy jelentosen felgyorsulna a levego a ket auto kozt, a nyitott kerekek szetvermel amugy is mindent a kocsi mellett.Redbull írta: ↑2019.11.20. 21:19Ilyen esetekben a fizikai törvények (áramlás) kő keményen nyomják egymáshoz a két gyorsan mozgó tárgyat mivel köztük jelentős nyomáskülönbség lép fel. Könnyű ezt a jelenséget demonstrálni. Egy papírlapot tartsunk a csap mellé és közben folyassuk a vizet. A fellépő nyomáskülönbség miatt a papírlap elhajlik a vízsugár irányába.
az a vicces, hogy Leclercet egyáltalán mentegetni kell.mudd írta: ↑2019.11.21. 10:25ez szepen latszodik ket kamion kozt (kidudorodik a ponyva), vagy ket hajo kozt (a hires balesetek). ket forma1-es kocsi kozt ez alighnem elhanyagolhato lesz. az autok oldalai nem egyenesek, hanem nagyon is tagoltak, rengeteg bonyolult aramlassal - szoval nem hinnem, hogy jelentosen felgyorsulna a levego a ket auto kozt, a nyitott kerekek szetvermel amugy is mindent a kocsi mellett.Redbull írta: ↑2019.11.20. 21:19Ilyen esetekben a fizikai törvények (áramlás) kő keményen nyomják egymáshoz a két gyorsan mozgó tárgyat mivel köztük jelentős nyomáskülönbség lép fel. Könnyű ezt a jelenséget demonstrálni. Egy papírlapot tartsunk a csap mellé és közben folyassuk a vizet. A fellépő nyomáskülönbség miatt a papírlap elhajlik a vízsugár irányába.
szep, hogy leclercet menteni probaljatok a bernoulli jelenseggel, vagy akar a szerencsetlen holdallassal is, mert ugye eldontott teny, hogy vettel a hunyo. azert vettelt megbaszta mar a sanzonbizottsag kevesebbert is (pl. kanada, ha jol emlekszem) - pont most nem huztak volna ra a vizes lepedot?
vettel ul meg az 5. szamu autoban ugye? amit en lattam (vissza)elozte leclercet, aztan olyan ivet valasztott, hogy jo legyen neki a kovetkezo kanyar. nem tolta le leclercet a palyarol az egyenes kozepen. van olyan szabaly, hogy az elozonek szigoruan a palya szelen kell haladnia? esetleg egyenesen mennie, ha lesz kanyar, ha nem? vettel csak ifju titan modra elozott, es most mindenkinek felre all a szaja.
Hát ez az. Semmiképpen nem ment volna arrébb ő sem. Amúgy hangyafasznyin múlott az egész, szerintem mm- ek döntöttek.trutya írta: ↑2019.11.21. 11:10az a vicces, hogy Leclercet egyáltalán mentegetni kell.mudd írta: ↑2019.11.21. 10:25
ez szepen latszodik ket kamion kozt (kidudorodik a ponyva), vagy ket hajo kozt (a hires balesetek). ket forma1-es kocsi kozt ez alighnem elhanyagolhato lesz. az autok oldalai nem egyenesek, hanem nagyon is tagoltak, rengeteg bonyolult aramlassal - szoval nem hinnem, hogy jelentosen felgyorsulna a levego a ket auto kozt, a nyitott kerekek szetvermel amugy is mindent a kocsi mellett.
szep, hogy leclercet menteni probaljatok a bernoulli jelenseggel, vagy akar a szerencsetlen holdallassal is, mert ugye eldontott teny, hogy vettel a hunyo. azert vettelt megbaszta mar a sanzonbizottsag kevesebbert is (pl. kanada, ha jol emlekszem) - pont most nem huztak volna ra a vizes lepedot?
EGYENESEN MENT, Vettel meg ráhúzta az autót.
nem is értem, hogy ezt hogy láthatja bárki máshogy
Szerintem nem, balos kanyar jött és bal oldalon volt, Vettel meg kívül. A vert helyzethez minimum fordítva kellett volna lenniük.Bandee írta: ↑2019.11.21. 11:42Hát ez az. Semmiképpen nem ment volna arrébb ő sem. Amúgy hangyafasznyin múlott az egész, szerintem mm- ek döntöttek.
Persze fel lehet ezt fogni úgy is, hogy minek menne arrébb ha nem kell neki, ez igaz, de úgy is, hogy ha arrébb megy akkor nem töri magát szarrá és baszik ki a csapattal. VB címért folytatott csata esetén ez nem fog beleférni. Mindketten jelölgetik a területüket mint a kandúr macska...
Egyébként vert helyzetben volt.
Nem, mert annyival gyorsabb volt, hogy tisztán előtte lett volna már féktávon és elé tud húzódni. Még volt 100 méterük a kanyarig és Vettel úgy ment el mellette mintha állna. Volt szerintem 10-15 kmh különbség.Schumixx írta: ↑2019.11.21. 11:48Szerintem nem, balos kanyar jött és bal oldalon volt, Vettel meg kívül. A vert helyzethez minimum fordítva kellett volna lenniük.Bandee írta: ↑2019.11.21. 11:42Hát ez az. Semmiképpen nem ment volna arrébb ő sem. Amúgy hangyafasznyin múlott az egész, szerintem mm- ek döntöttek.
Persze fel lehet ezt fogni úgy is, hogy minek menne arrébb ha nem kell neki, ez igaz, de úgy is, hogy ha arrébb megy akkor nem töri magát szarrá és baszik ki a csapattal. VB címért folytatott csata esetén ez nem fog beleférni. Mindketten jelölgetik a területüket mint a kandúr macska...
Egyébként vert helyzetben volt.
Szerintem félrevezető, hogy Leclerc azonnal belassult amikor összeértek, Vettel meg csak később, azért tépett el mellette, ha nincs kontakt nem hagyja le annyira annyira gyorsan.
Vettel eleve már egy autónyival előtte volt, Leclerc így is úgy is vert helyzetben volt. de miért is kellett volna neki emiatt még beljebb mozdulnia?Schumixx írta: ↑2019.11.21. 11:48Szerintem nem, balos kanyar jött és bal oldalon volt, Vettel meg kívül. A vert helyzethez minimum fordítva kellett volna lenniük.Bandee írta: ↑2019.11.21. 11:42Hát ez az. Semmiképpen nem ment volna arrébb ő sem. Amúgy hangyafasznyin múlott az egész, szerintem mm- ek döntöttek.
Persze fel lehet ezt fogni úgy is, hogy minek menne arrébb ha nem kell neki, ez igaz, de úgy is, hogy ha arrébb megy akkor nem töri magát szarrá és baszik ki a csapattal. VB címért folytatott csata esetén ez nem fog beleférni. Mindketten jelölgetik a területüket mint a kandúr macska...
Egyébként vert helyzetben volt.
Az autópálya NEM versenypálya (elvileg). Itt bizony próbálják egymást kiszorítani a jobb ívről. Erre készülni kell, azonban vannak esetek, amikor nem lehet eléggé. 2010-ben Vettel durván húzta rá Webberre, ő ott már nem tehetett semmit. Itt annyiban más, hogy Vettel folyamatosan húzódott balra, Leclerc ELÉ akart bemenni, ezzel kifogva a másik Ferrari alól a tapadást, s emiatt Leclerc-nek hamarabb is kellett volna fékezni, ami további előnyt jelentett volna Vettelnek. Nem, nem akarom Leclerc nyakába varrni az esetet, hanem egyetértek jelen esetben a felügyelőkkel. Mindketten hibáztak.
Hát épp ez az, Leclercnek még annyi oka se volt balra húzódni, mint nekem lenne az autópályán. Vettel volt az ideális íven, tempóelőnye is volt, és abból, hogy a hátsó kerék ütközött az elsővel, sztem egyértelműen látszik, hogy ha picit később húz be balra, akkor tisztán Leclerc elé kerül, és eléri azt, amiről beszélsz.bertone írta: ↑2019.11.21. 18:43Az autópálya NEM versenypálya (elvileg). Itt bizony próbálják egymást kiszorítani a jobb ívről. Erre készülni kell, azonban vannak esetek, amikor nem lehet eléggé. 2010-ben Vettel durván húzta rá Webberre, ő ott már nem tehetett semmit. Itt annyiban más, hogy Vettel folyamatosan húzódott balra, Leclerc ELÉ akart bemenni, ezzel kifogva a másik Ferrari alól a tapadást, s emiatt Leclerc-nek hamarabb is kellett volna fékezni, ami további előnyt jelentett volna Vettelnek. Nem, nem akarom Leclerc nyakába varrni az esetet, hanem egyetértek jelen esetben a felügyelőkkel. Mindketten hibáztak.
Viszont ezzel a felfogással rengeteg ütközés lenne.Krisztián írta: ↑2019.11.21. 19:13Hát épp ez az, Leclercnek még annyi oka se volt balra húzódni, mint nekem lenne az autópályán. Vettel volt az ideális íven, tempóelőnye is volt, és abból, hogy a hátsó kerék ütközött az elsővel, sztem egyértelműen látszik, hogy ha picit később húz be balra, akkor tisztán Leclerc elé kerül, és eléri azt, amiről beszélsz.bertone írta: ↑2019.11.21. 18:43
Az autópálya NEM versenypálya (elvileg). Itt bizony próbálják egymást kiszorítani a jobb ívről. Erre készülni kell, azonban vannak esetek, amikor nem lehet eléggé. 2010-ben Vettel durván húzta rá Webberre, ő ott már nem tehetett semmit. Itt annyiban más, hogy Vettel folyamatosan húzódott balra, Leclerc ELÉ akart bemenni, ezzel kifogva a másik Ferrari alól a tapadást, s emiatt Leclerc-nek hamarabb is kellett volna fékezni, ami további előnyt jelentett volna Vettelnek. Nem, nem akarom Leclerc nyakába varrni az esetet, hanem egyetértek jelen esetben a felügyelőkkel. Mindketten hibáztak.
Nem arról van szó, hogy Leclerc nem tudta volna elkerülni a balesetet. De nem ő idézte elő azt a szituációt, amiből a baleset lett. Teljesen más dolog hibázni és nekimenni a másiknak, aki megy egyenesen előre egy egyenesben, meg menni egyenesen előre egy egyenesben, és nem számítani arra, hogy a másik képtelen kiszámítani, hogy hol van az autójának a segge.