vollebak írta:Vettel idén teljesen rámcáfolt sok tekintetben, de egyáltalán nem bánom. Mindig vallottam, hogy nyitott vagyok arra, hogy így tegyen.Alghar írta:
Nem kerülte el, csak az én megállapításaim nem ugyanazok, mint Bandiéi. Ő a csapatokat vetette össze, én meg a két pilóta teljesítményét. Tehát az egész megközelítés más, én egy más aspektusból vizsgáltam a dolgokat: a két pilóta fórumos megítéléséről van szó. Szögezzük le: Hamilton zseniális pilóta lett az évek során...ergo jár neki minden dicséret, megérdemli (a Hringtől most vonatkoztassunk el, nem az a jellemző). Éppen emiatt akartam arra felhívni a figyelmet, hogy Vettel sem érdemel kevesebbet, mint Hamilton. A "ki a jobb?" kérdés megválaszolhatatlan és értelmetlen, ebbe nem is megyek bele. A lényeg, amire a csapatoktól függetlenül utalni akartam: ha Hamiltonnak körbe kell vinnie az autóját, tehát meg kell dolgoznia a győzelemért (evidens), akkor ez Vettelnél miért esett anno más megítélés alá? Volt itt ugye "Bukdács", meg "csak Newey", meg "űrautó"...aztán mikor felvetettük (többek között én is), hogy bizony azzal körbe is kell érni, akkor jött a válasz, hogy azzal az autóval Karthikeyan is vb lenne (lehet, hogy nem az ő neve hangzott el )
Egy egyértelműen második-harmadik (a Williamstől függően) erő autóban tíz futamból kettőn parádés győzelmet aratott, hét dobogót szerzett és annyira van az egyik Mercedesestől a pontokban, mint az illető Mercedeses a csapattársától. Egy kiesés Hamiltonnak, vagy még egy balszerencsés futam, amire Vettel lecsaphat (és le fog, efelől már semmi kétségem) és rögtön simán esélyes lehet a végső sikerre is, mert nem tudhatjuk, mennyire tüzelné fel ez a lehetőség, illetve, hogy hogyan hatna Hamiltonra ez (akin megint látható volt, hogy még mindig hajlamos kapkodásba kezdve hibázni, ha nem alakul jól a versenye). Jelenleg sokkal veszélyesebbnek tartom Hamiltonra Rosbergnél (teszem hozzá, hogy sajnos, mert nagyon kedvelem Nicót, de be kell vallanom, hogy egy-két futamtól eltekintve összességében csalódtam benne tavaly Spa óta).
A Vettellel szembeni azon kritikáimat továbbra is fenntartom, hogy a karrierje jóval nagyobb részét töltötte élautóban csapatkedvencként, mint nem és tavaly karrierje első komoly házon belüli versenyhelyzetétől meg is rogyott, mint a tanyatető és rendesen elverték. De nagyon nagyot nőtt a szememben az idei évvel és másképp (jóval jobbnak) értékelem már a kvalitásait. Azt hiszem, ha megkérdeznék, jelenleg őt mondanám a mezőny legjobbjának, amit az idei teljesítménye nélkül sosem mondtam volna. A 2010-es, 2012-es címnyeréseit is másképp látom már, tekintve, hogy amikor a legnagyobb nyomás volt rajta, akkor ugyanúgy nem remegett meg a keze, mint az idei két győzelme behúzásának lehetőségénél sem (a 2012-es interlagosi ütközését Sennával továbbra is inkább ő számlájára írom, de onnantól leszegte a fejét és hibátlanul megtette a célig, amit kellett) és ez az, amit például Hamiltonról nem lehet elmondani még ma sem, ezért gondolom, hogy a német már komplettebb versenyző nála.
Egyetértek, bár azt azért nem mondanám, hogy a legjobb, de biztosan ott van a legjobb 5-ös, 6-osban, ezen a szinten már nincs állandó különbség. Szerintem neki az az erőssége, hogy ha az élre kerül, onnantól kezdve nincs az az esemény, ami őt megingathatná, és könyörtelenül behúzza a győzelmet. Alonso például mezőnyben szerintem jobb, ahogy Hamilton is, de előbbi meg szerződni képtelen így sohasem lesz az élen nagy előnnyel Kíváncsi vagyok, mennyire inog most meg Hamilton, és mekkora erővel vág neki az ősznek Vettel és a Ferrari. A jelenlegi különbséggel szerintem esélyük sincs, de ha sikerülne lefaragni a hátrányból, és egyszer-kétszer erőből is megverni a Mercit extra körülmények között, akkor akár még nevető harmadikként a végén is ott lehet az esélyesek között. Egy a lényeg, az utolsó futamon 25 ponton belül kellene lenni, ha egy ponttal is.