Oldal: 1 / 2

Alain Prost

Elküldve: 2014.02.02. 11:41
Szerző: Ori F1
"Prostot fizikuma ideális versenyzővé tette. 167 cm-es magassága miatt könnyen elfért a nyolcvanas évek szűk cockpitjeiben, illetőleg 55-60 kg körüli testsúlya is előnyt jelentett abban az időszakban, amikor az autók minimális súlyát pilóta nélkül mérték. Mivel a versenyzés mellett mindig sportolt (golfozott és kerékpározott) a legjobb állóképességű pilóta volt a mezőnyben, rendszeresen győzött azokon a forró égövi futamokon, ahol ez sokat számított (például Brazíliában hatszor). Niki Laudától átvette azt a munkamódszert, hogy az edzéseken az időmérők helyett a versenybeállításra koncentrált, így gyengébb rajtpozícióból rajtolva a versenyen gyorsabb volt ellenfeleinél (1980-1991 között 20 pole pozíciója volt, emellett 44 győzelmet aratott). Mindig takarékoskodott az üzemanyaggal, a gumikkal és az autóval, csak a győzelemhez szükséges minimális erőfeszítést préselte ki az autókból, kiváló taktikai érzékkel rendelkezett. Ez abban a korszakban, amikor a versenyautók elég megbízhatatlanok voltak, nagy előnyt biztosított a számára. A mai Formula 1-es pilótákra jellemző professzionális hozzáállás tőle és Laudától ered, ezt vette át később Senna és Schumacher is"

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.02. 11:59
Szerző: bertone
Ori F1 írta:"Prostot fizikuma ideális versenyzővé tette. 167 cm-es magassága miatt könnyen elfért a nyolcvanas évek szűk cockpitjeiben, illetőleg 55-60 kg körüli testsúlya is előnyt jelentett abban az időszakban, amikor az autók minimális súlyát pilóta nélkül mérték. Mivel a versenyzés mellett mindig sportolt (golfozott és kerékpározott) a legjobb állóképességű pilóta volt a mezőnyben, rendszeresen győzött azokon a forró égövi futamokon, ahol ez sokat számított (például Brazíliában hatszor). Niki Laudától átvette azt a munkamódszert, hogy az edzéseken az időmérők helyett a versenybeállításra koncentrált, így gyengébb rajtpozícióból rajtolva a versenyen gyorsabb volt ellenfeleinél (1980-1991 között 20 pole pozíciója volt, emellett 44 győzelmet aratott). Mindig takarékoskodott az üzemanyaggal, a gumikkal és az autóval, csak a győzelemhez szükséges minimális erőfeszítést préselte ki az autókból, kiváló taktikai érzékkel rendelkezett. Ez abban a korszakban, amikor a versenyautók elég megbízhatatlanok voltak, nagy előnyt biztosított a számára. A mai Formula 1-es pilótákra jellemző professzionális hozzáállás tőle és Laudától ered, ezt vette át később Senna és Schumacher is"
(:p

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.02. 12:03
Szerző: Clyde
Az igazán durva, hogy a pali még ma is kb. 3-4 kilónyira van a versenysúlyától.

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.02. 13:18
Szerző: still
Clyde írta:Az igazán durva, hogy a pali még ma is kb. 3-4 kilónyira van a versenysúlyától.
Ha náthás, akkor ez +2 kilóval módosul.

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.03. 12:36
Szerző: vollebak
Ori F1 írta:"Prostot fizikuma ideális versenyzővé tette. 167 cm-es magassága miatt könnyen elfért a nyolcvanas évek szűk cockpitjeiben, illetőleg 55-60 kg körüli testsúlya is előnyt jelentett abban az időszakban, amikor az autók minimális súlyát pilóta nélkül mérték. Mivel a versenyzés mellett mindig sportolt (golfozott és kerékpározott) a legjobb állóképességű pilóta volt a mezőnyben, rendszeresen győzött azokon a forró égövi futamokon, ahol ez sokat számított (például Brazíliában hatszor). Niki Laudától átvette azt a munkamódszert, hogy az edzéseken az időmérők helyett a versenybeállításra koncentrált, így gyengébb rajtpozícióból rajtolva a versenyen gyorsabb volt ellenfeleinél (1980-1991 között 20 pole pozíciója volt, emellett 44 győzelmet aratott). Mindig takarékoskodott az üzemanyaggal, a gumikkal és az autóval, csak a győzelemhez szükséges minimális erőfeszítést préselte ki az autókból, kiváló taktikai érzékkel rendelkezett. Ez abban a korszakban, amikor a versenyautók elég megbízhatatlanok voltak, nagy előnyt biztosított a számára. A mai Formula 1-es pilótákra jellemző professzionális hozzáállás tőle és Laudától ered, ezt vette át később Senna és Schumacher is"
Így-így. Kevesen tudják, de a Pironi-féle baleset, majd az 1984-es év elvesztése volt az, ami igazán megszülte a versenyekre koncentráló, időméréshez másképp álló Profot. Előtte ugyanolyan egykörös pole-állat volt, mint bármelyik másik legenda, akit a harciasságáért és a pole-halmozásáért szeretnek a tömegek, erről Watson meg Arnoux is tudna mesélni. Még Lauda is azt mondta, hogy Prost volt a leggyorsabb egykörös versenyző, aki ellen valaha versenyzett és nem értette, hogy a fenébe lehet valaki olyan "őrült" egyetlen gyorskörön. Utólag visszatekintve Prost versenyzői örökségére, ez enyhén szólva is meglepőnek hangzik, pedig volt idő, amikor okkal mondhatta ezt az osztrák.
Clyde írta:Az igazán durva, hogy a pali még ma is kb. 3-4 kilónyira van a versenysúlyától.
És a legdurvább, hogy ezzel a 3-4 kilóval nem felette van az egykori versenysúlyának, hanem alatta. 2 éve, 56 évesen lenyomta Webbert az Alpe d'Huez hegymenetén (:q
still írta:
Clyde írta:Az igazán durva, hogy a pali még ma is kb. 3-4 kilónyira van a versenysúlyától.
Ha náthás, akkor ez +2 kilóval módosul.
Még azzal a pluszsúllyal sem lett volna senkinek vele szemben esélye (:yes

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.03. 14:13
Szerző: Redbull
Hol vannak már azok a daliás idők?

Kép
:szom01

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.03. 14:17
Szerző: vollebak
Redbull írta:Hol vannak már azok a daliás idők?

Kép
:szom01
Egyet se félj, idéntől kezdődően jönnek vissza :) Dennis ugyan egy büdös Tory, de amit nem tud egy F1-es csapat igazgatásáról, azt nem is érdemes. Azzal, hogy visszajött és átszerveződik a management, jönni fognak az eredmények is, ne félj. A teszteken a Mercedes mellett a McLaren mutatta a legbíztatóbb formát és most nem holmi fordítva felrakott felfüggesztési elem miatt ;)

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.03. 14:19
Szerző: Clyde
vollebak írta:
Redbull írta:Hol vannak már azok a daliás idők?

Kép
:szom01
Egyet se félj, idéntől kezdődően jönnek vissza :) Dennis ugyan egy büdös Tory, de amit nem tud egy F1-es csapat igazgatásáról, azt nem is érdemes. Azzal, hogy visszajött és átszerveződik a management, jönni fognak az eredmények is, ne félj. A teszteken a Mercedes mellett a McLaren mutatta a legbíztatóbb formát és most nem holmi fordítva felrakott felfüggesztési elem miatt ;)
Erről azért eszembe jutott...
Mi van, ha "arrowsoskodnak"? És ezzel a performansszal csak a SONY-t akarják berántani?
Volt már elre nem is egy példa...

Re: Alain Prost

Elküldve: 2014.02.03. 15:06
Szerző: Redbull
Szerintem
:neem01

Ettől függetlenül jogodban áll kételkedni. (:n

Re: Alain Prost

Elküldve: 2015.02.24. 16:05
Szerző: vollebak
Ma 60 éves a valaha élt legjobb versenyző. Bon anniversaire, Professeur! :mosoly:

Kép

Re: Alain Prost

Elküldve: 2015.02.25. 11:48
Szerző: LyBaanbck
Isten éltesse! :) Nagyon nagy versenyző!

Re: Alain Prost

Elküldve: 2015.02.25. 12:24
Szerző: trutya
boldogot neki!

Re: Alain Prost

Elküldve: 2015.02.25. 19:48
Szerző: Ori F1
Isten éltesse!
És egy nagyon jó interjú:
http://www.telesport.hu/2015/02/24/alai ... ni-sennat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.02.24. 10:18
Szerző: vollebak
Boldog 61. születésnapot a Professzornak :mosoly:

Kép

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.02.24. 10:22
Szerző: Redbull
vollebak írta:Boldog 61. születésnapot a Professzornak :mosoly:

Kép
Csatlakozom!!!!!
(:k (:p

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.02.24. 11:45
Szerző: mudd
De jo volt meg neki szurkolni...

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.03.10. 16:20
Szerző: Sánta Gepárd
mudd írta:De jo volt meg neki szurkolni...
Így igaz!

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.03.14. 08:42
Szerző: Ori F1
Sánta Gepárd írta:
mudd írta:De jo volt meg neki szurkolni...
Így igaz!
Sajnos nálunk nem sikerült nyernie,pedig 88-ban közel volt hozzá.
Na meg 93-ban ha rendben lett volna a Williams...

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.07.12. 22:22
Szerző: Nigel Hill
Ori F1 írta: Sajnos nálunk nem sikerült nyernie,pedig 88-ban közel volt hozzá.
Na meg 93-ban ha rendben lett volna a Williams...
Helyette inkább nyert Hill, aminek sokkal jobban örültem, ha már Prost bemákolta Silverstone-t aztán meg Hockenheimet.

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.08.03. 20:44
Szerző: vollebak
Ha már a Verstappen topikban előkerült Senna és Prost, gondoltam, hogy összevetem kettejük eredményeinek néhány olyan, kevésbé ismert aspektusát, ami része azoknak az okoknak, amiért a franciát tartom kettejük közül a komplettebb, jobb Grand Prix versenyzőnek.

Senna versenyzésének egyik legmarkánsabb és meghatározó része volt az egykörös tempó. Mindannyian tudjuk, micsoda elképesztő rekordot tartott a pole-okat tekintve, Schumi is csak hárommal tudta megdönteni azt, sokkal több versennyel a tarsolyában. Azt mindig is állítottam, hogy Senna nem csak Prostnál volt gyorsabb ebben a tekintetben, hanem mindenkinél - egyértelműen az első helyre teszem a brazilt az egykörös gyorsaságot tekintve. Ha jól emlékszem, még maga Prost is elmondta többször, hogy Senna gyorsabb volt nála ebben a tekintetben.

Azonban ennek kapcsán két adat kevésbé ismert és az összevetéskor láthatóvá válik, mennyire más a versenytempó kérdése.

Az egyik, hogy Senna a csúcstartó a "legtöbb győzelemre váltatlan pole" kétes dicsőségű kategóriában. 36 versenyen indult a pole-ból úgy, hogy aztán nem nyerte meg a futamot, vagyis a pole-jai 55,4%-át nem tudta győzelemre váltani. A másik pedig, hogy 41 győzelemeből mindössze 12-t (29,3%) szerzett úgy, hogy nem pole-ból indult, a legalacsonyabb rajtpozíció pedig, ahonnan nyerni tudott, a 6. volt.

Prost ezzel szemben 51 győzelemből 33-at (64,7%), tehát csaknem a győzelmei kétharmadát szerezte úgy, hogy nem pole-ból rajtolt, hanem a versenyen tört előre. A legalacsonyabb rajtpozíció, ahonnan győzni tudott, a 13. volt. Emellett az aktív, egymás elleni karrierjük során is több győzelmet szerzett Prost (42) Sennánál (38).

A versenytempó egy másik mutatója a leggyorsabb körök száma. Bár Senna presztízskérdést csinált belőle, hogy minden egyes alkalommal ő legyen a leggyorsabb, legyen szó szabadedzésről, kvaliról vagy versenyről (ennek ugye 1988-ban Monacóban és Olaszországban meg is itta a levét), mégis meglepően kevés, mindössze 19 leggyorsabb kört szerzett a 161 futamos pályafutása során. Ez mindössze 11,8%, ezekkel a mutatókkal pedig csak a 15. az örökranglistán.

Prost, akit pedig a biztos körözgetésre és pontszerzésre hajtó versenyzőnek gondolnak még ma is tévesen sokan, több mint készer annyi, 41 leggyorsabb kört szerzett 199 futam alatt (20,6%), és ezzel ő volt a rekorder, amíg Schumacher és Räikkönen meg nem előzték (tehát jelenleg is még a harmadik).

Mindezekből az látszik, hogy összességében Prost volt a gyorsabb és a jobb a versenyeken. Az erőssége mindig is a versenynap volt és végeredményben egy Grand Prix pilóta esetében ez a teljesítmény legfontosabb fokmérője.

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.08.03. 20:56
Szerző: Bandee
Kérdezd meg az embereket, ki volt a jobb:) Senkit nem érdekelt, amikor az egyikük ésszel ment (Prost) és végig ért, meg kalkulált és spórolt meg mit tudom én, Senna meg ment az élete árán is. Eleve azok az előzések, ahogy Monacoban ment, Donington 93..

Esküszöm megnézek már pár versenyt abból az időből újra, mert lehet rosszul emlékszem.

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.08.03. 22:12
Szerző: vollebak
Félre ne érts, nem azt akarom én bizonygatni, hogy Senna ne lett volna zseniális versenyző. Hogy a picsába ne lett volna az, egy kibaszott őstehetség volt. Senkit sem ismerek, még hozzám hasonlóan véresszájú prostosokat sem, akik ezt kétségbe vonták volna. Ahhoz egészen hülyének kéne lenni, nem is tudnám komolyan venni, aki ilyet mondana, trollkodásnak könyvelném el.

Mindössze arra utaltam, hogy Prost volt összességében a jobb csomag. Senna volt a gyorsabb egy körön, abban mindenkinél gyorsabb volt. De az egész egyszerűen nem igaz, hogy a brazil összességében gyorsabb volt és ha Prost le is győzte, az agyas versenyzéssel, vagy egyéb körülményeknek köszönhetően sikerült. Te jó ég, de még mennyire, hogy nem így volt :)

Senna versenyzése, stílusa sokkal látványosabb volt, az emberek fantáziáját jobban megfogta. Ezért persze, hogy mindig is népszerűbb lesz, ez teljesen természetes. De ez mit sem számít, mert nem látványelemekben kell az ilyesmit mérni. Egyszer fészbúkon bedobtam egy ilyet, hogy kedves ismerőseim, rém egyszerű kérdésem van, Senna, vagy Prost? Jöttek a válaszok, persze, hogy túlnyomó többségben Sennát mondták. De amikor részleteibe kellett menni, vagy megkérdeztem, hogy akkor mondjanak már okokat, akkor kiderült, hogy a legtöbb ember még azzal is bajban volt, hogy megmondják, melyik években versenyzett, milyen autót vezetett, satöbbi. Egyszerűen a Senna-jelenség főleg a 35-40 alattiaknál egy popkulturális ikon, tényszerű tudása nincs az emberek többségének róla, csak megragadta a képzeletüket. Ezt mondom, meg tudom érteni, de attól még semmit nem jelent egy komoly vitában. Senna halála mindenképp konzerválta őt a csúcson és emiatt rengetegen elfelejtik a hibáit, a hiányosságait (már akik látták még versenyezni, a többieknek meg már fogalma sincs ezekről). Az emberek túlnyomó többsége úgy képzelik el őt ma, hogy ha ő beleült egy versenyautóba, akkor azzal nyernie kellett, ha nem, akkor rossz volt a technika, vagy kizárták, vagy nekimentek, vagy valami más ármány volt, más lehetőség nincs. Ennek a legendának a része, hogy Senna volt a legjobb tesztpilóta is. Ramirez szerint Prost nemcsak jobb, de sokkal jobb tesztpilóta volt - ez megint kapcsolódik a vezetéstechnikához, amire mindjárt visszatérek.

A másik, hogy Prost a pályán látta meghalni a barátait, Villeneuve-öt közvetlen közelről. Pironinak, aki az ő kocsijának nekivágódva a szakadó esőben, látta a helyszínen a véres, szétzúzott lábait, hallotta, ahogy az orvosok azonnal, ott helyben amputálni akarták mindkettőt, hogy egyáltalán ki tudják venni a roncsból. Később naponta látogatta a kórházban és Pironi minden alkalommal az üszkösödő lábait mutogatta neki. Most ez a közönséget nem érdekli, csak az, hogy ő inkább kiszállt esőben 1989-ben, mert annyira veszélyesnek ítélte a helyzetet. Ez volt az a verseny egyébként, ahol Senna nem látta az esőfüggöny miatt Brundle-t és 200 feletti tempónál beleszállt. Az emberek ezekről nem tudnak, nem érdekli őket, nem olvasnak utána, csak az a fontos, hogy Senna izgalmas, tévébarát stílusban vezetett és megkapó személyisége volt. Ennélfogva mindig nyerni fogja a népszerűségi, ki-a-jobb felméréseket az emberek körében.

Szóval Verstappen topikjában a vezetéstechnikát is említetted, hogy abban Senna mennyivel jobb volt Prostnál. Prost 1986-ban, a turbós éra csúcsán olyan precíz vezetéssel lett világbajnok, hogy kétszer is csontszáraz tankkal gurult át a célon - de elsőként. Harmadjára, Hockenheimben 400 méter hiányzott, de akkor sem ő hibázott, hanem a benzinleolvasó volt rossz mindkét McLarenben (Rosbergnél is kifogyott emiatt a nafta). Amikor eligazolt a csapattól a Ferrarihoz, azon viccelődtek a McLarenesek, hogy onnantól kellett nekik igazán a telemetria, mert Prost vezetéstechnikája olyan tökéletes volt, hogy nem nagyon volt rá szükség.

Prost stílusa a laikusok számára valóban unalmas volt. A Mclaren szerelők volt, hogy szóltak neki, hogy ha gyors kört megy, előtte szóljon, különben nem fogják észrevenni (a pálya mellett), mert mindig lassúnak látszott. Maga Prost azt mondta erről, ha a tévében azt látod, hogy gyorsan vezetek, akkor valami nincs rendben, küszködöm az autóval, azért rángatom. Ha egészen lassúnak tűnök, akkor vagyok igazán gyors. Jo Ramirez a '86-os adelaide-i verseny után megvizsgálta mindkét Mclarent. Rosbergnek (aki kiesett verseny közben) olyan állapotban voltak a fékjei, hogy maximum tíz kört adott volna nekik, mielőtt végleg tönkremennek. Prostéval, aki megnyerte a versenyt, még egy komplett futamot lehetett volna teljesíteni. Emiatt minden csapattársa fölé nőtt a műszaki megbízhatóságban, Sennát is beleértve.

De hogy ne csak száraz tények, meg sztorik legyenek, itt van két belső kamerás videó ugyanazokból az évekből, ugyanazokról a kvalikról (1989 Suzuka és 1990 Jerez).

[media]https://www.youtube.com/watch?v=UHMMqCwJx3A[/media]

Jól mutatja ez a felvétel, hogy Prost stílusa mennyivel kifinomultabb. Versenybeállításokkal ilyen időt ment a kvalin. Egy ellenkormányzás nincs az egész körben. Ezt valami elképesztően nehéz megcsinálni ilyen tempónál. Nézd meg, hogyan kanyarodik Prost például a hajtűben - féktáv, egy kormánymozdulat, végig úgy tartja a kezét, majd kigyorsítás. Precíz, egyetlen mozdulatok kanyaronként, semmi fűrészelés és rángatás, mint Sennánál.

Nézd meg azt is, hogy áll magán a kormányon Prost keze. Mindegyik kanyar előtt látod, ahogy finoman behajlítja a csuklóját, hogy a kezei 3 óra/ 9 óra pozíciókból történő áthelyezése nélkül tudja a lehető legjobban elforgatni a volánt. Bal kanyar előtt a bal csuklóját hajlítja be, jobb kanyarok előtt a jobbat, az ujjait pedig szétteríti a kormányon, nem marokra fogja, mint Senna. Kifinomult, mindent érző, puha technika, eszméletlen.

Itt a második videóban látszik ez talán még jobban:

[media]https://www.youtube.com/watch?v=CypPQu5tsVQ[/media]

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.08.03. 23:28
Szerző: Bandee
Fasza kis videók.. Igen, kevesebb mozdulattal dolgozik, de azt is láttam, hogy 1-2 mp-el lassabban ért körbe. :)

Azért a suzukai sikán előtti féktávot azt köszi:) Bazz

Ugyanez 2015-ben:

[media]https://www.youtube.com/watch?v=DSW4yfm9638[/media]

(:u

Senna 89-es pole köre 1:38:041.. Rozi 1:35. 27 év múltán szeki váltóval, űrtechnikával - 3 mp. Gratulálok. :mosoly:

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.08.03. 23:35
Szerző: Bandee
Kormánymozdulat ide vagy oda:

[media]https://www.youtube.com/watch?v=GTJZTc1U1tM[/media]

Még szúrt egyet a Fairmontnál mert az jó, fél kézzel ellenkormányzás és uccu. Nehéz engem meggyőzni

Re: Alain Prost

Elküldve: 2016.08.03. 23:45
Szerző: vollebak
Bandee írta:Fasza kis videók.. Igen, kevesebb mozdulattal dolgozik, de azt is láttam, hogy 1-2 mp-el lassabban ért körbe. :)

Azért a suzukai sikán előtti féktávot azt köszi:) Bazz

Ugyanez 2015-ben:

[media]https://www.youtube.com/watch?v=DSW4yfm9638[/media]

(:u

Senna 89-es pole köre 1:38:041.. Rozi 1:35. 27 év múltán szeki váltóval, űrtechnikával - 3 mp. Gratulálok. :mosoly:
Lassabb volt a kvalin, persze, mert Prost már mindig race setuppal ment. Gyakorlatilag a versenytempóját láttad a videón :) Általában ő meg 1 másodperc körül volt gyorsabb Sennánál a ma már megboldogult vasárnap délelőtti warmupokon (teletankos, versenygumis, versenyre belőtt kocsik versenyedzése). Talán néhányan még emlékeznek rá, hogy volt ilyen. Még 1988-ban Monacóban is így volt ez a beállításbeli különbségükből adódó differencia egyébként, pedig ma már mindenki csak Senna másfél másodperces csodakörére emlékszik a kvaliról. Nyilván az volt, zseniális kör, de fontos tudni az efféle részleteket is mindig a tisztánlátáshoz.

A 2015-ös köridőt meg azért úgy kell nézni, hogy jóval gyengébb a mai motorok teljesítménye, mint azoknak a '89-es V10-eseknek volt. Azok tudtak vagy 1000 lóerőt (ha nem többet), a maiak meg 800 körül turbóval együtt. Igazából nem is sok az a 3 mp ekkora difinél. Ebből az látszik, mekkorát fejlődtek azóta a kasznik. Monaco például egy nagyon aerocsomag-központú pálya. Senna pole-köre: 1:22.308, Hamilton 2015-ös pole-ja: 1:15.098. Több, mint 7 másodperc egy 3,3 km-es pályán! Brutális. Félelmetes időket látnánk ma, ha az akkori motorokat tennék be a mai kasznikba.