~ Technikai Analízis ~
~ Technikai Analízis ~
Minden ami Technika , de csak az ami technika!!!
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára SilverToM 2014.01.16. 20:55-kor.
Re: ~ Technikai Analízis ~
McLaren fan since 1998 - Never Settle
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
Köszi !!!
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Re: ~ Technikai Analízis ~
2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.
Re: ~ Technikai Analízis ~
Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.bertone írta:2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.
McLaren fan since 1998 - Never Settle
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: ~ Technikai Analízis ~
Valahol én is ilyet olvastam.SilverToM írta:Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.bertone írta:2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.
Re: ~ Technikai Analízis ~
Én a Ferrariról még nem olvastam, ahogy a bekötési pontok elhelyezésének a problémájáról sem. Nem is értem. Az alábbi képen (az egyik videóból szedtem ki) piros színnel jelöltem a vonórúd, sárgával a nyomórúd lehetséges bekötési helyzetét 2013 és 2014 viszonylatában. Mindkét megoldásra igaz, hogy annál jobb, minél nagyobb szögben áll a vízszinteshez képest, mert annál jobban tudja közvetíteni a kerék le-föl mozgását. Az eddigiek során a vonórúddal pont az volt a gond, hogy nagyon kicsi volt ez a szög. Jövőre ez sokkal nagyobb lehet, ahogy az ábrán is látható, miközben a nyomórúdnál ez pont ellentétes lesz, tehát csökkenni fog a bekötés szöge.SilverToM írta: Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.
Persze, egyértelmű, hogy a csapatoknak nagyobb tapasztalatuk van a nyomórudas megoldásból, de azért meglepne, ha pár csapat, s elsősorban a Red Bull, nem használná a vonórudat.
Re: ~ Technikai Analízis ~
Megtaláltam hol olvastam....bertone írta:Én a Ferrariról még nem olvastam, ahogy a bekötési pontok elhelyezésének a problémájáról sem. Nem is értem. Az alábbi képen (az egyik videóból szedtem ki) piros színnel jelöltem a vonórúd, sárgával a nyomórúd lehetséges bekötési helyzetét 2013 és 2014 viszonylatában. Mindkét megoldásra igaz, hogy annál jobb, minél nagyobb szögben áll a vízszinteshez képest, mert annál jobban tudja közvetíteni a kerék le-föl mozgását. Az eddigiek során a vonórúddal pont az volt a gond, hogy nagyon kicsi volt ez a szög. Jövőre ez sokkal nagyobb lehet, ahogy az ábrán is látható, miközben a nyomórúdnál ez pont ellentétes lesz, tehát csökkenni fog a bekötés szöge.SilverToM írta: Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.
Persze, egyértelmű, hogy a csapatoknak nagyobb tapasztalatuk van a nyomórudas megoldásból, de azért meglepne, ha pár csapat, s elsősorban a Red Bull, nem használná a vonórudat.
Azt hiszem a tisztább levegő áramlás és az egyszerűbb szerkezet ami miatt váltanak.
McLaren fan since 1998 - Never Settle
Re: ~ Technikai Analízis ~
Az Auto Motor und Sport „sajnálattal jegyzi meg, hogy korrigálnia kell”, de tévesek voltak az információk, miszerint a Ferrari visszatér a pushrod, azaz nyomórudas első felfüggesztéshez. A német lapon kívül több médium is biztos volt benne, hogy az F138 utódja már nélkülözni fogja a pullrodot.SilverToM írta: Megtaláltam hol olvastam....
Azt hiszem a tisztább levegő áramlás és az egyszerűbb szerkezet ami miatt váltanak.
A fent említett lap Giorgio Piola információira támaszkodik, aki már több mint 600 nagydíjon volt jelen, és kizárólag az F1 műszaki oldalával foglalkozik. A független szakértő meglehetősen jó kapcsolatokkal rendelkezik, mindenekelőtt a Ferrarinál. Az AMuS kénytelen volt megállapítani, hogy olykor az ilyen bejáratott szakértők is kapnak fals információkat.
McLaren fan since 1998 - Never Settle
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
http://www.f1-live.hu/f1-hirek/palfordu ... turbokkal/
Most akkor a Magnetti Marelli befecskendezői már tudják az 500 bar-os nyomást a Bosch befecskendezői nem?
Bitang nagy Ferrari fölény van kialakulóban.
Most akkor a Magnetti Marelli befecskendezői már tudják az 500 bar-os nyomást a Bosch befecskendezői nem?
Bitang nagy Ferrari fölény van kialakulóban.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Re: ~ Technikai Analízis ~
Én azért ettől a hírtől nem dőlök a kardomba. Nem (csak) a befecskendező nyomás határozza meg az égés minőségét. Hat rá, ez tény, de pl minél nagyobb a nyomás, annél nagyobb az esély a meghibásodásra. Másrészt meg nem derült ki a cikkből, hogy a Bosch mennyit tud. Ha csak 200-at, akkor az gáz, de ha 400-450 bart, akkor az már elég jó érték lehet.Redbull írta:http://www.f1-live.hu/f1-hirek/palfordu ... turbokkal/
Most akkor a Magnetti Marelli befecskendezői már tudják az 500 bar-os nyomást a Bosch befecskendezői nem?
Bitang nagy Ferrari fölény van kialakulóban.
Az utcai autókban 50-150 bar nyomást alkalmaznak, a 200 bar-os nyomásról már extraként olvasni.
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: ~ Technikai Analízis ~
Azért mostanában elég reménykeltő hírek jönnek a Ferrariról, de attól félek, nehogy pofára esés legyen a vége...
Re: ~ Technikai Analízis ~
Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás.SilverToM írta:CFD szabályváltozások
Re: ~ Technikai Analízis ~
JC-IIbertone írta:Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás.SilverToM írta:CFD szabályváltozások
McLaren fan since 1998 - Never Settle
Re: ~ Technikai Analízis ~
Én nem vagyok biztos abban, hogy ő tudja, mit takar a FLOP és a terraflop (nem magát a fogalmat, hanem a korlátozást).SilverToM írta:JC-IIbertone írta: Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás.
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: ~ Technikai Analízis ~
lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
Re: ~ Technikai Analízis ~
Kicsit megtévesztő a kifejezés. A kipufogógáz energiájét hasznosítják. Egyrészt meghajtják vele a kompresszort, másrészt egy generátort. Az alábbi képen a turbina és a kompresszor között láthatod a generátor egységét.t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
Re: ~ Technikai Analízis ~
A turbó fogja meghajtani, de itt egy részletes leírás az autosport.com cikkéből, fizetős, ezért így osztom meg.t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
https://drive.google.com/file/d/0B0HiPi ... sp=sharing
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: ~ Technikai Analízis ~
köszi, így már értem... vagyis a turbó mellé betesznek egy generátort is, ami az akkumulátorokat tölti. balga módon azt hittem, hogy már a hőenergiát is tudják akkumulátor töltésre használni...bertone írta:Kicsit megtévesztő a kifejezés. A kipufogógáz energiájét hasznosítják. Egyrészt meghajtják vele a kompresszort, másrészt egy generátort. Az alábbi képen a turbina és a kompresszor között láthatod a generátor egységét.t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
Re: ~ Technikai Analízis ~
Akkor most így fog kinézni a Red Bull?SilverToM írta:
Re: ~ Technikai Analízis ~
Nem tudom. De elég féloldalas a hűtés....bertone írta:Akkor most így fog kinézni a Red Bull?SilverToM írta:
McLaren fan since 1998 - Never Settle