Nigel Hill írta: ↑2021.07.09. 19:55
Akkor mássz. Az a baj veled, hogy egy szeretsz leegyszerűsíteni komplex kérdéseket és problémákat a saját szájízed szerinti belemagyarázásig. Egy pillanatra de még annyira sem gondolsz bele, vagy próbálsz abba amiről magyarázok.
35 év F1 nézés után is azt akarod beadni itt, hogy hülye vagyok, és mellébeszélek. Közben az érveimet úgy söpröd le az asztalról, mintha egy ötéves írta volna. Ilyen fölényeskedő, papagájgént a saját mantráját ismételgető vitapartnert fórumon már jó ideje nem láttam. Úgyhogy részemről elmehetsz a picsába, de komolyan. Én vele itt többet nem fogok vitázni, sőt lehet inkább letiltalak, mert már több mint unalmas a minden futamon előadott egysíkú siralmad Ricciardoval kapcsolatban.
És tudod mi a vicc? Buttonosként nem egy ilyen csörtét toltam le, több fórumon is Button gyenge időszakában pont mindig ugyanilyen elvtelen utálkozó kritikát kapott, mint amit te nyomsz most Ricsivel kapcsolatban. Kicsit Nándi Button fóbiájára emlékeztet. Mivel Ricciardo mégcsak nem is a kedvencem, csupán egy szimpatikus üde színfolt az F1-ben, nem fogom magam ilyenek csörtékkel fárasztani. Majd bizonyítja ő hogy mire képes, de egy olyan autóban, amihez köze is volt. (Igen, ezt ha 100x is söpröd le az asztalról, ez a tényeken nem vátoztat miszerint ez egy 100%-ban Landora szabott kocsi.)
Egy fenét. De aki 2021-ben is még pilótákra 100%-ban szabott F1-es autóról beszél, azt nem tudom komolyan venni - főleg, ha hozzám hasonlóan 30+ éve nézi ezt a sportot.
Buttont tök felesleges idekeverni, ő állati érzékeny volt, szűk optimális operating window-val, ő maga is elmondta ezt sokszor.
Az idei MCL35M lényegében a 2020-as MCL35 - az M végén mindössze annyit jelent, hogy Mercedes motort erőltettek a Renault-motorra szabott motortérbe. Sainz és Norris vezetési stílusa teljesen eltér, ég és föld a kettő, ez számtalanszor téma volt, éppen ezért az MCL35-öt is úgy tervezték, hogy nem is tudták volna egyik versenyzőt sem kiemelten figyelembe venni, mert a másik vezetési stílusának a kárára mentek volna akkor a karakterizációval. Ezért mondom, hogy hülyeség a Landóra (pláne 100%-ban) szabott autót ismételgetned.
Ami előnye van Norrisnak, az annyi, hogy tavaly is vezette már az autót. Ricciardo viszont 9 futamhétvégét teljesített vele, mint a mezőny egyik legtapasztaltabb és legdrágább versenyzője. Bőven elég idő és kilométer, hogy tökéletesen a komfortzónájában legyen már. Ő magától például „legrosszabb esetben hét futamot” mondott még az év elején, de ezt is úgy, mint abszolút legrosszabb esetet - és ez is lement már két versennyel ezelőtt. Ezért fárasztó, hogy úgy próbálod mosdatni, mintha egy nyeretlen újoncról lenne szó, miközben maga Ricciardo is ellentmond neked - a 2014-es kijelentéseivel („a jó versenyző mindent elvezet”), a mostani verseny utáni nyilatkozataival, és azzal, hogy év elején mikorra várta legkésőbb, hogy tempójánál legyen.
Ricciardo abból csinált karriert, hogy 2014-ben beült egy idegen autóba, idegen csapatba egy oda beleszokott sokszoros bajnok mellé, és lesöpörte az első edzéstől kezdve. Te meg itt véded mindenféle féligazságokkal, amikor az érintett versenyző státusza, értéke, hírneve pontosan azzal született meg, hogy megcsinált valamit (jóval fiatalabban és jóval kevésbé tapasztaltabban), mint amire te most mindenféle magyarázatokat hozol, hogy miért nem képes megint. Ahogy mondtam, még Ricci is nyilatkozgatott anno, hogy a jó versenyző bármit elvezet, ezért ő nem lepődött meg azon, hogy úgy ment, ahogy. Vagyis adaptábilisnek tartja magát, ezt várja magától ő is. Nem véletlen, hogy még a szerintetek jó második osztrák futama után is azt mondta, hogy ez még mindig kevés, és Seidl két napja nyilatkozta, hogy Ricciardo lassú beilleszkedése, formatalálása egyszerűen csalódás.