Mint mondtam legyen igazad, Lando teljesen vétlen volt. Csak ment ment és "mindent jól csinált" .vollebak írta: ↑2021.09.27. 16:45„Lando a tőlünk kapott információ alapján és a pályán aktuálisan érzett viszonyok alapján döntött úgy, hogy kint marad slickeken. Ezt pedig nem írtuk felül csapatként. Meg kell néznünk, hogy mit csinálhattunk volna másképp.” – Andreas Seidl
Ennyit arról, hogy Norrisnak a jövőbe kellett volna látnia. Legközelebb majd az lesz, hogy ha egy csapat mondja, hogy megnyomhatja a versenyző a körét, és közben eldurran a motor, a versenyző hibája lesz, hogy nem látott a jövőbe
Dankson említette itt Buttont, mint példát, hogy mennyire jól kezelte az esős/száraz körülményeket. Ez így van, ebben mester volt, de fals a párhuzam, mert egészen más helyzetekben húzott nagyokat Button, mint amiben Norris tegnap volt.
Button két szituációt olvasott mindig remekül:
1) Mikor kell esős abroncsról szárazra váltani. Lásd 2010 Ausztrália, ahol mindenkinél korábban váltott szárazakra, és nyert is.
2) Hogyan kell egy bizonyos pályán lévő vízmennyiséget kezelni száraz gumikon. Lásd 2012 Brazília, ahol Hülkenberggel egyedüliként nem váltott interekre, és amiatt nyerte meg a futamot.
Norris tegnap nem ilyen helyzetekben volt. 2012 Brazíliában Button megvitatta a csapattal, hogy lesz-e több eső. Azt az információt kapta, hogy nem, és úgy döntött, hogy kint marad, megoldja szárazon. Norrisszal ugyanez történt, csak éppen rossz információt kapott a csapattól.
Azok, akik a sátápozáson meg a nózáson rugóznak, gondoljanak már egy kicsit bele Norris helyzetébe. Norris úgy tudta, nem lesz intenzívebb az eső, és mégis az interekről kérdezgették, miközben élete első győzelméért harcolt egy Hamiltonnal a nyakában. Aki ezért bármilyen szinten is felhozza, hogy ilyen meg olyan dolog volt, az nem kicsit cinikus. Norris felfokozott lelkiállapotban volt, mert joggal érezhette úgy, hogy zavarják egy felesleges kérdéssel a csata közben. Már mondta, hogy az adott pályaállapoton, amiről neki azt mondták, a leintésig már nem fog változni, tud tempót menni a szárazakkal is. A mérnökének meg senkinek sem jutott eszébe azt mondani, hogy egyébként azért kérdezgetjük ám, mert neked korábban rosszul mondtuk, és mindjárt leszakad az ég. Nem, csak ugyanazt kérdezgették, hogy Lando, inter? Mint amikor a kedves, de fárasztóan agilis nagynéni tukmálja beléd, hogy egyél még egy kis rakott krumplit, amikor már ötször mondtad, hogy kösz, nem kérsz. Mindenki volt már hasonló helyzetben, igenis bosszantó tud ez lenni még ártatlan helyzetben is, hát még egy első F1-es győzelemért hajtva a csúszós pályán, Hamiltonnal a tükörben.
Az sem érv, hogy itt-ott lement a pályáról Norris, ezért tudnia kellett volna, hogy váltson. Mindenki lecsúszkált, Hamilton is mögötte, és megbeszélték azt is, hogy egyrészt Hamilton szerint is azzal az információval, hogy nem lesz erősebb az eső, a kint maradás volt a helyes döntés, másrészt, hogy Hamilton szerint is a pályának csak egy része, konkrétan két kanyar volt macerás az eső miatt, máshol nem. Most komolyan azért kéne hibásnak gondolni, mert hitt a csapatának? Mindenki megerősítette, hogy kevesebb, mint egy kör alatt szakadt rá a pályára a nagy víz. Vagyis az is fals, hogy hát éreznie kellett volna a romló körülményeket. Nem romlottak a körülmények fokozatosan addig a pontig, sőt - a körben, amikor Hamilton váltott, ő is és Norris is gyorsabban mentek már, mint az előző körben. Hamilton nem véletlenül érezte úgy, hogy elbaszták a cserével, abban a körben konkrétan gyorsultak Norrisszal. Még a Norris számára végzetes kör kezdetén IS úgy tűnt, hogy a csapat által kapott időjárási információ birtokában az a helyes döntés, hogy kint maradt.
Norris nem szent tehén, és én vagyok az első, aki leírja, ha valamit nem csinált jól. De tegnap nem volt ilyen, a csapat eldobta neki élete első győzelmét, ő teljesen vétlen volt az ügyben.
Ricciardo meg hülye fasz volt hogy kijött 5 körrel a vége előtt