A Formula 1-ről általánosságban
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Menő videó. Szóljatok, ha valakinek kell egy rövid összefoglaló arról, hogy miről szól.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- Nigel Hill
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3243
- Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
- Mi vagy?: Russzofil
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Én is pont tegnap néztem meg.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Scott Mansellnek jó kis videói vannak azt a papírt szívesen letölteném pdf-ben nézegetni.
- Nigel Hill
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3243
- Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
- Mi vagy?: Russzofil
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Szerintem ha írsz neki, elküldi
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ezért lesz a világ vicce, ha Hamilton nyeri a címet. Ilyen teljesítmény mellett alig pár ponttal vezeti Max a bajnokságot, állati peches idén.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Az is érdekes, hogy a Red Bullnak feltűnt, hogy a Mercik hirtelen gyorsabbak lettek az egyenesekben és volt is rá tippük, mitől lehet. Állásfoglalást kértek az FIA-tól, amit azok nemes egyszerűséggel ELUTASÍTOTTAK.
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Távol álljon tőlem, hogy Red Bull szimpatizánsnak tűnjek, mert a Mercedes mellett a másik legellenszenvesebb brigád, de ez nagyon alja.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Tudod te is, hogy az utolsó körben kell az élen lenni, a többi smafu.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Amikor először olvastam róla, kicsit mást írtak, mint amit az elmúlt napokban lehetett olvasni, de azért a lényeg ugyanaz.
A motorban elégethető benzin mennyisége függ a beáramló levegő TÖMEGÉTŐL. Márpedig a hidegebb levegő nehezebb, így azonos térfogat mellett, ha hidegebb levegőt tudunk a motorba juttatni, akkor ahhoz több benzin mehet, így nagyobb lesz a kivehető erő. A turbóval sűrített levegő azonban felmelegszik, ezért használnak a turbó és a motor közötti szakaszon töltőlevegő hűtőt, azaz intercoolert.
Van azonban valamilyen szabály, hogy egy bizonyos értéknél nem szabad jobban visszahűteni a levegőt. Az intercooler azonban képes ennél alacsonyabb hőmérsékletre hűteni. Ezt - ha jól értem - úgy oldják meg, hogy használnak egy "hőkamrát", ahol megfelelő arányban keverik az intercooleren átvezetett hideg, illetve az azt kikerűlő meleg levegőt, s ezzel állítják be a szabályoknak megfelelő hőmérsékletet.
A trükk az lenne, hogy hidegebb levegőt engednek rá a motorra, mint azt a szabályok megengedik.
Az egyik variáció - amit korábban olvastam - szerint, az FIA által figyelt hőmérsékleti szenzor bizonyos - elég hosszú időtartamú - átlagot vesz figyelembe. Így, ha egy rövid ideig hidegebb levegő megy a motorba, azt később egy valamivel magasabb hőmérsékletű levegő ki tudja átlagolni, viszont a kanyarokból való kezdeti kigyorsítási szakaszokon nagy segítség lenne a plusz nyomaték.
A másik variáció szerint - erről beszélnek mostanában - olyan helyen van az FIA szenzor, amit ki lehet kerülni, az eredmény ugyanaz, mint az elsőben.
Bármelyik variáció is lenne, azt csak rövid ideig és csak a relatíve alacsonyabb fokozatokban és relatíve alacsonyabb fordulatszámoknál lehet alkalmazni, mert egyébként belép a pillanatnyi fogyasztási korlát.
A Red Bull azért "értetlenkedik", mert folyamatosan - mint minden csapat - elemzik a ellenfelek GPS adatait és feltűnt nekik, hogy a kigyorsítási szakaszokon nagyot ugrott a Mercedes kalkulált teljesítménye és mivel a motorokat nem lehet teljesítményre fejleszteni már, így ez csak valamilyen trükközéssel valósulhat meg - szerintük. (Ha tényleg helyesek az adatok, akkor szerintem is.)
A másik, ami feltűnt a legutóbbi futamon, hogy a Mercedes viszonylag nagy hátsó szárnyat használ, ám a végsebessége olyan volt, mintha nyitott DRS-szel mentek volna.
Remélem, érthetően sikerült leírnom.
Az apa férfi, a rezsi nő!
- Schumixx
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1389
- Csatlakozott: 2013.12.28. 20:42
- Mi vagy?: Hamilton szurkoló :)
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Eléggé köszi, és nagyon részletes is!bertone írta: ↑2021.10.14. 21:52Amikor először olvastam róla, kicsit mást írtak, mint amit az elmúlt napokban lehetett olvasni, de azért a lényeg ugyanaz.
A motorban elégethető benzin mennyisége függ a beáramló levegő TÖMEGÉTŐL. Márpedig a hidegebb levegő nehezebb, így azonos térfogat mellett, ha hidegebb levegőt tudunk a motorba juttatni, akkor ahhoz több benzin mehet, így nagyobb lesz a kivehető erő. A turbóval sűrített levegő azonban felmelegszik, ezért használnak a turbó és a motor közötti szakaszon töltőlevegő hűtőt, azaz intercoolert.
Van azonban valamilyen szabály, hogy egy bizonyos értéknél nem szabad jobban visszahűteni a levegőt. Az intercooler azonban képes ennél alacsonyabb hőmérsékletre hűteni. Ezt - ha jól értem - úgy oldják meg, hogy használnak egy "hőkamrát", ahol megfelelő arányban keverik az intercooleren átvezetett hideg, illetve az azt kikerűlő meleg levegőt, s ezzel állítják be a szabályoknak megfelelő hőmérsékletet.
A trükk az lenne, hogy hidegebb levegőt engednek rá a motorra, mint azt a szabályok megengedik.
Az egyik variáció - amit korábban olvastam - szerint, az FIA által figyelt hőmérsékleti szenzor bizonyos - elég hosszú időtartamú - átlagot vesz figyelembe. Így, ha egy rövid ideig hidegebb levegő megy a motorba, azt később egy valamivel magasabb hőmérsékletű levegő ki tudja átlagolni, viszont a kanyarokból való kezdeti kigyorsítási szakaszokon nagy segítség lenne a plusz nyomaték.
A másik variáció szerint - erről beszélnek mostanában - olyan helyen van az FIA szenzor, amit ki lehet kerülni, az eredmény ugyanaz, mint az elsőben.
Bármelyik variáció is lenne, azt csak rövid ideig és csak a relatíve alacsonyabb fokozatokban és relatíve alacsonyabb fordulatszámoknál lehet alkalmazni, mert egyébként belép a pillanatnyi fogyasztási korlát.
A Red Bull azért "értetlenkedik", mert folyamatosan - mint minden csapat - elemzik a ellenfelek GPS adatait és feltűnt nekik, hogy a kigyorsítási szakaszokon nagyot ugrott a Mercedes kalkulált teljesítménye és mivel a motorokat nem lehet teljesítményre fejleszteni már, így ez csak valamilyen trükközéssel valósulhat meg - szerintük. (Ha tényleg helyesek az adatok, akkor szerintem is.)
A másik, ami feltűnt a legutóbbi futamon, hogy a Mercedes viszonylag nagy hátsó szárnyat használ, ám a végsebessége olyan volt, mintha nyitott DRS-szel mentek volna.
Remélem, érthetően sikerült leírnom.
Kerestem cikkeket én is de sok konkrét azokban nem volt.
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Jövőre tehát 18"-os gumikon fognak versenyezni a srácok.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
- Nigel Hill
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3243
- Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
- Mi vagy?: Russzofil
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Tűnik
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"
- Lancelot
- Főnök!
- Hozzászólások: 6527
- Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
- Mi vagy?: érdeklődő
- Tartózkodási hely: Pápua City
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Na, jövőre ismét láthatjuk az "1"-es rajtszámot a Forma 1-ben:
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2021/1 ... az-f1-be
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2021/1 ... az-f1-be
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ha...Lancelot írta: ↑2021.11.12. 11:59Na, jövőre ismét láthatjuk az "1"-es rajtszámot a Forma 1-ben:
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2021/1 ... az-f1-be
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ma délelőtt felröppent, hogy az Audi felvásárolta a McLarent. A McLarennél egyelőre tagadják a dolgot, de hát az ilyesmi ha valahol, akkor az F1 világában pont semmit nem számít.
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... ought-audi
Egyelőre nem világos, hogy ha igaz is, akkor mivel fog járni mindez. Ha bármikor is azt jelentené, hogy eltűnik a McLaren név a rajtrácsról, onnantól alapjaiban változna meg a viszonyom a sporthoz (értsd: a tizedére esne vissza az érdeklődésem).
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... ought-audi
Egyelőre nem világos, hogy ha igaz is, akkor mivel fog járni mindez. Ha bármikor is azt jelentené, hogy eltűnik a McLaren név a rajtrácsról, onnantól alapjaiban változna meg a viszonyom a sporthoz (értsd: a tizedére esne vissza az érdeklődésem).
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ahogy én értelmeztem, nem az F1-es csapatot vásárolta fel, hanem magát a komplett McLarent. És ahogy maradt a Bugatti, Lamborghini, maradni fog a McLaren is. És szerintem az F1-es csapat is, max az AUDI fog gyártani hozzá motort. (PDTI? )vollebak írta: ↑2021.11.15. 13:57Ma délelőtt felröppent, hogy az Audi felvásárolta a McLarent. A McLarennél egyelőre tagadják a dolgot, de hát az ilyesmi ha valahol, akkor az F1 világában pont semmit nem számít.
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... ought-audi
Egyelőre nem világos, hogy ha igaz is, akkor mivel fog járni mindez. Ha bármikor is azt jelentené, hogy eltűnik a McLaren név a rajtrácsról, onnantól alapjaiban változna meg a viszonyom a sporthoz (értsd: a tizedére esne vissza az érdeklődésem).
Az apa férfi, a rezsi nő!
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A Volkswagen csoport érdeklődik az F-1 motorok iránt amelyek 2026-tól kerülnek bevezetésre.vollebak írta: ↑2021.11.15. 13:57Ma délelőtt felröppent, hogy az Audi felvásárolta a McLarent. A McLarennél egyelőre tagadják a dolgot, de hát az ilyesmi ha valahol, akkor az F1 világában pont semmit nem számít.
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... ought-audi
Egyelőre nem világos, hogy ha igaz is, akkor mivel fog járni mindez. Ha bármikor is azt jelentené, hogy eltűnik a McLaren név a rajtrácsról, onnantól alapjaiban változna meg a viszonyom a sporthoz (értsd: a tizedére esne vissza az érdeklődésem).
A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani, na ebben az esetben biztos nem lesz McLaren Audi. Amennyiben a RedBullal nem jön össze az üzletük akkor még akár McLaren Porsche F1 versenyautó is visszatérhet. Egy ilyenhez mit szólnál Volle?
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
- 9_46_20
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2964
- Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
- Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Miért ne lehetne? A lenmansban is ment a Porsche és az Audi párhuzamosan.Redbull írta: ↑2021.11.15. 17:45A Volkswagen csoport érdeklődik az F-1 motorok iránt amelyek 2026-tól kerülnek bevezetésre.vollebak írta: ↑2021.11.15. 13:57Ma délelőtt felröppent, hogy az Audi felvásárolta a McLarent. A McLarennél egyelőre tagadják a dolgot, de hát az ilyesmi ha valahol, akkor az F1 világában pont semmit nem számít.
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... ought-audi
Egyelőre nem világos, hogy ha igaz is, akkor mivel fog járni mindez. Ha bármikor is azt jelentené, hogy eltűnik a McLaren név a rajtrácsról, onnantól alapjaiban változna meg a viszonyom a sporthoz (értsd: a tizedére esne vissza az érdeklődésem).
A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani, na ebben az esetben biztos nem lesz McLaren Audi. Amennyiben a RedBullal nem jön össze az üzletük akkor még akár McLaren Porsche F1 versenyautó is visszatérhet. Egy ilyenhez mit szólnál Volle?
Mellesleg az átlagembernek fogalma nincs arról hogy a Porsche és az Audi az Volkswagen. Hogy a bugattiban 4 (vagy 2) Passat motor van
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Leszögezem, hogy a VW számomra ritka ellenszenves és a Bugatti sem a kedvencem. De azért kérdezem, ebben hol van a Passat motor?9_46_20 írta: ↑2021.11.15. 19:55Miért ne lehetne? A lenmansban is ment a Porsche és az Audi párhuzamosan.Redbull írta: ↑2021.11.15. 17:45
A Volkswagen csoport érdeklődik az F-1 motorok iránt amelyek 2026-tól kerülnek bevezetésre.
A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani, na ebben az esetben biztos nem lesz McLaren Audi. Amennyiben a RedBullal nem jön össze az üzletük akkor még akár McLaren Porsche F1 versenyautó is visszatérhet. Egy ilyenhez mit szólnál Volle?
Mellesleg az átlagembernek fogalma nincs arról hogy a Porsche és az Audi az Volkswagen. Hogy a bugattiban 4 (vagy 2) Passat motor van
Az apa férfi, a rezsi nő!
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: A Formula 1-ről általánosságban
https://f1vilag.hu/hirek/rakeszul-a-for ... -markaval/9_46_20 írta: ↑2021.11.15. 19:55Miért ne lehetne? A lenmansban is ment a Porsche és az Audi párhuzamosan.Redbull írta: ↑2021.11.15. 17:45
A Volkswagen csoport érdeklődik az F-1 motorok iránt amelyek 2026-tól kerülnek bevezetésre.
A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani, na ebben az esetben biztos nem lesz McLaren Audi. Amennyiben a RedBullal nem jön össze az üzletük akkor még akár McLaren Porsche F1 versenyautó is visszatérhet. Egy ilyenhez mit szólnál Volle?
Mellesleg az átlagembernek fogalma nincs arról hogy a Porsche és az Audi az Volkswagen. Hogy a bugattiban 4 (vagy 2) Passat motor van
Ezek egyenlőre spekulációk, fél információkból szőtt konteok.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)