Nem tudom, lehet urban Legend. Régen olvastam. W16-os VW motor az igazából két "osszehegesztett" w8 motor ami a passatokban volt 2001 és 2004 között. És erre került 4 turbo, ami nem VW gyártás de ugyan az ami a passatokban is volt. De nem vagyok szakértő, csak anno megmaradt bennem
A Formula 1-ről általánosságban
- 9_46_20
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2964
- Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
- Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter
Re: A Formula 1-ről általánosságban
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Valóban volt a VW-nek egy W8-as blokkja. Felépítésükből adódóan - mindkettő tulajdonképpen két VR motor "összeheggesztése" hasonlóan néznek ki. A W8 és a W16 lökettérfogata is passzol (4 ill. 8 liter), azonban csak a technológai azonos. A W8 az szívó motor volt (nem találtam utalást arra, hogy gyárilag készült volna turbóval is) 84x90,17 mm furatxlöket mérettel, a W16 86x86 mm furatxlökettel.9_46_20 írta: ↑2021.11.15. 22:29Nem tudom, lehet urban Legend. Régen olvastam. W16-os VW motor az igazából két "osszehegesztett" w8 motor ami a passatokban volt 2001 és 2004 között. És erre került 4 turbo, ami nem VW gyártás de ugyan az ami a passatokban is volt. De nem vagyok szakértő, csak anno megmaradt bennem
És már sokkal több időt fordítottam rá, mint azt megérdemelné.
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A Veyron motor 2 db W8-as motor összerakva és valóban, a W8 4.0 motor a Passatban debütált a 90-es évek végén. Azért a furcsa konstrukció, hogy illeszkedjen és beférjen a V6 helyére. Egy rossz konstrukció amúgy a W8, bukás volt, nem is túl erős és megbízhatatlan. De ez adta az alapot a Bentley W12-nek és a Veyron W16 motornak.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Hopp látom megelőztél.bertone írta: ↑2021.11.15. 22:49Valóban volt a VW-nek egy W8-as blokkja. Felépítésükből adódóan - mindkettő tulajdonképpen két VR motor "összeheggesztése" hasonlóan néznek ki. A W8 és a W16 lökettérfogata is passzol (4 ill. 8 liter), azonban csak a technológai azonos. A W8 az szívó motor volt (nem találtam utalást arra, hogy gyárilag készült volna turbóval is) 84x90,17 mm furatxlöket mérettel, a W16 86x86 mm furatxlökettel.9_46_20 írta: ↑2021.11.15. 22:29
Nem tudom, lehet urban Legend. Régen olvastam. W16-os VW motor az igazából két "osszehegesztett" w8 motor ami a passatokban volt 2001 és 2004 között. És erre került 4 turbo, ami nem VW gyártás de ugyan az ami a passatokban is volt. De nem vagyok szakértő, csak anno megmaradt bennem
És már sokkal több időt fordítottam rá, mint azt megérdemelné.
Nekem az a fura, hogy a w8 elvileg 72 fokos a Veyron pedig 90, elvileg ez akkor lehetetlen. De sok helyen ezt írják és elég logikusnak is tűnik.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Na, akkor még egy utolsót (talán) a témában.Bandee írta: ↑2021.11.15. 23:00Hopp látom megelőztél.bertone írta: ↑2021.11.15. 22:49
Valóban volt a VW-nek egy W8-as blokkja. Felépítésükből adódóan - mindkettő tulajdonképpen két VR motor "összeheggesztése" hasonlóan néznek ki. A W8 és a W16 lökettérfogata is passzol (4 ill. 8 liter), azonban csak a technológai azonos. A W8 az szívó motor volt (nem találtam utalást arra, hogy gyárilag készült volna turbóval is) 84x90,17 mm furatxlöket mérettel, a W16 86x86 mm furatxlökettel.
És már sokkal több időt fordítottam rá, mint azt megérdemelné.
Nekem az a fura, hogy a w8 elvileg 72 fokos a Veyron pedig 90, elvileg ez akkor lehetetlen. De sok helyen ezt írják és elég logikusnak is tűnik.
Ez a W16 két W8 "összeheggesztése" kizárólag az urban legend kategória. Ahogy írtad is, a w8 az 72°-os, míg a w16 meg 90°-os. Ez egyébként látszik a fotókon is, a w16-os blokknál sokkal nagyobb a hely (szélesebb) a két VR motor között, adódóan a nagyobb szögből. De akkor essen szó magáról a VR technológiáról, mert szerintem ez az ami igazán érdekes.
A V-motorokat általában 72 vagy 90 fokban illesztik, de korábban már létezett 180°-os is, amit helytelenül boxernek is neveztek. (A Ferrarinak volt egy 512 BB modellje, ahol a BB a Berlinetta Boxer-t jelentette, ám valójában ez egy V12 volt 180 fokos hengerszöggel.)
A VW kitalálta a VR elrendezést. Ez azt jelenti, hogy a két sor hengert egészen minimális szögben - jelen esetben 15°-ban - építik össze egy kicsit eltolva egymáshoz képest. Ezzel jelentősen tudták csökkenteni a beépítési méreteket. A VR6 (ez volt az első ilyen motor) keskenyebb lett, mint egy valódi V6, de rövidebb, mint egy "sorhatos".
A Passatban (is) használt W8 az két VR4 összeillesztése volt 72°-ban a korábban már leírt furat-löket adatokkal. A Bugatti motorja meg két VR8 összeillesztése 90°-ban a szintén már leírt furat-lökettel. A hasonlóság ennyiben ki is merült.
Amikor a Bugatti Veyron megszületett, igazán megosztó lett. Voltak, akik ódákat zengtek róla és voltak (a VW "utálók") akik meg simán degradálták VW-nek. Bevallom, én is ez utóbbiak között voltam.
A VW abban az időben kezdett terjeszkedni. 1998-ban vette meg a Bugatti mellett a Rolls Royce-t (a Bentley-vel egyben) és a Lamborghinit. (Az egy külön érdekesség - és ezen abban az időben nagyot röhögtem - hogy a BMW és a VW harcban volt a Rolls Royce megvételéért, sorra licitáltak egymásra, majd a BMW kiszállt ebből, így lett a VW-é. Csakhogy kiderült, a Rolls Royce név használati joga nem az eladóé volt, így bár a VW megvett mindent, ami a RR-hoz tartozott az autóiparban, a névhasználat jogát a BMW vette meg.)
Az apa férfi, a rezsi nő!
- 9_46_20
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2964
- Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
- Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Pedig van aki így is hirdeti
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ja. Én meg láttam már (fotón) FIAT 126p-n, meg Lancia Y-on Ferrari logót.
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Közben betelt a mezőny: a sport történetének első F1-es kínai versenyzője, Guanyu Zhou lesz Bottas csapattársa az Alfa Romeónál.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- Phoebe
- Főnök!
- Hozzászólások: 5520
- Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
- Mi vagy?: Balszerencse hozója
- Tartózkodási hely: BP
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Várható volt. Piastri pedig hivatalosan is Alpine tesztversenyző 2022-ben. Utóbbinak remélem csinálnak valahogy helyet értelmes csapatnál.
- Nigel Hill
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3243
- Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
- Mi vagy?: Russzofil
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Alonso már utalt rá, hogy 22 lehet az utolsó éve.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A gyerek nyert egy ázsiai F3-as bajnokságot, ennyi az összes valamirevaló eredménye
Tipikus egy-, legfeljebb kétszezonos fizetős versenyzőnek tűnik. Szerintem a nevét sem érdemes megjegyeznünk, mert mire sikerülne, addigra valami C ligás márkakupában lesz
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- Phoebe
- Főnök!
- Hozzászólások: 5520
- Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
- Mi vagy?: Balszerencse hozója
- Tartózkodási hely: BP
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Még F2-t is nyerhet. Egyébként jött már átlagos eredményekkel olyan versenyző, aki megragadt az F1-ben, pl. Checo.
Mezőnyben nem mozog rosszul, egy körös tempója jó, a kiegyensúlyozottság még hiányzik. Szerintem korai előre leírni.
- Phoebe
- Főnök!
- Hozzászólások: 5520
- Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
- Mi vagy?: Balszerencse hozója
- Tartózkodási hely: BP
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Giovinazzi megy a Formula E-be.
- Button
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1590
- Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
- Mi vagy?: Butt & Gas elvakult
Re: A Formula 1-ről általánosságban
"A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani"Redbull írta: ↑2021.11.15. 17:45A Volkswagen csoport érdeklődik az F-1 motorok iránt amelyek 2026-tól kerülnek bevezetésre.vollebak írta: ↑2021.11.15. 13:57Ma délelőtt felröppent, hogy az Audi felvásárolta a McLarent. A McLarennél egyelőre tagadják a dolgot, de hát az ilyesmi ha valahol, akkor az F1 világában pont semmit nem számít.
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... ought-audi
Egyelőre nem világos, hogy ha igaz is, akkor mivel fog járni mindez. Ha bármikor is azt jelentené, hogy eltűnik a McLaren név a rajtrácsról, onnantól alapjaiban változna meg a viszonyom a sporthoz (értsd: a tizedére esne vissza az érdeklődésem).
A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani, na ebben az esetben biztos nem lesz McLaren Audi. Amennyiben a RedBullal nem jön össze az üzletük akkor még akár McLaren Porsche F1 versenyautó is visszatérhet. Egy ilyenhez mit szólnál Volle?
azért nekem ez így jelen pillanatban kicsit erős, miután dollármilliókat költöttek a Hondával együtt a Honda pótlására, máskülönben talán lehetett bízni abban, hogy ők tudják majd a Hondát is visszaráncigálni, ha nem is most
inkább pszichikainak tartom a kommunikációjukat, pont a Honda fele
mert manapság sokat változik a világ és hamar, 2-3 év és esetleg a VW meggondolja magát (esetleg a Honda is fordítva), akkor utána tökön is szúrhatják magukat
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Vajon miért húzza megint magafelé a kormányát Hamilton?
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Feltételezések szerint hasmagasságot állit a rendszer nem a DAS...
Ha igaz akkor fullszabálytalan...
de majd biztos kiderül, hogy 1986-os felvétel még...
hamilton végsebesség 340
tappen 321
perez 325
bottas 304... ugy hogy előző hétvégés motor tehát nem széthajtott
én pedig a dalai láma vagyok mikor éppen nem itt parasztkodok
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Miután ma meghallgatták a Mercedes és a Red Bull képviselőit a brazil esetről, a bírák úgy döntöttek, hogy csak holnap döntenek.
És egyébként is, csak arról döntenek, hogy felülvizsgálják-e a vasárnapi döntést (hogy nem döntöttek sehogy, mert nem is vizsgálták az esetet).
És egyébként is, csak arról döntenek, hogy felülvizsgálják-e a vasárnapi döntést (hogy nem döntöttek sehogy, mert nem is vizsgálták az esetet).
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ez megfontoltnak tünikbertone írta: ↑2021.11.18. 20:15Miután ma meghallgatták a Mercedes és a Red Bull képviselőit a brazil esetről, a bírák úgy döntöttek, hogy csak holnap döntenek.
És egyébként is, csak arról döntenek, hogy felülvizsgálják-e a vasárnapi döntést (hogy nem döntöttek sehogy, mert nem is vizsgálták az esetet).
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A lehető leghatározottabban kijelentem, hogy egy hangyapöcsnyit sem szimpatikus Tappancs, és ha nem ő lenne Hamilton első számú ellenfele, szokás szerint ellene drukkolnék. De azért ebben bizony van igazság:
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
https://the-race.com/formula-1/has-fan- ... tle-fight/
Jó írás. Sajnos én is részese vagyok a leírtaknak.
Jó írás. Sajnos én is részese vagyok a leírtaknak.
- Button
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1590
- Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
- Mi vagy?: Butt & Gas elvakult
Re: A Formula 1-ről általánosságban
szeretném megérteni egy hozzáértőtől
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?
mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?
mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
Re: A Formula 1-ről általánosságban
tudtommal az 1. esetnek kéne lennie mindig. a 2. volt eladdig míg az elsőt ki nem találtákButton írta: ↑2021.12.13. 10:33szeretném megérteni egy hozzáértőtől
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?
mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
a 3.-ról még sohasem hallottam. ezalatt mit értesz? hagyják magukat lekörözni SC alatt? ilyen szerintem soha nem volt, és remélem hogy nem is lesz.
- Button
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1590
- Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
- Mi vagy?: Butt & Gas elvakult
Re: A Formula 1-ről általánosságban
köszitrutya írta: ↑2021.12.13. 12:14tudtommal az 1. esetnek kéne lennie mindig. a 2. volt eladdig míg az elsőt ki nem találtákButton írta: ↑2021.12.13. 10:33szeretném megérteni egy hozzáértőtől
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?
mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
a 3.-ról még sohasem hallottam. ezalatt mit értesz? hagyják magukat lekörözni SC alatt? ilyen szerintem soha nem volt, és remélem hogy nem is lesz.
ok, akkor a tegnapi egy hibrid megoldás volt..
kérdés volt-e rá valaha példa
(a harmadik csak az én kitalációm ezek szerint )
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A clerk of the course (versenyigazgató alatti személy, nem tudom a magyar nevét) dönti el, hogy mikor biztonságos a pozícióvisszavétel, így az 1-2. lehetőség rajta múlik.Button írta: ↑2021.12.13. 10:33szeretném megérteni egy hozzáértőtől
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?
mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
A 3. lehetőség létezett kb. 10 évvel ezelőtt. Akkoriban nem vehették vissza a körüket, de így akit az első helyezett már lekörözött, azt hirtelen mindenki lekörözte, szóval ha 5 mp-re követted az előtted haladót, de őt még pont nem körözték le, téged meg igen, akkor hirtelen 1 kör hátrányban voltál 5 mp helyett. Szóval ezt elég hamar megszüntették és ehelyett lett az 1. lehetőség.
Viszont:
-Nem vagyok biztos abban, hogy a szabály lehetővé teszi az 1-2. lehetőség közti választást. Azaz emberünk annyit dönthet el, hogy MIKOR veszik vissza a körüket, de nem dönthet arról, hogy ezt nem tehetik meg. De ha akarom, lehet úgy is érteni a szabályt, hogy erre lehetőség van.
-Az viszont biztos, hogy ha megengedi a körvisszavételt, akkor az 1) MINDEN lekörözöttre vonatkozik, nem válogathat közülük (és a lekörözött sem dönthet úgy, hogy marad ahol van), 2) Miután az utolsó lekörözött is elhaladt a versenyben vezető mellett, az SC a KÖVETKEZŐ körben kell kiálljon a boxba (tehát nem állhat ki ugyanabban a körben, ahogy most történt - de 1-nél több kört lehet várni)