Nekem nem fér bele. Nekem idegen, hogy nincs rajt a kezem, nem válthatok vissza előzéskor vagy kanyarból való kijövetelkor, nem tudod magasabb fordulatszámon "túráztatni"...stb. Dugóban jó, de az nem az élvezet kategóriába tartozik az abban való közlekedés.
A Formula 1-ről általánosságban
Re: A Formula 1-ről általánosságban
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 18:47A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?bertone írta: ↑2021.12.21. 18:12
Egy SUV, vagy egyterű nyílván nem arra való, hogy feszegesd a határokat, de ...
A környékbeli - általam már ezerszer bejárt - utakról elég pontosan tudom, hogy mennyivel tudtam bevenni egy-egy kanyart a céges Mondeoval, Octaviával, a saját Almeránkkal és most a Carensszel. Biztos, hogy a Carens jobban megbillen, de amit régebben 130-cal vettem határon, azt ezzel is közel annyival (120-125).
Egy Bátaszék-Bonyhád, vagy az M6-Pécsvárad-Komló szakaszt ezzel is tudom annyira élvezni, hogy az asszony ideges legyen.
Az apa férfi, a rezsi nő!
- Button
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1590
- Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
- Mi vagy?: Butt & Gas elvakult
Re: A Formula 1-ről általánosságban
értem én ezt, de akkor ha egy insigniát szembeküldünk egy corsával.. (csakhogy opel vonalon maradjunk)bertone írta: ↑2021.12.21. 18:51Biztos, hogy nehezebb, nem is kevéssel.
De nézzük másként.
Van egy Astra, meg van egy SUV. Mindkettőt nekiengejük egy falnak azonos sebességgel. Mindkettő úgy van megtervezve, hogy egy adott sebességig a vezető lábtere még ne deformálódjon.
Az Astránál (nem tudom, csak mondok egy számot) a vezető lábfeje és az autó eleje között van mondjuk 1 méter, az SUV-nél meg ez legyen 1,2 méter.
Tételezzük fel, hogy a becsapódáskor egyenletes a lassulás mértéke mindkét autónál. Ez azt jelenti, hogy az SUV-nak kb. 10%-kal hosszabb idő áll a rendelkezésére, hogy NULLÁRA csökkentse a sebességét.
Mivel a sebesség az a gyorsulás (jelen esetben negatív gyorsulás) és az idő szorzata, könnyen belátható, hogy azonos kezdő sebesség és a teljes megállás között a 10%-os többlet az időben (és a gyűrődési zónában) 10%-kal kisebb lassulást jelent. Adott esetben mondjuk nem 50G, hanem csak 45G lassulás éri az SUV vezetőjét és utasait. Nem mindegy.
nagyobb lesz a lábtér
mér kell ehhez emelni?
persze Te azonos kategóriáról beszélsz, ez így logikus (ha így van minden márkánál/típusnál), de azért megnézném, hogy 10 vásárlóból hány lenne az, aki emiatt veszi..
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ja így már tudom, csak elsőre nem ugrott be mert az M6 bezavart. Az tényleg jó rész. Voltunk kint nézni régebben, mindig ősszel volt.bertone írta: ↑2021.12.21. 19:08Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 18:47
A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?
véménd-komló.jpg
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás. Betonfalnak való ütközés az majdnem 0 sec alatt való 0-ra való sebességcsökkenés. Az egyiknek 1 méter alatt kell elnyelnie x tömeget, másiknak meg 1,2 méter alatt x+y tömeget. Szerintem az eredmény a törésteszt előírások miatt hasonló a vezetőre nézve. Én még 50km/h sebességgel se akarnék egyikkel sem frontálisan betonfalat fogni fékezés nélkül.bertone írta: ↑2021.12.21. 18:51
Biztos, hogy nehezebb, nem is kevéssel.
De nézzük másként.
Van egy Astra, meg van egy SUV. Mindkettőt nekiengejük egy falnak azonos sebességgel. Mindkettő úgy van megtervezve, hogy egy adott sebességig a vezető lábtere még ne deformálódjon.
Az Astránál (nem tudom, csak mondok egy számot) a vezető lábfeje és az autó eleje között van mondjuk 1 méter, az SUV-nél meg ez legyen 1,2 méter.
Tételezzük fel, hogy a becsapódáskor egyenletes a lassulás mértéke mindkét autónál. Ez azt jelenti, hogy az SUV-nak kb. 10%-kal hosszabb idő áll a rendelkezésére, hogy NULLÁRA csökkentse a sebességét.
Mivel a sebesség az a gyorsulás (jelen esetben negatív gyorsulás) és az idő szorzata, könnyen belátható, hogy azonos kezdő sebesség és a teljes megállás között a 10%-os többlet az időben (és a gyűrődési zónában) 10%-kal kisebb lassulást jelent. Adott esetben mondjuk nem 50G, hanem csak 45G lassulás éri az SUV vezetőjét és utasait. Nem mindegy.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Zola!zola írta: ↑2021.12.21. 19:18Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás. Betonfalnak való ütközés az majdnem 0 sec alatt való 0-ra való sebességcsökkenés. Az egyiknek 1 méter alatt kell elnyelnie x tömeget, másiknak meg 1,2 méter alatt x+y tömeget. Szerintem az eredmény a törésteszt előírások miatt hasonló a vezetőre nézve. Én még 50km/h sebességgel se akarnék egyikkel sem frontálisan betonfalat fogni fékezés nélkül.bertone írta: ↑2021.12.21. 18:51
Biztos, hogy nehezebb, nem is kevéssel.
De nézzük másként.
Van egy Astra, meg van egy SUV. Mindkettőt nekiengejük egy falnak azonos sebességgel. Mindkettő úgy van megtervezve, hogy egy adott sebességig a vezető lábtere még ne deformálódjon.
Az Astránál (nem tudom, csak mondok egy számot) a vezető lábfeje és az autó eleje között van mondjuk 1 méter, az SUV-nél meg ez legyen 1,2 méter.
Tételezzük fel, hogy a becsapódáskor egyenletes a lassulás mértéke mindkét autónál. Ez azt jelenti, hogy az SUV-nak kb. 10%-kal hosszabb idő áll a rendelkezésére, hogy NULLÁRA csökkentse a sebességét.
Mivel a sebesség az a gyorsulás (jelen esetben negatív gyorsulás) és az idő szorzata, könnyen belátható, hogy azonos kezdő sebesség és a teljes megállás között a 10%-os többlet az időben (és a gyűrődési zónában) 10%-kal kisebb lassulást jelent. Adott esetben mondjuk nem 50G, hanem csak 45G lassulás éri az SUV vezetőjét és utasait. Nem mindegy.
A sebesség, lassulás, idő, út összefüggésben ilyen képleteket lehet találni:
- v=a*t (v - sebesség, a - gyorsulás/lassulás, t - idő, s- megtett út)
- s=v*t= (egyenletes gyorsulás esetén) 1/2*a*t2
Kurvára nincs sehol a tömeg! Az akkor érdekes, ha fékezéssel lassulsz-gyorsulsz, de itt most nem arról van szó.
Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Az apa férfi, a rezsi nő!
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ha másik autóval találkozol akkor számít a tömeg. Fallal való ütközésnél a gyűrődési zóna mögötti tömeg számít (mert a mögötte levő tömeg x sebesség nyomja a gyűrődési zónát.bertone írta: ↑2021.12.21. 19:26Zola!zola írta: ↑2021.12.21. 19:18
Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás. Betonfalnak való ütközés az majdnem 0 sec alatt való 0-ra való sebességcsökkenés. Az egyiknek 1 méter alatt kell elnyelnie x tömeget, másiknak meg 1,2 méter alatt x+y tömeget. Szerintem az eredmény a törésteszt előírások miatt hasonló a vezetőre nézve. Én még 50km/h sebességgel se akarnék egyikkel sem frontálisan betonfalat fogni fékezés nélkül.
A sebesség, lassulás, idő, út összefüggésben ilyen képleteket lehet találni:
- v=a*t (v - sebesség, a - gyorsulás/lassulás, t - idő, s- megtett út)
- s=v*t= (egyenletes gyorsulás esetén) 1/2*a*t2
Kurvára nincs sehol a tömeg! Az akkor érdekes, ha fékezéssel lassulsz-gyorsulsz, de itt most nem arról van szó.
Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Egyenlő lassulás ha két 100km/h-val haladó autó ugyanannyi idő alatt áll meg.
Egyenletes lassulás meg az én értelmezésemben az, hogy amíg meg nem áll, addig folyamatosan x méter/sec sebességgel lassul.
Pl féktáv legyen a nulla: 50 méternél 50m/s sebességgel halad, 49 méternél 49m/s, 48 méternél 48m/s ....0 méternél 0m/sec. Egyenletesen 1m/sec a lassulás, 50 sec alatt áll meg. Másik esetben legyen 5m/sec az egyenletes lassulás, ott akkor 10 sec alatt áll meg. Mindkettőnél egyenletes a lassulás, de nem egyenlő a lassulás. Az egyi 50 sec alatt állt meg, a másik 10 sec alatt.
Nah, kb nálam ezt jelentette volna az a mondat.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A fizikában egyenletes gyorsulás/lassulásról beszélhetünk, amennyiben az "a" értéke állandó - ahogy mindkét példádban is (5m/s2 és 1 m/s2)zola írta: ↑2021.12.21. 19:45Egyenlő lassulás ha két 100km/h-val haladó autó ugyanannyi idő alatt áll meg.
Egyenletes lassulás meg az én értelmezésemben az, hogy amíg meg nem áll, addig folyamatosan x méter/sec sebességgel lassul.
Pl féktáv legyen a nulla: 50 méternél 50m/s sebességgel halad, 49 méternél 49m/s, 48 méternél 48m/s ....0 méternél 0m/sec. Egyenletesen 1m/sec a lassulás, 50 sec alatt áll meg. Másik esetben legyen 5m/sec az egyenletes lassulás, ott akkor 10 sec alatt áll meg. Mindkettőnél egyenletes a lassulás, de nem egyenlő a lassulás. Az egyi 50 sec alatt állt meg, a másik 10 sec alatt.
Nah, kb nálam ezt jelentette volna az a mondat.
Az 5 meg nyílván nem egyenlő 1-gyel, így ezt értem, csak azt nem értem, hogy jön ez ide.
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ok. Nekem igen:)
- Button
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1590
- Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
- Mi vagy?: Butt & Gas elvakult
Re: A Formula 1-ről általánosságban
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Két különböző tömegű autónál persze, hogy számít.Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 19:32Ha másik autóval találkozol akkor számít a tömeg. Fallal való ütközésnél a gyűrődési zóna mögötti tömeg számít (mert a mögötte levő tömeg x sebesség nyomja a gyűrődési zónát.bertone írta: ↑2021.12.21. 19:26
Zola!
A sebesség, lassulás, idő, út összefüggésben ilyen képleteket lehet találni:
- v=a*t (v - sebesség, a - gyorsulás/lassulás, t - idő, s- megtett út)
- s=v*t= (egyenletes gyorsulás esetén) 1/2*a*t2
Kurvára nincs sehol a tömeg! Az akkor érdekes, ha fékezéssel lassulsz-gyorsulsz, de itt most nem arról van szó.
Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Falnál nem. (Kivéve persze, ha lebontja a falat.)
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
na bazdmeg még tetézed is
bizony rengeteg suv van ami élményautó de nyilván nem az astra kategoria ezért nem is mennék bele mert felesleges...nem a széles rétegek veszik őket...
De az automata váltóban kibaszott nagyot tévedsz
+ a legtöbb nagyteljesítményű sportautót vagy limuzint vagy kupét már nem is kapod meg kézi váltóval... csak néhányat...de igen ritka már
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A fizika már csak ilyen. Mindig a kisebb tömegű jár rosszabbul.vollebak írta: ↑2021.12.21. 15:50Nem érdekelnek az utcai kocsik, meg nem is értek hozzájuk, viszont egy ismerősöm azt mondta, hogy főleg a magyarországi közlekedési morál mellett ő nagyobb biztonságban tudja a családját, ha abban az idétlen szekrényben ülnek, jó fél méterrel magasabban, mint egy sima személykocsiban. A magasabb üléspozíció miatt jobbak a látási viszonyok, és tagadhatatlanul jobb esélyeid vannak egy esetleges balesetkor is.
Ennyi erővel járjunk tankkal...
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
mecseknadasd akart az lenni.Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 18:47A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?bertone írta: ↑2021.12.21. 18:12
Egy SUV, vagy egyterű nyílván nem arra való, hogy feszegesd a határokat, de ...
A környékbeli - általam már ezerszer bejárt - utakról elég pontosan tudom, hogy mennyivel tudtam bevenni egy-egy kanyart a céges Mondeoval, Octaviával, a saját Almeránkkal és most a Carensszel. Biztos, hogy a Carens jobban megbillen, de amit régebben 130-cal vettem határon, azt ezzel is közel annyival (120-125).
Egy Bátaszék-Bonyhád, vagy az M6-Pécsvárad-Komló szakaszt ezzel is tudom annyira élvezni, hogy az asszony ideges legyen.
akkor mégsem...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára t-oom 2021.12.22. 06:38-kor.
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Na erre még sosem mentem.bertone írta: ↑2021.12.21. 19:08Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 18:47
A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?
véménd-komló.jpg
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Múltkor említettem a feleségemnek, mikor a 7 szemelyesekben nézelődtem ismét, hogy inkább vennék egy Barkast...Bandee írta: ↑2021.12.21. 18:54Egyteru, ha kell a hely. Sokkal praktikusabb mint a SUV. Utobbiba magasra kell emelni a cuccokat. Nem praktikus
Nezzetek meg a chrysler pacificat/) meg porszivo is van benne. Barcsak itt is arulnak tuti azt vennek a csaladnak
Ja, fullosan az Usa-ban 15 millio. Itt nalunk ezert fejsimi jar a szalon bejarataban
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Most Visszaolvastam amit írtam és rájöttem, már 2022-ben járok. Nem tavaly volt, hanem a nyáron.t-oom írta: ↑2021.12.22. 06:34Na erre még sosem mentem.bertone írta: ↑2021.12.21. 19:08
Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.
véménd-komló.jpg
Melyikre gondolsz?
Az apa férfi, a rezsi nő!
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Mikor volt az a "régebben"?Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 19:17Ja így már tudom, csak elsőre nem ugrott be mert az M6 bezavart. Az tényleg jó rész. Voltunk kint nézni régebben, mindig ősszel volt.bertone írta: ↑2021.12.21. 19:08
Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.
véménd-komló.jpg
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
van egy eladómt-oom írta: ↑2021.12.22. 06:47Múltkor említettem a feleségemnek, mikor a 7 szemelyesekben nézelődtem ismét, hogy inkább vennék egy Barkast...Bandee írta: ↑2021.12.21. 18:54Egyteru, ha kell a hely. Sokkal praktikusabb mint a SUV. Utobbiba magasra kell emelni a cuccokat. Nem praktikus
Nezzetek meg a chrysler pacificat/) meg porszivo is van benne. Barcsak itt is arulnak tuti azt vennek a csaladnak
Ja, fullosan az Usa-ban 15 millio. Itt nalunk ezert fejsimi jar a szalon bejarataban
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Mit néztél? Dacia Logan MCV-t?t-oom írta: ↑2021.12.22. 06:47Múltkor említettem a feleségemnek, mikor a 7 szemelyesekben nézelődtem ismét, hogy inkább vennék egy Barkast...Bandee írta: ↑2021.12.21. 18:54Egyteru, ha kell a hely. Sokkal praktikusabb mint a SUV. Utobbiba magasra kell emelni a cuccokat. Nem praktikus
Nezzetek meg a chrysler pacificat/) meg porszivo is van benne. Barcsak itt is arulnak tuti azt vennek a csaladnak
Ja, fullosan az Usa-ban 15 millio. Itt nalunk ezert fejsimi jar a szalon bejarataban
Az apa férfi, a rezsi nő!
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Megvan, hogy a gyűrődési zóna mekkora energiát képes elnyelni. Adott sebességnél a tömeg növekedésével az energia is nő. Ennyiből számít.bertone írta: ↑2021.12.21. 21:16Két különböző tömegű autónál persze, hogy számít.Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 19:32
Ha másik autóval találkozol akkor számít a tömeg. Fallal való ütközésnél a gyűrődési zóna mögötti tömeg számít (mert a mögötte levő tömeg x sebesség nyomja a gyűrődési zónát.
Falnál nem. (Kivéve persze, ha lebontja a falat.)
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Sőt. Átlag embernek az automata váltóval szerelt még vezethető is. Nem nagyon volt, hogy a kézi váltót kellett volna használni, az automatával szemben. Nálam jobban vált az automata mintha én váltanék a kézivel.keF1r írta: ↑2021.12.21. 21:52na bazdmeg még tetézed is
bizony rengeteg suv van ami élményautó de nyilván nem az astra kategoria ezért nem is mennék bele mert felesleges...nem a széles rétegek veszik őket...
De az automata váltóban kibaszott nagyot tévedsz
+ a legtöbb nagyteljesítményű sportautót vagy limuzint vagy kupét már nem is kapod meg kézi váltóval... csak néhányat...de igen ritka már
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Pénteken volt a pláza parkolóban a prológ. Ezen a szakaszon szombaton voltunk.bertone írta: ↑2021.12.22. 06:57Mikor volt az a "régebben"?Peresztrojka írta: ↑2021.12.21. 19:17
Ja így már tudom, csak elsőre nem ugrott be mert az M6 bezavart. Az tényleg jó rész. Voltunk kint nézni régebben, mindig ősszel volt.
szerk. Szerintem 19-ben voltam utoljára. Előtte többször is.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Nem.
De Zola nem tudja szerintem, hogy ezek a modern duplakuplungos valtok mar keziben is valtanak es te dontod el mikor valtasz. Tehat Zola porgethetne is.
Sportautokat alig arulnak mar kezi valtoval, mar az Alfa qv sincs mert nem vettek ilyennel. Mustang meg van es abban az automata szar, tehat azt valoban kezivel kell venni
Vannak elonyei a kezi valtonak de nagyon ritkan. Vegyes hasznalatban felesleges kezi, baszkodni a dugokban. , Az automata mindig jobb amugy mint Te Nem veletlenul hasznaljak mindenhol ezeket a versenysportban.