Button írta: ↑2021.12.21. 10:48
Ez persze semmit nem von le abból, hogy a mai napig megszállottan melózik és 100% odateszi magát. Éjjel nappal.
Elismerem, hogy a merci idén is az egyik legjobb autó volt (ámbár magán véleményem az, hogy a RB egy szinten volt vele idén), de azt soha nem tudjuk meg, hol tartana ma a merci Hamilton nélkül. Tán ha egyszer visszavonul, akkor meglátjuk ugyanígy fut-e a szekér. Gondoljuk az MS-Todt-Brawn-Ferrari csodanégyszögre. Aztán azóta sincs sehol a Ferrari. Pedig szakember és jó pilóta ott is akad. Csak mégsem áll össze.
SZóval lássuk be, lehet szimpatikus, unszinpatikus, lehet csúfolódni, függönylábazni, de 7 (8) címet nem fúj össze csak úgy a szél. Ehhez kib*szott keményen meg kell dolgozni. Mind a mai napig.
Hogy volt kezdő löket? Volt. De hiába a kezdő löket, utána el is lehet tűnni, ha nincs meg a teljesítmény.
Nem értem, miért kéne mindig elmondani a nyilvánvalót, mintha nem lehetne kritikát megfogalmazni enélkül.
Megfordítom a dolgot: attól még, hogy a valaha volt egyik legtehetségesebb versenyző, egy gyerekes, kicsnyes, elviselhetetlen díva, feltűnési viszketegséggel és erősen megkérdőjelezhető őszinteséggel, mind a szándékait (lásd a Willy által említett dolgot), mind a nyilatkozatait, állásfoglalásait (ismerek szemtanúkat, akik látták, hogy egyes futamok után hogyan szopatott modelleket klubok vécéjében, miközben kifelé a világnak ment a Scherzingerrel folytatott folytatásos teleregény n+1-ik fejezete) illetően.
Zavar, ahogy Hamilton egyrészt Stevenage városát a világ segglyukának írta le kábé (még a helyi lakosok és polgármester is felszólalt, hogy azért ne már, nem vagyunk egy favela), és azt szajkózza mindenhol, hogy az apja juttatta el az F1-be. Nem igaz, a McLaren juniorprogramja juttatta el. Azzal, hogy erről nem mond igazat, egyrészt azokat a gyerekeket és apukákat szarja torkon, akik ugyanúgy, ugyanonnan indultak, mint ő, csak nem kaptak lehetőséget Dennistől, másrészt egy cukormázas, amerikanizált sztorit erőltet, hogy csak hinni kell, meg nagyot álmodni, meg nem feladni, meg keményen dolgozni. Igen, ez mind kell, csak ennél még jobban kell a kibaszott sok mennyiségű pénz és támogatás, amit akármilyen keményen melózol és elszántan hiszel civilként, a büdös életben nem tudod megteremteni magadtól. Egyszerűen nem értem, miért nem képes Hamilton ferdítések nélkül beszélni (még könyv is van erről az eredetsztoris humbugról). Miből állna azt mondani, hogy bár nem voltunk gazdagok, de szegények sem, és nagyon sokat tettünk mindketten, de sosem felejtem el, hogy igazából Wokingnak köszönhetem a felnőtt karrierem? Ebben minden benne lenne. Minek több mint egy évtized után is erőltetni a szegénylegény meséjét, akinek a sikere kizárólag az apukája erőfeszítéseinek és a saját csodálatos tehetségének köszönhető, senki és semmi másnak?
A Mercedes sikerével kapcsolatban pedig Brawntól kezdve Rosbergen át Wolffig rengetegen elmondták már, hogy a visszatérő Schumacher szinte észrevétlenül alapozta meg a későbbieket az iszonyatos kulimunkával, úgyhogy igen, nem levonva Hamilton erényeiből, de ezekkel a Mercedesekkel kis túlzással bárki bajnok lett volna a mezőnyből legalább 1-2 alkalommal (a jobbak meg többször, ahogy Hamilton). Nézd meg 2019-et: a semmirekellő Bottas nyert négy versenyt, és 50 pontot vert az idei bajnokra, aki vitán felül a sport történetének egyik legnagyobb tehetsége. Ha nincs Hamilton, Bottas akár több címet is nyer. Ha nincs Hamilton, Rosberg szénné nyeri magát, és x címet szerez (feltéve, hogy nem pistul bele az első után, bár kétlem, mert ő a Hamilton elleni bajnoki küzdelemben merült ki annyira). Alonso, Verstappen, 2018-ig Vettel, és most az újak közül Leclerc, Sainz, Norris, Russell, meg a te kedvenced, Gasly is simán több címet tudna nyerni ezekkel az autókkal.
Nem szeretem azt a narratívát sem, hogy mennyit kellett dolgozni a címekért Hamiltonnak. Ezzel lényegében azt mondod, hogy aki nem lett bajnok, az nem dolgozott eleget. Mindenki sokat tesz a karrierjéért ezen a szinten, mégis csak a győztesekről obligát elmondani, hogy jaj, de keményen dolgozik. Sainz például egy régimódi versenyző egy szempontból. Nem tudok olyan versenyzőről az elmúlt 30 évből (de lehet, hogy keveset mondtam), aki megcsinálja azt, amit Sainz: minden egyes csapatváltásakor odaköltözik a csapat székhelye mellé, és bejárkál a gyárba napi szinten. Ez valami olyan elkötelezettség, ami egészen szürreális ebben a digitális, telefonnyomkodós, szimulátoros világban. Még a jópofa, vigyori, kedvencem Norris is szereti a pénzét, el is költözött Monacóba, Sainz viszont már tavaly év végén Maranellóban vett ki lakást, előtte meg Wokingban élt. Nagyon tudom becsülni, aki ilyen alázattal, munkamorállal áll hozzá a dolgokhoz, főleg úgy, hogy egy ralibajnok fiaként egészen más világképe is lehetne, hogy mi és mennyi az, ami jár neki.
Hamilton címhalmozásásban kevesebb a vért hugyozás, mint Schumiéban volt (2002 és 2004 kivételével), és kevesebb, mint mondjuk Prost négy címében. Egyszerűen az, hogy rendszeresen 2-3 futamokkal az év vége előtt megnyerte a bajnokságai 80%-át, mindent elmond. Ettől, hogy mindezt kimondjuk, nem lesz szarabb versenyző.