Az X7 az utolsó 50 méter nyomvonalán visszamegy...csak a gázt kezeled te...igy ha bemanőverezted magad valami szűk helyre akkor kimegy onnan hátramenetbenButton írta: ↑2021.12.22. 16:57igazad van az 50%-bankeF1r írta: ↑2021.12.22. 16:41
Zola! próbáld már magadévá tenni, hogy az automata váltó és más elektronikák és segédrendszerek bizony jobban teljesítenek már a legtöbb vezetőnél...
Én a mindennapi közlekedési tapasztalataimból kiindulva a jelenlegi sofőrök 50%-tól azonnal elvenném a jogositványt...
De sajnos az a jelenlegi törvények alapján alanyi jogon jár...így az autógyártók más utat kezdtek járni...a sok alkalmatlant különféle segédrendszerekkel segitik ki...ami beparkol helyettük...figyeli a holt tereket...ha nem fékezel elég erősen a radar felmérése szerint, hogy elkerüld az ütközést akkor fékez helyetted erősebben...távolságot tart az előtted haladótól és akár megáll/ujraindul mögötte/ ez is csak automata váltóval lehetséges/...ha rosszul leszel és nem reagálsz a szenzorokra akkor lehúzódik és megáll kitéve a vészvillogót...stb...sorolhatnám hosszan...ezek már elérhető árú autókban is benne vannak.
Az aki véraláfutásosra szoritja a kormányt az a manuális sebváltóval sem találja a fokozatokat..fogalma sincs hol vannak a járművének a sarkai...na nekik fejlesztik ezeket elsősorban, de vannak azért jó dolgok is ezek között.
mindamellett ahogy végigolvasom ezt a sok szart, elhányom magam
nehéz lesz enélkül már kocsit cserélni, elég baj ez nekem
A Formula 1-ről általánosságban
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
- Button
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1590
- Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
- Mi vagy?: Butt & Gas elvakult
Re: A Formula 1-ről általánosságban
ahhoz a szemeimet kellene kiszúrni, hogy nekem olyan legyen (anyagiakat leszámítva)
egy szép 7-es, az igen.. nem vagyok én bmw ellenes
- rdaneelolivaw
- Főnök!
- Hozzászólások: 13013
- Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
- Mi vagy?: Level Completed
- Tartózkodási hely: XI
Re: A Formula 1-ről általánosságban
De nem mondhatod meg másnak mi a praktikus.
Van aki nem szeret mélyre beülni, mert nem tud vagy mert kényelmetlen neki. Nem mindenki egészséges.
Nekem sem kéne SUV, de el tudom fogadni, hogy a tömegigény most ez. Najó a Stelvio Q az kéne.
- 9_46_20
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2964
- Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
- Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Hátha jobban "elmérgesedik" a vita.
- Csatolmányok
-
- tumblr_a63144ba157fe0b32f11d82c5e3142a7_c9c1b752_2048.jpg (118.08 KiB) Megtekintve 574 alkalommal
-
- tumblr_31f2b2e1f6b12d3a669177e8c6ca21fb_2179ece9_2048.jpg (135.55 KiB) Megtekintve 576 alkalommal
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Elhiszem, de azért az sem árt ha egy komoly motorhoz van kapcsolva. A komoly motor meg külön is élmény tud lenni de a dupla kuplungossal lenne az igazi. Tiéd milyen?Bandee írta: ↑2021.12.22. 13:43Hat bizony:) egy komolyabb ilyen valto nagyon nagy elmeny. Minden valtas, mintha hatbavernenek egy lapattal. Persze ezek komoly autok. Az enyemben is van, ez kozel sem olyan komoly auto se nagyon fasza benne ez a valtoPeresztrojka írta: ↑2021.12.22. 12:17
A dupla kuplungos tényleg brutál, bár az még azért nem annyira elterjedt.
Emlékszem Mansell panaszkodott a kormányváltóra (88-ban talán) a Ferrarinál mert ott kezdték használni, hogy Ő mennyivel gyorsabban vált. Most ez már nem így van.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Már egy golfhoz is simán rendelhető váltó, nem kell hozzá porschét venni.Peresztrojka írta: ↑2021.12.22. 12:17A dupla kuplungos tényleg brutál, bár az még azért nem annyira elterjedt.Bandee írta: ↑2021.12.22. 11:07
Nem.
De Zola nem tudja szerintem, hogy ezek a modern duplakuplungos valtok mar keziben is valtanak es te dontod el mikor valtasz. Tehat Zola porgethetne is.
Sportautokat alig arulnak mar kezi valtoval, mar az Alfa qv sincs mert nem vettek ilyennel. Mustang meg van es abban az automata szar, tehat azt valoban kezivel kell venni
Vannak elonyei a kezi valtonak de nagyon ritkan. Vegyes hasznalatban felesleges kezi, baszkodni a dugokban. , Az automata mindig jobb amugy mint Te Nem veletlenul hasznaljak mindenhol ezeket a versenysportban.
Egyébként a ZF 8 - 9 fokozatú bolygóműves hagyományos automata váltói a hétköznapokban észrevehetetlen különbséget jelentenek a duplakuplungos automatákkal szemben.
Sőt kicsit simábban is váltanak...
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
igen, ez is megfelelne nekem, 7 személyes gyanánt...9_46_20 írta: ↑2021.12.22. 17:07Ha lenne időm hobbi autóra és nem mellesleg tok feleslegesen elkölthető pénzem is akkor nekem ez lenne a netovabb ebben a kategóriában. Sajnos egy sima roncs, motor nélkül is 3-4 millió, egy kész olyan 13-tol kezdődik. Citroen hy
Egy roncsot majdnem vettem 4-5 éve,akkor még olyan másfélért lehetett szerezni, és még azt hiszem motor is volt hozzá, de akkor még tömbben laktam, sehova se tudtam volna letenni.
Bár egy ilyet is el tudnék képzelni, dobozosban...
esetleg még a Nysa is... gyerekkoromba egy Nysa volt a felvonulási épületünk az építkezésen... saját lábán jött, platón vitték el
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Szuper helyen van a váltó. És jó nagy mozdulatokat igényel. Ahol most látod, az az üres. Amikor előre tolod, kb ráfekszik a motor burkolatra, ha meg hátra húzod, kb a hátad mögé kell. Én olyat vezettem, ahol ráadásul volt elválasztó fal. Minden váltásnál vagy a bütykeimet ütöttem be, vagy a könyökömet.
Az apa férfi, a rezsi nő!
- 9_46_20
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2964
- Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
- Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Zuk. Á. Családi első satoros körösparti kirándulás egy ilyennel volt. Hátul ültünk a dobozban, mert vállalati teherautó volt amúgy.t-oom írta: ↑2021.12.22. 20:40igen, ez is megfelelne nekem, 7 személyes gyanánt...9_46_20 írta: ↑2021.12.22. 17:07
Ha lenne időm hobbi autóra és nem mellesleg tok feleslegesen elkölthető pénzem is akkor nekem ez lenne a netovabb ebben a kategóriában. Sajnos egy sima roncs, motor nélkül is 3-4 millió, egy kész olyan 13-tol kezdődik. Citroen hy
Egy roncsot majdnem vettem 4-5 éve,akkor még olyan másfélért lehetett szerezni, és még azt hiszem motor is volt hozzá, de akkor még tömbben laktam, sehova se tudtam volna letenni.
Bár egy ilyet is el tudnék képzelni, dobozosban...
esetleg még a Nysa is... gyerekkoromba egy Nysa volt a felvonulási épületünk az építkezésen... saját lábán jött, platón vitték el
Öcsém keresztapja meg boltozott egy raf 2203 latvija-val, ugyan ilyen zöld volt:
- Csatolmányok
-
- unnamed.jpg (33.42 KiB) Megtekintve 536 alkalommal
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Rs trophy Megane. Ebben hat fokozatu Magna (getrag) valto vanPeresztrojka írta: ↑2021.12.22. 17:38Elhiszem, de azért az sem árt ha egy komoly motorhoz van kapcsolva. A komoly motor meg külön is élmény tud lenni de a dupla kuplungossal lenne az igazi. Tiéd milyen?
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: A Formula 1-ről általánosságban
A ZUK-kal vigyázni kell!t-oom írta: ↑2021.12.22. 20:40igen, ez is megfelelne nekem, 7 személyes gyanánt...9_46_20 írta: ↑2021.12.22. 17:07
Ha lenne időm hobbi autóra és nem mellesleg tok feleslegesen elkölthető pénzem is akkor nekem ez lenne a netovabb ebben a kategóriában. Sajnos egy sima roncs, motor nélkül is 3-4 millió, egy kész olyan 13-tol kezdődik. Citroen hy
Egy roncsot majdnem vettem 4-5 éve,akkor még olyan másfélért lehetett szerezni, és még azt hiszem motor is volt hozzá, de akkor még tömbben laktam, sehova se tudtam volna letenni.
Bár egy ilyet is el tudnék képzelni, dobozosban...
esetleg még a Nysa is... gyerekkoromba egy Nysa volt a felvonulási épületünk az építkezésen... saját lábán jött, platón vitték el
Valamikor, 95-96 környékén mentem fel Pestre. 4 autó haladt konvojban. Elől egy ilyen ZUK, én harmadikként. Dömsödnél egy szemből érkező és sódert szállító kamionnak menet közben kinyílt a hátsó ajtaja és hatalmas mennyiségű sódert szórt az útra. Ő jöhetett 60-70-nel, mi (a konvojunk) meg 80-90-nel. A ZUK kapta telibe, de mind a négyen kaptunk belőle. A ZUK eleje úgy nézett ki, mintha géppuskával megsorozták volna. De ami nagyon gáz volt, hogy a szélvédője sima üveg volt. 5-6 nagyobb táblára ment szét és esett be a sofőr és utasa lábaihoz. Nem is akartam elhinni, hogy egyikük sem kapott komolyabb vágást a lábára.
Én fordultam meg, hogy utána menjek a sóderes kamionnak, mert az nem vett észre semmit. Aztán mindannyian együtt mentünk el akkor mindjárt a biztosítóhoz. El lehet képzelni, milyen fejet vágott az ember, amikor vagy tizen bementünk (vezető és utas ahol volt).
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: A Formula 1-ről általánosságban
4 millioert Dani szerintem semmi nincsen. Mar Dacia Sandero semrdaneelolivaw írta: ↑2021.12.22. 17:01Még mindig vannak jó kocsik, újonnan is.
Csak nem 4 millióért.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Az kell mert az a divat. 10 ev mulva senkinek nemButton írta: ↑2021.12.22. 17:04erre amit írsz egy kombi a praktikus és nem egy zsemlegombócrdaneelolivaw írta: ↑2021.12.22. 17:00
Mások az igények.
Egy alsó-közepesbe befértünk minden szirszarral, akárhová is mentünk. De mi semmi faszságot nem vittünk magunkkal, ami sokat elfogalt az a babakocsi volt, amíg kellett.
De el kell fogadni, hogy másoknak mások az igényeik.
Vannak akik a fél játszóteret elviszik magukkal egy wellness-hétvégére, csak mert.
Aztán persze abból amit elvittek semmi nem kell, mert a gyerekek teljesen mással fognak játszani.
De elviszik, megszokásból... ez van.
+ tetőcsomagtartó, asszonynak külön autó.
A SUV-ra van igény, ezért a gyártók ezt (is) tolják.
Kell majd. Jo egyebkent, mar amelyik de nekem ha ilyen, csak a Range Rover kene. Az meg allitolag szar
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Igen, ez egy remek darab9_46_20 írta: ↑2021.12.22. 17:07Ha lenne időm hobbi autóra és nem mellesleg tok feleslegesen elkölthető pénzem is akkor nekem ez lenne a netovabb ebben a kategóriában. Sajnos egy sima roncs, motor nélkül is 3-4 millió, egy kész olyan 13-tol kezdődik. Citroen hy
Egy roncsot majdnem vettem 4-5 éve,akkor még olyan másfélért lehetett szerezni, és még azt hiszem motor is volt hozzá, de akkor még tömbben laktam, sehova se tudtam volna letenni.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Na , ezt sem tudtam...bertone írta: ↑2021.12.22. 20:47
Szuper helyen van a váltó. És jó nagy mozdulatokat igényel. Ahol most látod, az az üres. Amikor előre tolod, kb ráfekszik a motor burkolatra, ha meg hátra húzod, kb a hátad mögé kell. Én olyat vezettem, ahol ráadásul volt elválasztó fal. Minden váltásnál vagy a bütykeimet ütöttem be, vagy a könyökömet.
Trabit, wareszt, kispolszkit, zsigulit,ládát, szamarat, skodat vezethettem, de a többi kimaradt, legnagyobb sajnalatomra...
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Na , ezt sem tudtam...bertone írta: ↑2021.12.22. 20:47
Szuper helyen van a váltó. És jó nagy mozdulatokat igényel. Ahol most látod, az az üres. Amikor előre tolod, kb ráfekszik a motor burkolatra, ha meg hátra húzod, kb a hátad mögé kell. Én olyat vezettem, ahol ráadásul volt elválasztó fal. Minden váltásnál vagy a bütykeimet ütöttem be, vagy a könyökömet.
Trabit, wareszt, kispolszkit, zsigulit,ládát, szamarat, skodat vezethettem, de a többi kimaradt, legnagyobb sajnalatomra...
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Lehet, hogy csak a nosztalgia beszél belőlünk...
Első autóm, egy 2t trabi volt. A mai napig nagyon sajnálom, hogy nem sikerült megtartanom. Akkor elmondhatnam, hogy semmit sem adtam még el...
4 éve, alkalmam volt vezetni ismét egy hasonló korú 2t Trabit... Kiszallva nemereztem azt, hogy ezt ismét nagyon tudnám szeretni...
Re: A Formula 1-ről általánosságban
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ejha, nem semmi story lehetett!bertone írta: ↑2021.12.22. 21:00A ZUK-kal vigyázni kell!
Valamikor, 95-96 környékén mentem fel Pestre. 4 autó haladt konvojban. Elől egy ilyen ZUK, én harmadikként. Dömsödnél egy szemből érkező és sódert szállító kamionnak menet közben kinyílt a hátsó ajtaja és hatalmas mennyiségű sódert szórt az útra. Ő jöhetett 60-70-nel, mi (a konvojunk) meg 80-90-nel. A ZUK kapta telibe, de mind a négyen kaptunk belőle. A ZUK eleje úgy nézett ki, mintha géppuskával megsorozták volna. De ami nagyon gáz volt, hogy a szélvédője sima üveg volt. 5-6 nagyobb táblára ment szét és esett be a sofőr és utasa lábaihoz. Nem is akartam elhinni, hogy egyikük sem kapott komolyabb vágást a lábára.
Én fordultam meg, hogy utána menjek a sóderes kamionnak, mert az nem vett észre semmit. Aztán mindannyian együtt mentünk el akkor mindjárt a biztosítóhoz. El lehet képzelni, milyen fejet vágott az ember, amikor vagy tizen bementünk (vezető és utas ahol volt).
Gyermek koromban, 2 nagybátyám is dobozos zsukkon volt sofőr a helyi teeszcseben, nagyon irigyeltem őket, hogy ilyen szép buszt vezethetnek!
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ugyanerre jutottam... Discoveryt vennem meg, 7 szemelyes kivitelben...
Ja, nincs ennyi pénzem rá!
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Ja azt vágom. ilyen váltót használtam de azért az akkor sem ugyanaz mint a duplakuplungos. A dupla nekem egy misztikus valami.Eleve nincs olyanom, és nem is vezettem amibe az van.keF1r írta: ↑2021.12.22. 18:05Már egy golfhoz is simán rendelhető váltó, nem kell hozzá porschét venni.Peresztrojka írta: ↑2021.12.22. 12:17
A dupla kuplungos tényleg brutál, bár az még azért nem annyira elterjedt.
Egyébként a ZF 8 - 9 fokozatú bolygóműves hagyományos automata váltói a hétköznapokban észrevehetetlen különbséget jelentenek a duplakuplungos automatákkal szemben.
Sőt kicsit simábban is váltanak...
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Huuu. Elég fasza élmény érzést adhat gondolom. Mennyire jártál utána a váltó karbantartás- élettartam dolgainak? Nem igényel sok macerát?Bandee írta: ↑2021.12.22. 20:59Rs trophy Megane. Ebben hat fokozatu Magna (getrag) valto vanPeresztrojka írta: ↑2021.12.22. 17:38
Elhiszem, de azért az sem árt ha egy komoly motorhoz van kapcsolva. A komoly motor meg külön is élmény tud lenni de a dupla kuplungossal lenne az igazi. Tiéd milyen?
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Kicsit úgy érzem túl misztifikálod a dolgot.Peresztrojka írta: ↑2021.12.23. 07:28Ja azt vágom. ilyen váltót használtam de azért az akkor sem ugyanaz mint a duplakuplungos. A dupla nekem egy misztikus valami.Eleve nincs olyanom, és nem is vezettem amibe az van.keF1r írta: ↑2021.12.22. 18:05
Már egy golfhoz is simán rendelhető váltó, nem kell hozzá porschét venni.
Egyébként a ZF 8 - 9 fokozatú bolygóműves hagyományos automata váltói a hétköznapokban észrevehetetlen különbséget jelentenek a duplakuplungos automatákkal szemben.
Sőt kicsit simábban is váltanak...
Ha erős terhelést adsz a motornak, akkor érzed, hogy a PDK kicsit gyorsabban vált mint a sima...
de ezt egy átlagautós nem is veszi észre. De a prémium márkák sima váltói BMW Merci Audi még terhelés alatt is nagyon közel vannak a duplakuplungoshoz.
Ha viszont nem nagy teljesítményt és gyorsulást akarsz kivenni az autóból csak úgy cirkálsz vagy kényelmesen autózol akkor a sima szebben vált. Ne kérdezd miért én ezt érzem...
Egyik sem igényel extra törődést...mindkét váltó olajteknőjén lifetime oil felirat ékeskedik, de a valóság az, hogy ennek ellenére 70-100E km között érdemes lecserélni bennük az olajat...és még márkaszervizek is megteszik...igaz specko gép szükséges hozzá.
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321