Hozzászólás
Szerző: SilverToM » 2021.03.10. 21:35
Wéber Gábor:
Utoljára, de nem utolsó sorban a Ferrari is bemutatta az idei autóját, az SF21-et, ami semmilyen téren nem sikeredett szokványosra. Ennél merészebb festésű, két színben pompázó autót utoljára a BAR tolt színpadra a zippzár-dizájn 555/Lucky Strike festéssel anno, de ez a burgundi vörössel fenéken öntött Ferrari piros, a régimódi, mintha csak ecsetvonással felpingált rajtszámok (imádom!) és az értelmezhetetlen zöldben pompázó Mission Winnow paca nem biztos, hogy a legjobb ajánlólevele lenne bármelyik, amúgy sokra hivatott dizájnernek. De ízlések és pofonok.
Az autó változásai viszont meglepően nagy számban láthatók, persze itt sem kapunk meg mindent, viszont az idei átlagnál mégis jóval több részleten csemegézhetünk. Holnap filmezési nap, péntektől meg már éleseben is a teljes mezőnnyel együtt, úgyhogy nincs miért körmöt rágni, de azért nézzük a lényeges eltéréseket:
- maradt a régi, széles orrkúp, de előrébb húzott és integrált palástelemmel, összébb húzott szárnypilonokkal,
- a palástelem törés nélkül, egyetlen ívként húzódik hátra az első tengely alá és olvad össze a terelőlapokkal,
- teljesen más első fékhűtés,
- az első szárny főeleme mélyebb lett, a szárnyvéglapok enyhébb szögben ívelnek kifelé, a felső sarkai más kivágás kaptak, a külső talpazat pedig szélesebb csatornát képez,
- az S-csatorna kivezetésnél négysoros, egymásba záró orrkúp szárnyak,
- alacsonyabb be- és kilépési magasságú bargeboard sor, dupla bumerángelemmel és az idén szinte kötelező, zsalus sarokterelőkkel,
- szélesebb, többrekeszes felső légbeömlő, több hűtőkörrel az autó tengelyvonalában,
- ennek köszönhetően kifelé és hátrafelé is meredeken lejtő, részben befelé dőlő oldalszekrények, a tetejük fölött trónoló oldalszárnyak pedig az ívüket követve lefelé görbülnek,
- az oldalszárnyak tetején hosszan ívelt vortex-generátor párok,
- a visszapillantók picit szélesebbre kerültek és a külső élüknél támasztják alá őket,
- a megnőtt középső hűtőfelület következtében meghízott a hátsó tengely előtti karosszéria rész is, szélesebb és magassabb megnyitással a meleg levegő kivezetéséhez,
- új hátsó futómű és sebességváltó, de még alig látni belőle valamit, a hátsó szárny és a szárnyvéglapok pedig tavaly őszi megoldások, az ütkozőnyúlvány kacsafarka viszont rövidebb lett.
Hárt ennyi, meg egy bambi, bei bambini, a többi kiderül péntek reggeltől!
McLaren fan since 1998 - Never Settle