Nagyon szépen köszönöm, így teljesen érthető. Ami még nem teljesen tiszta az a Ferrari megoldásánál az intercooler elhelyezése, hogy ezzel milyen céljuk lehetett?bertone írta:Megpróbálom.maTTeus írta:
Valaki hozzáértő remélem elmagyarázza mit kell ezen nézni.
Először is vegyünk egy általános elrendezésű turbófeltöltőt kiindulásnak. Így néz ki:
Ami lényeges rajta, hogy a kompresszor oldal és a turbina oldal a lehető legközelebb van egymáshoz, hogy minél rövidebb legyen az őket összekötő tengely. (Könnyebb a kenése, kisebb az esély a csavarodásra-törésre.) Ennek az elrendezésnek a hátránya, hogy mivel a turbina általában vörös-izzásig hevül, rendesen melegíti a kompresszor részt, így a benne áramló levegőt is. Ez a hétköznapi autókban túl nagy problémát nem okoz, mert egyébként is felmelegszik a levegő a sűrítés hatására, így mindenképpen kell egy töltőlevegő-hűtő.
Hogy miért kell hűteni? A sűrítés hatására (utcai autóknál 0,8-2 bar a túlnyomás általában) a külső 20-30°C-os levegő 60-80°C-ra is felmelegszik. Az égéstérben az a fontos, hogy minél nagyobb TÖMEGŰ levegő kerüljön, mert a levegő tömege határozza meg, mennyi benzint lehet hozzáadni a megfelelő égéshez. Tehát nagyon fontos, hogy a már összesűrített levegő minél hidegebb legyen, így nagyobb legyen a fajlagos tömege.
Ennyi bevezető után nézzük meg a három elrendezést. Annyit még hozzá kell tegyek, hogy az F1-ben a a turbó tengelyére van még rászerelve egy generátor, ami az MGU-H egysége az energia visszanyerő rendszernek (ERS).
Kezdjük a Renault egységével, mert az áll a legközelebb a hétköznapi megoldáshoz. Mondhatnám azt is, hogy a Renault mérnökeiben nem dühöngött a kreativitás, gyakorlatilag fogtak egy egyszerű turbót és a szívó oldalon, kívülről ráakasztottak egy generátort. Ez önmagában nem rossz megoldás, mert talán a legkisebb hibalehetőséget vetíti előre, azonban egyértelmű, hogy amit az utcai autóknál is hátránynak vettem, itt még fokozottabban jelentkezik, mivel itt minden kis helyen van, így a kompresszorban még jobban melegszik a sűrítés közben a levegő, így nagyobb hűtést igényel. Másrészt súlypont szempontjából sem igazán jó megoldás, mivel a komplett egység saját tömegközéppontja eléggé hátra kerül. További hátrány, hogy a nagy méretű hűtő is nagyobb tömeg, valamint az oda vezető levegő csöveknek is nagyobb a tömege, mert hosszabbak.
Másodiknak vegyük a Ferrari megoldását. Itt már találkozhatunk egy kis kreativitással, hiszen a turbinát és a kompresszort széjjelebb húzták és közé illesztették be a generátort. Ami nekem ezen a rajzon meglepő, hogy az intercoolert a motorra tették. Ez a megoldás érzésre emeli az egység súlypontját és rontja a hűtés hatásfokát. Viszont a turbina már nem melegíti annyira a kompresszort.
Utolsóként nézzük a Mercedes megoldását. Ők már teljesen széthúzták a turbinát és a kompresszort, gyakorlatilag mondhatjuk azt, hogy a turbina hőmérséklete nincs befolyással a kompresszorra, így ott kevésbé melegszik a hőátadástól a levegő. Itt a hosszú tengely okozhat problémát, s ennek is van plusz tömege, de az elrendezés, a még kisebb hűtő ezt kompenzálhatja - s mint a tények mutatják, kompenzálja is. Ha mindenben hinni lehet a rajznak, akkor itt egy komolyabb gond van, hogy a friss levegő beömlése miatt a motor hátrébb került, de valószínűbbnek tartom, hogy inkább az üzemanyagtankot formázzák másképp, vagy éppen az kerül kicsit előrébb.
Ha valami még érdekel, csak szólj nyugodtan.
~ Technikai Analízis ~
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: ~ Technikai Analízis ~
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
http://www.gphirek.hu/f1/20140602-f1-ve ... okbol.html
Mekkora baromság Vettelre vgetítreni a problémát, amikor Kobayashi vagy Sutil sokkal csehebbül áll.
Ja, hogy nem Ők a címvédők? Értem már.
Mekkora baromság Vettelre vgetítreni a problémát, amikor Kobayashi vagy Sutil sokkal csehebbül áll.
Ja, hogy nem Ők a címvédők? Értem már.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: ~ Technikai Analízis ~
Nem értem miért kell megint Vettelt támadni ilyenek miatt. Kezd egy kicsit elegem lenni ebből. Ami inkább érdekes, az az, amit Patrick Head mondott. Költségcsökkentés van elvileg, persze a motorok sokkal többe kerülnek így. Marhaság az egész. Mi lesz a végén? A fél mezőny 10helyeset kap? Végülis ekkor legalább nem lesz akkora veszteség egy-egy pilótának.Redbull írta:http://www.gphirek.hu/f1/20140602-f1-ve ... okbol.html
Mekkora baromság Vettelre vgetítreni a problémát, amikor Kobayashi vagy Sutil sokkal csehebbül áll.
Ja, hogy nem Ők a címvédők? Értem már.
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
Olvastam én is amit Head papa mondott, és van is benne igazság.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Re: ~ Technikai Analízis ~
http://www.motorsportal.hu/magazin/szik ... 8BKT_l_vMt" onclick="window.open(this.href);return false;
McLaren fan since 1998 - Never Settle
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
http://www.motorsportal.hu/forma1/a-cat ... 56856.html
Én mást sejtek, szerintem a McLaren fog óvni. Vajon miért jelentették be kedden, hogy ők biztosan nem használják FRIC-et, ha nem azért, hogy legyen alapjuk az óvásra. Nem a Mclaren ellen beszélek, de a lépésük alapján én ezt tartzom logikusnak. A Caterham is óvhat természetesen, főként ha nekik nincs FRIC-ük, akkor meg egyenesen kötelező hogy megtegyék.
Kutyakomédia az egész, az FIA meg próbálja magát úgy feltüntetni aki maximálisan empatikus ebben a témában a csapatokkal. Mondják, hogy a költségek csökkentése érdekében került a rendszer tiltó listára. Biz5tosan, főként hogy évekkel ezelőtt verte bele mindenki a nagy lóvét!!
Én mást sejtek, szerintem a McLaren fog óvni. Vajon miért jelentették be kedden, hogy ők biztosan nem használják FRIC-et, ha nem azért, hogy legyen alapjuk az óvásra. Nem a Mclaren ellen beszélek, de a lépésük alapján én ezt tartzom logikusnak. A Caterham is óvhat természetesen, főként ha nekik nincs FRIC-ük, akkor meg egyenesen kötelező hogy megtegyék.
Kutyakomédia az egész, az FIA meg próbálja magát úgy feltüntetni aki maximálisan empatikus ebben a témában a csapatokkal. Mondják, hogy a költségek csökkentése érdekében került a rendszer tiltó listára. Biz5tosan, főként hogy évekkel ezelőtt verte bele mindenki a nagy lóvét!!
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
Alakul a lista.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
http://www.nemzetisport.hu/f1/f1-a-hete ... ak-2351763
Ez már kezd éles lenni a Renaultosok számára.
Ez már kezd éles lenni a Renaultosok számára.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Re: ~ Technikai Analízis ~
http://thewptformula.com/2014/09/18/ana ... e-changes/" onclick="window.open(this.href);return false;
McLaren fan since 1998 - Never Settle
Re: ~ Technikai Analízis ~
Én úgy emlékszem, egyszer azt olvastam valahol, hogy a Mercedes és a Ferrari megoldása lehet a nyerő jövőre, annyi változással, hogy az orrkúp eleje előrébb kell legyen minden másnál, tehát a szárnyak bármely pontjánál. De lehet, hogy az csak egy rossz értelmezés volt.SilverToM írta:
http://thewptformula.com/2014/09/18/ana ... e-changes/" onclick="window.open(this.href);return false;
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: ~ Technikai Analízis ~
Az pedig nem lenne annyira rossz. Vagyis a Mercié, azon egyedül a rövid nyomott orr nem szép, de ha hosszabb lesz akkor egész jó kinézetű autókat kaphatnánk.bertone írta:Én úgy emlékszem, egyszer azt olvastam valahol, hogy a Mercedes és a Ferrari megoldása lehet a nyerő jövőre, annyi változással, hogy az orrkúp eleje előrébb kell legyen minden másnál, tehát a szárnyak bármely pontjánál. De lehet, hogy az csak egy rossz értelmezés volt.SilverToM írta:
http://thewptformula.com/2014/09/18/ana ... e-changes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ~ Technikai Analízis ~
A két új konstruktőr egyike az angliai Perrinn cég (a másikat a lap nem nevezte meg). „Ez nem egy hivatalos Formula-1-es autó, helyette egy olyan autó, amelyet teljes egészén az F1-es technikai szabályok alapján terveztek” – magyarázta a cég vezetője, Nicolas Perrin, aki állítja, az előállítás töredékébe kerül annak, mint amennyit a csapatok költenek.
Szóval ez a kép egy 2015-ös szabályoknak megfelelő orr!
McLaren fan since 1998 - Never Settle
Re: ~ Technikai Analízis ~
A La Gazzetta dello Sport értesülései szerint a Ferrari maranellói főhadiszállásán jelenleg egy korszakalkotó találmány kifejlesztésén dolgoznak, amelynek segítségével a gyárfalakon belül tesztelhetik majd a komplett autó-motor csomagot.
Az új berendezést hasonlóan kell elképzelnünk a szélcsatornák működéséhez, csak míg utóbbi elsősorban az aerodinamika, addig előbbi inkább az erőforrások fejlesztését teszi lehetővé, pontosabban a motor és az autó együttes fejlesztését. Nagyon leegyszerűsítve alighanem a fékpadok és a szélcsatornák kombinációját, illetve komplexebb együttes rendszerét kell elképzelnünk.
Az olasz napilap információi szerint az új rendszer segítségével az autó csaknem összes elemét, beleértve a brake-by-wire rendszert is tesztelhetik majd, és akár 360 km/órás sebességet is képesek lesznek szimulálni vele. Az új találmány létrehozása persze hatalmas összegeket emészt fel, a Ferrari állítólag 40 millió eurót áldoz a projektre, amelyet új partnere, az AVL hathatós közreműködésével valósít meg.
A La Gazzetta dello Sport emellett azt is tudni véli, hogy a kutatásokat és a szimulációkat végző specialisták nagy része korábban szoros kapcsolatban állt a rivális Red Bull F1-es alakulatával. Ezen a ponton fülünkbe csengenek Adrian Newey szavai, aki nemrégiben úgy fogalmazott, Sebastian Vettel olyan információkat visz a Red Bulltól a Ferrarihoz, aminek nem örülnek. A műszaki zseni talán éppen eme új fejlesztőkomplexum ötletére és kidolgozására gondolt?
Ez persze már csak spekuláció, de ami biztos, hogy egy ilyen rendszer kiépítésével a Ferrari megkerülhetné a szezon közbeni tesztelésre vonatkozó rendkívül szigorú korlátozásokat, mivel a saját gyárfalai között nyilván mindenki azt csinál, amit akar, illetve nem is a szigorú értelemben vett tesztelésről beszélhetünk majd ez esetben, csupán szimulációkról.
Forrás: http://formula.hu/f1/2015/01/12/gyarfal ... ferrarinal" onclick="window.open(this.href);return false;
Az új berendezést hasonlóan kell elképzelnünk a szélcsatornák működéséhez, csak míg utóbbi elsősorban az aerodinamika, addig előbbi inkább az erőforrások fejlesztését teszi lehetővé, pontosabban a motor és az autó együttes fejlesztését. Nagyon leegyszerűsítve alighanem a fékpadok és a szélcsatornák kombinációját, illetve komplexebb együttes rendszerét kell elképzelnünk.
Az olasz napilap információi szerint az új rendszer segítségével az autó csaknem összes elemét, beleértve a brake-by-wire rendszert is tesztelhetik majd, és akár 360 km/órás sebességet is képesek lesznek szimulálni vele. Az új találmány létrehozása persze hatalmas összegeket emészt fel, a Ferrari állítólag 40 millió eurót áldoz a projektre, amelyet új partnere, az AVL hathatós közreműködésével valósít meg.
A La Gazzetta dello Sport emellett azt is tudni véli, hogy a kutatásokat és a szimulációkat végző specialisták nagy része korábban szoros kapcsolatban állt a rivális Red Bull F1-es alakulatával. Ezen a ponton fülünkbe csengenek Adrian Newey szavai, aki nemrégiben úgy fogalmazott, Sebastian Vettel olyan információkat visz a Red Bulltól a Ferrarihoz, aminek nem örülnek. A műszaki zseni talán éppen eme új fejlesztőkomplexum ötletére és kidolgozására gondolt?
Ez persze már csak spekuláció, de ami biztos, hogy egy ilyen rendszer kiépítésével a Ferrari megkerülhetné a szezon közbeni tesztelésre vonatkozó rendkívül szigorú korlátozásokat, mivel a saját gyárfalai között nyilván mindenki azt csinál, amit akar, illetve nem is a szigorú értelemben vett tesztelésről beszélhetünk majd ez esetben, csupán szimulációkról.
Forrás: http://formula.hu/f1/2015/01/12/gyarfal ... ferrarinal" onclick="window.open(this.href);return false;
McLaren fan since 1998 - Never Settle
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: ~ Technikai Analízis ~
Hopp, okóóóóóós!
A Merci átalakította a korábbi első felfüggesztését és - szerintem - egyedüliként a mezőnyben az alsó lengőkarhoz kapcsolódik a kormánymű rúdja, ezzel alacsonyabb tömegközéppontot tudnak kialakítani. (Más kérdés, hogy ezt hogyan csinálják, miután pár éve a Lotusnak azért kellett átalakítani az első futóművet, mert 4 rúd csatlakozott egy pontba, s ez most a Mercinél is esélyes.)
A Merci átalakította a korábbi első felfüggesztését és - szerintem - egyedüliként a mezőnyben az alsó lengőkarhoz kapcsolódik a kormánymű rúdja, ezzel alacsonyabb tömegközéppontot tudnak kialakítani. (Más kérdés, hogy ezt hogyan csinálják, miután pár éve a Lotusnak azért kellett átalakítani az első futóművet, mert 4 rúd csatlakozott egy pontba, s ez most a Mercinél is esélyes.)
Az apa férfi, a rezsi nő!
-
- gokartos
- Hozzászólások: 404
- Csatlakozott: 2015.02.17. 13:38
- Mi vagy?: király
Re: ~ Technikai Analízis ~
Befogják tiltani mibe?
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: ~ Technikai Analízis ~
Ha a Lotusnál betiltották, akkor itt miért ne?HowMuchIsTheFish írta:Befogják tiltani mibe?
Az apa férfi, a rezsi nő!
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: ~ Technikai Analízis ~
Majd ha lement a szerződésben kötött idő...HowMuchIsTheFish írta:Befogják tiltani mibe?
- Alghar
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3739
- Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: ~ Technikai Analízis ~
Majd a 3-4. Merci vb-cím után kezd gyanússá válni a FIA-nak, addig mindig épp másfelé nézneknikotin írta:Ha a Lotusnál betiltották, akkor itt miért ne?HowMuchIsTheFish írta:Befogják tiltani mibe?
Re: ~ Technikai Analízis ~
helyes, az orrán karcsúsítottak, ahogy reméltem
szépnek tűnik, de ha a Mercedeséket cseszegették a kameraszárny miatt, akkor szerintem nekik is változtatni kellene.
szépnek tűnik, de ha a Mercedeséket cseszegették a kameraszárny miatt, akkor szerintem nekik is változtatni kellene.
-
- AutoGP vezető
- Hozzászólások: 1108
- Csatlakozott: 2013.12.29. 15:17
- Mi vagy?: éhes
Re: ~ Technikai Analízis ~
Egy képen a három erőforrás, és a fontosabb elemek elhelyezése. A Honda nem másolta a Mercedes megoldását.
Cikk: http://www.formula1.com/news/features/2015/3/16858.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cikk: http://www.formula1.com/news/features/2015/3/16858.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lancelot
- Főnök!
- Hozzászólások: 6527
- Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
- Mi vagy?: érdeklődő
- Tartózkodási hely: Pápua City
Re: ~ Technikai Analízis ~
És jól tette?Bönde Attila írta: A Honda nem másolta a Mercedes megoldását.
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: ~ Technikai Analízis ~
ha jól értem, akkor az energia tároló a pilóta mögött kapott helyet... és 2 héttel ez előtt az energia tárolók szigetelési problémái miatt rostokoltak a boxban... bár állítólag orvosolták, a Mclaren saját cuccával...Bönde Attila írta:Egy képen a három erőforrás, és a fontosabb elemek elhelyezése. A Honda nem másolta a Mercedes megoldását.
Cikk: http://www.formula1.com/news/features/2015/3/16858.html" onclick="window.open(this.href);return false;
biztos, hogy nem okozhatta áramütés a balesetet...?
valahol azt is olvastam, hogy Alonso úgy érezte, mintha hátbavágták volna... (áramütés..?) bár lehet, hogy ezt csak az újságírók költötték hozzá...
ha a balesetkor nem történt komoly baja az autónak, futómű nem sérült, akkor Button miért nem tesztelt délután...?
sok itt a maszatolás...
valahol megértem, ha egyelőre nem óhajt Alonso visszaülni, ha nem zárható ki az áramütés lehetősége...
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: ~ Technikai Analízis ~
Valóban elég közel van a pilótához, simán lehetett az ok.t-oom írta:ha jól értem, akkor az energia tároló a pilóta mögött kapott helyet... és 2 héttel ez előtt az energia tárolók szigetelési problémái miatt rostokoltak a boxban... bár állítólag orvosolták, a Mclaren saját cuccával...Bönde Attila írta:Egy képen a három erőforrás, és a fontosabb elemek elhelyezése. A Honda nem másolta a Mercedes megoldását.
Cikk: http://www.formula1.com/news/features/2015/3/16858.html" onclick="window.open(this.href);return false;
biztos, hogy nem okozhatta áramütés a balesetet...?
valahol azt is olvastam, hogy Alonso úgy érezte, mintha hátbavágták volna... (áramütés..?) bár lehet, hogy ezt csak az újságírók költötték hozzá...
ha a balesetkor nem történt komoly baja az autónak, futómű nem sérült, akkor Button miért nem tesztelt délután...?
sok itt a maszatolás...
valahol megértem, ha egyelőre nem óhajt Alonso visszaülni, ha nem zárható ki az áramütés lehetősége...
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: ~ Technikai Analízis ~
Van ott még egy aprócska üzemanyag tartály hasonlóan a többi motorhoz méghozzá speciális gumiból.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)