Hozzászólás
Szerző: Lancelot » 2018.07.22. 21:44
Megmondom őszintén, a topik szavazásán a 2. opciót húztam be, ugyanis számomra teljesen egyértelmű volt az időmérő után, hogy az fog történni. Ám tegye a szívére a kezét bárki, aki ezt így, ahogy történt meg tudta előre tippelni! Kizárt! Aki azt állítja az hazudik.
Nagyon sajnálom, hogy most a pit lane és a pálya közötti vonalon való szándékos áthajtás esete ennyire elveszi mindenki józan gondolkodását. A Krisztián féléken nem lepődök meg, hiszen ő zsigerből utálja Hamiltont, így az ő véleménye számomra abszolúte indifferens. Tudom Vollebak is utálja, de ő azért reálisabban szokta látni a történéseket, ezért sajnálom, hogy a fától ő sem látja most az erdőt. Mire gondolok?
Arra, hogy Hamilton a kerékcseréig fantasztikus futamot produkált. Igaz, hogy egyel keményebb abroncsokon indult, mint az élen állók, ám az azért akkor is dicséretes, hogy 41 körig tudta óvni a gumiit annak ellenére, hogy közvetlenül a rajt után egy vészfékezésre kényszerült. Pedig a Mercedes nem arról híres, hogy jó a gumikezelése. Közvetlenül Vettel kerékcseréje előtt pl. a keményebb abroncsokon már jobb köröket futott, mint a német. Jó-jó, tudom, a lágyabb addigra nyilván már jobban elnyűvődött, de akkor is. Tehát ahhoz, hogy ez a végeredmény lehessen, ahhoz kellett egy hibátlan és szép első 41 körös vezetés Lewis részéről. Mintaszerűen teljesítette a feladatát.
Aztán jött a kerékcsere. Megvallom őszintén ettem a kefét, hogy a Mercedes stratégák már megint benézték a frankót. Ugyanis lógott az eső lába, 5 perccel későbbre jósolták (meg is jött), így egyszerűen nem értettem, miért nem lehetett megvárni az esőt, hiszen akkor mindenki egy időben kényszerült volna ki és kisebb időveszteséget szenvedett volna el, mintha előbb kimegy a lágyakért, aztán az ég leszakadása esetén pár körrel később a vizes gumikért. Szerintem ezt ő sem értette, és ő is aggódott, legalábbis a rádióforgalmazásából ez derült ki. Ám most a szerencse a Mercedeses stratégák mellé állt, ugyanis nem jött nagyobb eső, így át lehetett vészelni azt a rövid időszakot slickeken is.
A másik szerencse, hogy bejött az SC. Ugyanis Vettel esete bizonyítja, hogy még az élversenyzők is pórul tudtak járni, így benne lett volna ez a pakliban Hamilton esetében is. Ám az SC mögött körözve, annak azért kicsi volt a valószínűsége, hogy kicsússzon bárki is. Ráadásul fogytak azok a fránya körök, a gumik pedig nem koptak, hiszen nem voltak kitéve versenykörülményeknek. Így az, hogy korábban cserélt ultra lágyra, mint a közvetlen mögötte haladók, kisebb hátrányt jelentett az újra indításnál. Ám azért az újraindításnál észnél kellett lenni és ahogy látható volt, nem is alaptalanul.
Bottas nem igazán szórakozott! Komoly támadást indított csapattársával szemben. Csodálkoztam is, hogy ezt a csapat egyáltalán engedte, hiszen benne volt a pakliban láthatóan, hogy akár mindketten kiesnek. Igen, aztán a csapat ráparancsolt Bottasra nem vitás, de kérdés, hogy ha meg tudta volna előzni Lewis-t, akkor is megtették volna-e? Gyanítom, igen. De nem is tudta, ugyanis Hamilton rohadt keményen visszaverte a támadását. Tehát azért ahhoz, hogy a pozícíója megmaradt, némi köze neki is van. Lehet persze itt fröcsögni, hogy fúj, undorító ez a csapautasítás, de .... 1./ Ahogy láttuk ezt a Ferrari is gondolkodás nélkül megtette a futamon. Nem is csodálkoztunk rajta gondolom különösebben. 2./ Ugyanis, ahogy Lewis is nyilatkozta tegnap, az idén olyan kiélezett a világbajnokság, hogy olyan hibák nem férnek bele, mint ami tegnap vele történt (természetesen olyan se, amit ma Vettel csinált!), és minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy a végső győzelemre esélyesebb pilóta ilyen helyzetben megkaphassa azt a bizonyos támogatást. Hiába csak a szezon felénél tartunk, lehet, hogy éppen ezeken a pontokon múlik majd a végén a bajnoki cím sorsa. Ma pedig ilyen szempontból kvitt volt a két csapat, hiszen mindkettő Nr.1. sz-ú pilótája megkapta ezt a támogatást. Ebben a helyzetben egyiket sem tudom ezért elítélni. Amúgy Bottas tavaly pl. éppen a Hungaroringen élvezett ilyen előnyt Hamiltonnal szemben. Nincs kétségem afelől, hogy ha a helyzet úgy kívánja, azért még ő is részesülhet ilyen előnyben.
Nézzük akkor azt a szerencsétlen esetet a vonal átvágásával! Semmi kétség megtörtént. Én vártam is a büntetést a futam alatt. De hangsúlyozom a futam alatt!!! Akár úgyis, hogy egy időbüntetés lesz a futam után és esetleg Hamilton amiatt csak a 3. lesz. De nem történt meg. A futam után már nagyon igazságtalannak tartottam volna, hiszen akkor már a pályán belül egyik pilóta sem tudta alakítani a történteket. Gondolok itt arra, hogy ha Hamilton pl. a futam alatt megtudja, hogy 5 mp-et kapott, akkor esetleg kipréselte volna magából azt a rést Bottassal szemben. Az esethez azért még néhány dolgot hozzáfűznék, nem vitatván, hogy lehetett (kellett?) volna büntetni. Az egyik az az, hogy jogosulatlan előnyre nem tett szert, és ezzel senkit nem veszélyeztetett. A másik, hogy nem önszántából tette, amit tett, hanem a csapat balfaszkodása miatt. Rohadt igazságtalannak tartom azt, hogy a csapatok bénázása miatt sok esetben a pilóták szívnak. Ilyen esetben azt el tudnám képzelni, hogy a csapat kapjon büntetést (akár pontlevonást, akár jelentősebb pénzbüntetés), de a vétlen pilótát büntetni ilyenkor nagyon méltánytalan. Nyilván közrejátszott az is, hogy Németországban, a Mercedes hazai pályáján történt az eset. Biztos vagyok benne, ha Monzában egy Ferrari követi ezt el, akkor ott azzal is kesztyűsebb kézzel bánnának. Ennyit valóban lejthet a pálya. Gondoljuk csak el. Egy egész tribünön csak a Mercedes gyár dolgozói ültek. Ott volt az egész Mercedeses vezérkar. Van egy tehetséges pilótája a csapatnak, amelyik a 14. helyről az élre került. Jelentős részben önerejéből is. Egy ilyen helyzetben azért büntetni? Hát, nem tudom. Talán benne volt a stewardokban az is, ami a Mercedessel Ausztriában, Hamiltonnal Silverstone-ban történt. Ahol önhibáján kívül került hátrányba. Itt felhozza a gépet az első helyre, és ekkor önhibáján kívül ismét hátrányba kerüljön? Nem tudom! Persze nyilván a Hamilton utálók bundát, csalást ordítanak, a fejét követelik. Én meg elfogult vagyok vele szemben. De ha megpróbáljuk kicsit tárgyilagosabban nézni ami történt ebben a megvilágításban, ahogy leírtam, akkor talán higgadtabb végkövetkeztetést tudunk levonni.
Ahogy leírtam, volt némi szerencse is abban, ahol Hamilton ma végzett, de azért nem kevés munkát tett bele, valamint ma ismét megcsillogtatta a pályán a képességeit. Ilyen szempontból mindenképpen igazságosnak tartom a végeredményt.
Abban pl. hogy Vettel nem húzta be, nem a szerencsét látom alapvetően, hanem a nagy rivális bénázását. Elképzelhető, hogy tegnap, az időmérőn Hamilton is bénázott, bár olyan ordas hiba volt, hogy azért hajlok arra, már a kanyar előtt fellépett a probléma a járgányánál. Ám ma Vettel esetében a technikai meghibásodás szóba sem jöhet. Tény és való, hogy csúszóssá vált a pálya, de azzá vált az mindenkinek. Ráadásul akkora előnnyel vezetett, hogy nem is igazán volt rákényszerítve a szükségtelen kockázatok bevállalására. Tudom, könnyen pofázok én innen a szobából, azért ott, abban a helyzetben, a koncentráció egy pillanatnyi kihagyása ide vezethet. Emberek vagyunk, így ezt nem szabad a szemére vetnünk. Természetesen vezethetett volna összeszedettebben. Volt előzménye ennek a futamon, hiszen sokszor elfékezte magát kanyarokban, még friss gumikkal is, senkitől sem zavartatva. Látszott rajta, hogy otthon nagyon bizonyítani akar. Ez talán kicsit görcsösebbé tette. Az ütközés utáni magatartása mindent elárult, bár mondta is. Saját magát tartotta ő is kizárólag hibásnak, és látszott rajta, hogy érzelmileg nagyon megviseli hazai publikuma előtt egy ilyen hiba. Emberileg sajnálom. De nem vagyok szemforgató és nem tagadom, mint Hamilton szurkoló azért nem bánkódok amiatt, ami vele történt. Ám ott a figyelmeztető jel: ez Hamiltonnal is bármikor megtörténhet. Erről van szó, ezt írtam fentebb is! Nagyon kiélezett a szezon, így ilyen hibákat sem a pilóta, sem a csapat nem engedhet meg magának. Egy egy technikai vagy vezetői hiba nagyon-nagyon sokba kerülhet a végeleszámolásnál.
Látom sokan összevetették a két élen állót, bár inkább úgy, hogy kit utálnak kevésbé, és abból Vettel jött ki győztesen. Szívetek joga! Én azonban azt mondom, ha a pályán mutatott teljesítményt nézem, akkor ha csak paraszthajszállal is, de Hamilton előtte áll Vettelnek. Vettel idén már volt saját hibás részese komoly ütközésnek, követett el amatőr vezetői hibát, míg Hamilton esetében ilyenre nem emlékszem (Sőt pl. Verstappen bahreini ütközési kísérletét is profin kivédte. Kimiét képtelenség lett volna Silverstone-ban.). Természetesen még hosszú a szezon, tehát ő is elkövethet ilyeneket. Én azonban az eddig látottakról beszélhetek most csak. Ennek alapján viszont úgy vélem, jelen pillanatban ő érdemesebb a végső győzelemre. Tudom, nem mindig az érdem dönti azt el, hanem sok más is (szerencse, stb.)
Amúgy a pályán kívüli viselkedését sok esetben nem tudom elviselni, és ha igaz a pletyka, hogy ő akadályozta meg Rosberget abban, hogy a riportokat készíthesse, az nagyon gáz, és pitiáner hozzáállásra vall.
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)