Menü Bezárás

Négy futam után

Megosztás:

Emlékeztek még a 2012-es szezonra? Tudjátok, ez volt az az év, amikor az első hét futamon hét különböző versenyző nyert futamot, ráadásul az első öt futamon öt különböző csapat versenyzője. Azóta leszoktunk erről, így most már az is kifejezetten kellemes helyzet, hogy a négy futamon 3 különböző győztest láthattunk, két csapattól.

 

A Mercedes mindkét versenyzője tudott már nyerni, viszont Vettel volt az, aki duplázni tudott. Räikkönen lóg ki a sorból kissé, hiszen ő csak most, Szocsiban tudott egyáltalán a dobogóra megérkezni.

 

Jelenleg Sebastian Vettel vezeti a pilóták rangsorát. Teljesítménye egyelőre nagyon egyenletes és megbízható. Két első és két második helyet szerzett az eddigi négy futamon. A kínai futamon volt egy kis kilengés, de úgy tűnik, idén a Ferrari sem nagyon rontja el a taktikát – legalább is Vettelnél. A korábbi években sokszor hibázgatott a verseny alatt, azonban ez is már a múlté. Harcias, ha kell előz, ma egyértelműen állítható, ő az egyik favorit az év végi bajnoki címre.

 

Hamilton a második helyen van most a versenyzők rangsorában. Ha nem lett volna Szocsi, rá is azt mondhatnánk, hogy nagyon jó teljesítményt nyújt idén is. Azonban az orosz futamon valahogy nem találta sem az autót, sem saját magát. Sokszor mondták már, hogy a sok celebkedés nem tesz jót neki, de nem hiszem, hogy most ez hátráltatta. Vagy kérdezhetném úgy: miért pont most hátráltatta volna, ha eddig nem? Inkább az az érzésem, arra a helyzetre nem találja a választ, hogy nem csak a saját csapattársával kell megvívnia. Talán elszokott attól a lelki nyomástól, hogy mások is versenyben vannak.

 

Valtteri Bottast szépen elkönyveltük egy tisztességes, ám de nem akkora nagy durranás versenyzőnek az elmúlt években. Így aztán sokan gondoltuk – tudom, tudom, nem mindenki – azt, hogy szerződtetésével a Mercedes egy nyugodt szezont kívánt biztosítani Hamiltonnak. Bottas azonban hamar megmutatta, nem akar egyértelmű „ketteske” lenni. Bár a korábbi futamokon zokszó nélkül elfogadta a csapatutasítást, Szocsiban nem hagyott kétséget talán senkiben, hogy versenyezni akar Hamiltonnal, s ha lehet, megpróbálja legyőzni háromszoros világbajnok csapattársát – is.

 

Kimi Räikkönen az év eleji teszteken remekül teljesített, azóta azonban nem találja a tempót. Ahogy maga is bevallotta, kicsit sokáig tart összeszoknia az új autóval. Persze, a mentségére azért azt el kell mondani, hogy az első három futamon a Ferrari sem jeleskedett a neki kitalált taktikával, többször is nehéz helyzetbe hozták a finnt. De az is tény, hogy sem az időmérői, sem a rajtja nem igazán sikerülnek jól, és ha jól emlékszem, eddig minden futamon megelőzte valaki versenykörülmények között, kivéve Szocsit, ahol viszont senki nem előzött senkit.

 

Szóval, úgy tűnik, e négy versenyzőből fog kikerülni az év végi győztes. Na, jó, inkább csak a szívem mondatja ezt velem, mert inkább annak van realitása, hogy Vettel és Hamilton között fog eldőlni a világbajnoki cím sorsa.

 

Nem akarok minden versenyzőt végig taglalni, de van, akit mindenképpen meg kell említeni. Így Fernando Alonsot, aki nagyon méltatlan helyzetben van jelenleg a McLarennél. Alonso, egyedüliként a mezőnyből, még egyszer sem látta meg a kockás zászlót! Sőt, Szocsiban már az indító lámpákat is csak séta közben láthatta. Bevallom, valamilyen szinten csodálom a türelmét, én már rég ráborítottam volna az asztalt a csapatra a helyében. Ha jól sikerülne az Indy-s debütálása, nem lepne meg, ha azt mondaná Buttonnak, szenvedj Te haver ezek után a McLarennel.

 

Ha már Alonso, maradjunk is ennél a csapatnál. A Honda minden ígérete ellenére, az idei évben is csak szenved – ahogy szenvednek a csapat szurkolói is. Az utolsó helyen állnak az értékelésben, mindössze két 13. és egy 14. helyet mondhatnak magukénak. Mennek is a találgatások, hogy a csapat már keresi a lehetőséget kibújni a hondás szerződésből, s próbálja magát visszakuncsorogni a Mercedeshez. Majd meglátjuk.

 

A McLaren előtt áll a Sauber, akik jelenleg még a Ferrari tavalyi motorját használják, de már hivatalos, hogy jövőre a Honda motorjára váltanak. Mit tudhatnak a svájciak, hogy ezt be merték vállalni? Vagy másként: mit fizet nekik a Honda, hogy az ő motorjukat (és a McLaren hajtásláncát) használják 2018-ban? Ahogy sajnos az elmúlt években, idén is a sereghajtók közé tartozik a csapat és Wehrlein sem váltja meg a világot.

 

A Renault egyelőre egyszemélyes csapatnak látszik, ahol Hülkenberg próbálja meg hátán vinni a franciákat, több-kevesebb sikerrel. Palmer nagyon fogadkozott az év elején, de jelenleg inkább csak autó zúzások maradnak meg az emlékeinkben, nem pedig remek teljesítmények. Mert azok nincsenek. Eddig 6 pontot gyűjtöttek, s azt mind Hülkenbergnek köszönhetően.

 

A Haas tudta és mondta, hogy a második év nehezebb lesz, mint az első, s eddig ez igazolódni is látszik. Mindössze egy-egy 8. helyet tudhatnak magukénak, s velük kapcsolatban is inkább a technikai problémákra emlékszünk, nem pedig jó teljesítményre.

 

Év elején a Toro Rossi kivívta a nézők, szurkolók csodálatát az autójuk szépségével, de ezzel egyelőre el is lőtték a puskaporukat. Sokan remélték, hogy a Ferrariról a Red Bull által is használt Renault motorra váltva fejlődni fognak, de ebből eddig nem sok látszik. Hiába tudnak az időmérőkön egész jó eredményeket produkálni, a versenyeken mindig elmaradnak a jó eredménnyel.

 

A Williams sem erre számított az év elején, ebben biztos vagyok. Az előbb elküldött, majd visszahívott Massa eddigi legemlékezetesebb alakítása Vettel feltartása volt Szocsiban, de legalább a négy alkalomból háromszor pontot szerzett, miközben az agyon tesztelt Stroll neve mellett NULLA pont áll.

 

A Force India ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta. Negyedik helyen állnak a bajnokságban és eddig minden futamon, mindkét versenyzőjük pontot szerzett, ami azért is nagy dolog, mert Ocon tulajdonképpen egy újonc pilóta. Igaz, hogy pár futamon már tavaly is részt vehetett, de pl Stroll mögött szerintem több km van.

 

A Red Bull eddig nem sokat mutatott. Verstappen ugyan összehozott egy 3. helyet Kínában, azonban ez elég kevés. Ugyanakkor három alkalommal (kétszer Ricciardonak, egyszer Verstappennek) nem láthatták meg a kockás zászlót. Sem a teljesítmény, sem a megbízhatóság nincs meg. És ezt most nem is húzhatják rá egyértelműen a Renault-ra, mármint a megbízhatóság hiányát. Állítólag hamarosan érkezik egy új fejlesztésű és erősebb motor.

 

Nos, egyelőre ennyit az idei szezonról. Legközelebb egy hét múlva találkozunk a mezőnnyel Barcelonában.


Megosztás: